Trimite unui prieten

18 propuneri ale orădenilor, în noua lege privind funcționarea asociațiilor de proprietari

Marti , 3 Iulie 2018, 15:16

Exportă PDF - 18 propuneri ale orădenilor, în noua lege privind funcționarea asociațiilor de proprietari Tipărește pagina - 18 propuneri ale orădenilor, în noua lege privind funcționarea asociațiilor de proprietari Trimite unui prieten - 18 propuneri ale orădenilor, în noua lege privind funcționarea asociațiilor de proprietari
18 propuneri ale orădenilor, în noua lege privind funcționarea asociațiilor de proprietari

Viceprimarul Mircea Mălan a susținut marți, 3 iulie 2018, o conferință de presă în cadrul căreia a vorbit despre cele mai importante modificări propuse de către Comisia mixtă formată la nivelul municipiului Oradea și adoptate în Camera Deputaților referitoare la Proiectul de lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condomeniilor.

„Acum suntem la momentul la care putem spune că optsprezece din cele douăzeci de propuneri făcute de această comisie sunt prinse în cuprinsul legii, iar din lecturarea procedurilor de dezbatere, atât pe comisii cât și în plen, rezultă că inclusiv motivația pe care această comisie a propus-o a fost preluată în această manieră, ceea ce ne bucură. Este un exemplu că așa trebuie făcut, că atunci când apar probleme care ne interesează pe toți, trebuie să comunicăm și să colaborăm unii cu alții, că în fond administrația și asociațiile de proprietari sunt într-o permanentă relație și trebuie să rămână într-o permanentă relație", a spus viceprimarul Mircea Mălan în deschiderea conferinței. Viceprimarul a mulțumit tuturor președinților și administratorilor care au participat la dezbateri, membrilor comisiei, parlamentarilor care au susținut propunerile, Asociației Municipiilor din România și primarului Ilie Bolojan, în calitate de președinte executiv, pentru sprijinul acordat.

Viceprimarul Mircea Mălan a precizat că este vorba de un act normativ care urmează să fie promulgat, după care va intra în vigoare în termen de 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial. După această dată, în termen de 12 luni, toate asociațiile de proprietari trebuie să fie constituite și să funcționeze pe baza noului act normativ. De asemenea, acestea trebuie să adopte și un regulament al asociației de proprietari. Acolo unde nu există încă o asociație de proprietari dar sunt minimum 3 proprietari într-un condominiu, aceștia, în mod obligatoriu, trebuie să înființeze o asociație de proprietari.

Ce modificări au fost cuprinse în noua lege

O propunere importantă este cea care privește adăugarea unei noi condiții  pe care trebuie să o îndeplinească administratorul de bloc, respectiv aceea de a prezenta un document suplimentar, și anume un certificat fiscal. Această cerinţă este necesară întrucât există posibilitatea ca persoanele juridice care se atestă să înregistreze datorii fiscale.

Va exista o perioadă de tranziție în ceea ce privește calitatea administratorilor din punct de vedere al atestărilor. În baza regulamentului privind atestarea administratorilor, adoptat de Consiliul Local, se organizează periodic atestări și reatestări, însă toate aceste atestări noi, precum și cele deja existente își vor pierde valabilitatea pentru că, în maximum un an de la intrarea în vigoare a legii, atestatul pentru administratorul de bloc se va  emite în baza următoarelor documente: certificatul de calificare profesională pentru ocupaţia de administrator de condominii, cazierul judiciar și cazierul fiscal, acesta din urmă înlocuind obligația de a depune polița de asigurare profesională.

O altă modificare propusă de Comisia mixtă formată la nivelul municipiului Oradea este reducerea pragului de 3000 de lei la 2000 de lei în ceea ce privește datoria proprietarului față de asociație. Conform variantei finale, adoptate în Camera Deputaților, administratorul sau președintele asociației de proprietari este obligat să solicite notarea în cartea funciară a debitelor care sunt mai vechi de 3 luni și care depășesc valoarea salariului de bază minim brut pe țară. Notarea datoriei în cartea funciară va asigura întoarcerea banilor la asociația de proprietari, această datorie devenind opozabilă pentru oricine dorește să cumpere sau pentru oricine dorește încheierea unui alt tip de raport juridic cu acel imobil.

„După intrarea în vigoare a acestei legi și în această perioadă ne vom întâlni cu președinții și administratorii asociațiilor de proprietari, vom analiza și vom dezbate împreună conținutul acestei legi, pentru că acum, îndiferent ce poziții am avut unii sau alții, este lege și va trebui să o aplicăm", a spus viceprimarul Mălan.

În atașament poate fi vizualizat documentul cu cele 20 de amendamente formulate de Comisia Mixtă la proiectul de lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condomeniilor, precum și varianta acestora adoptată în Camera Deputaților. 

 

Fișiere - 18 propuneri ale orădenilor, în noua lege privind funcționarea asociațiilor de proprietari

Romania 100
Bugetare participativa
Reabilitarea sistemului de termoficare
Chestionar CityWalk
Twitter
Camera web
Harta Oradiei
Harta intravilan
Oradea City Report
Oradea City App
MobilePay
Trafic greu
Travel
TPark
T-park SMS
AmParcat
Piste de biciclete
Reabilitarea fatadelor cladirilor din centrul istoric
Fonduri Europene
ZMO
Regio
Fundatia de protejare a monumentelor
Termo Alert