Trimite unui prieten

Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru noile drumuri spre Sîntandrei şi Oşorhei

Luni , 6 Noiembrie 2017, 15:36

Exportă PDF - Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru noile drumuri spre Sîntandrei şi Oşorhei Tipărește pagina - Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru noile drumuri spre Sîntandrei şi Oşorhei Trimite unui prieten - Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru noile drumuri spre Sîntandrei şi Oşorhei
Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru noile drumuri spre Sîntandrei şi Oşorhei

Viceprimarul Florin Birta a prezentat într-o conferință de presă principalele proiecte de hotărâri supuse aprobării Consiliului Local în şedinţa extraordinară de azi, 6 noiembrie 2017. Două dintre acestea se referă la aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivele de investiții "Construcția unui drum de legătură între centura municipiului Oradea (strada Cazaban) și comuna Sîntandrei (strada Râturi)" și "Modernizarea drumului de legătură între municipiul Oradea (zona Podgoria) și comuna Oșorhei (sat Fughiu)". 

Acordul de asociere între Primăria Oradea și Primăria Sîntandrei, pe de o parte, și între Primăria Oradea și Primăria comunei Oșorhei, pe de altă parte, în vederea realizării drumurilor de legătură Oradea - Sântandrei și Oradea - Oșorhei, a fost semnat în conferința de presă din 18 septembrie 2017, susținut de viceprimarul Florin Birta cu participarea primarului comunei Sântandrei, Ioan Mărcuș și a primarului comunei Oșorhei, Ioan Pop.

Proiectarea și  execuția celor două drumuri de legătură metropolitane a fost delegată Zonei Metropolitane Oradea (ZMO), care a finalizat studiul de fezabilitate pentru ambele obiective de investiții, acestea având o durată de execuție de 12 luni.

Drumul spre Sîntandrei va avea şi pistă de biciclete

Construcția drumului de legătură între centura municipiului Oradea (strada Cazaban) și comuna Sîntandrei (strada Râturi) urmărește decongestionarea, respectiv fluidizarea traficului la trecere la nivel de cale ferată Arad-Oradea, reducerea timpului de transport, mărirea siguranței circulației, reducerea numărului de accidente și îmbunătățirea mediului din municipiu prin reducerea noxelor și a poluării sonore.

Traseul drumului de legătură pornește din intersecția giratorie dintre drumul de centură al municipiului Oradea cu străzile Cazaban și Corneliu Baba din cartierul Ioșia Nord, până la o stradă modernizată situată în partea de nord-est a localității Sîntandrei - strada Râturi.

Lungimea totală a drumului de legătură propus este de 3.499,90 m, din care pe teritoriul administrativ al municipiului Oradea sunt prevăzuți 1.900,08 m. Drumul va avea o lățime de 7 m și va cuprinde o bandă pe sens.

Se va amenaja, de asemenea, o pistă de biciclete de 3.389 m lungime, integrată în profilul transversal al străzii, din lungimea căreia 1.867 m este proiectată pe teritoriul UAT Oradea.

Valoarea totală a acestei investiții este de 11.392.327, 69 RON (TVA inclus), din care finanțarea pentru partea de drum din raza administrativă a municipiului Oradea este de 6.181.592.47 RON (TVA inclus). Construirea drumului va fi suportată din bugetul local, iar pentru pista de biciclete, care va cuprinde două tronsoane, se va încerca obținerea unei finanțări din Programul România-Ungaria.

„Este important de știut că acest drum și aceste piste de biciclete vor necesita și anumite exproprieri. Tot în cadrul ședinței de azi va intra și un culoar de expropriere pentru drum și pentru pistele de biciclete. O suprafață totală a exproprierilor pentru noul drum și pentru pista de biciclete de pe lângă drum se ridică undeva în jurul a 33.000 m2, cu o valoare estimată de 1.372.960 lei. Aceasta este pentru drum și pentru pista nou construită, iar pentru pista care va merge de la Henrik Ibsen și va face legătura tot cu Sîntandrei vom expropria aproximativ 885 m2, cu o valoare a despăgubirii în jur de 42.730 lei" a spus viceprimarul Florin Birta.

Noul drum spre Oşorhei, fără exproprieri

Prin realizarea modernizării drumului de legătură între municipiul Oradea (zona Podgoria) și comuna Oșorhei (sat Fughiu) se urmărește facilitarea accesului în zonă, între localități și în interiorul localităților, creșterea siguranței traficului precum și crearea unei legături rutiere funcționale între municipiul Oradea și comuna Oșorhei care va permite și o dezvoltare rezidențială și economică.

Traseul drumului se va desfășura între municipiul Oradea (strada Podgoriei de la zona neasfaltată) până la intersecția dintre localitățile Husasau de Criș și Fughiu (comuna Oșorhei).

Lungimea totală a drumului de legătură propus este de aproximativ 3.600 m, din care pe teritoriul administrativ al municipiului Oradea sunt prevăzuți pentru modernizare 2.740 m. Drumul va avea o lățime de 5,50 m cu o bandă pe sens, și va fi prevăzut cu elemente de scurgere a apelor, șanțuri, rigole carosabile, podețe noi și semnalizare rutieră.

Valoarea totală a acestei investiții este de 8.198.751 RON (TVA inclus), din care 6.643.902 RON (TVA inclus) se va finanța din bugetul local al municipiului Oradea, restul fiind suportat din bugetul comunei Oșorhei.

„Acest drum se va efectua fără nici un fel de expropriere, vor fi doar anumite supralărgiri ale drumului în curbe unde va fi permis, pentru o vizibilitate mai bună pe acel drum" a adăugat viceprimarul.

Lucrările vor începe primăvara, cel târziu vara anului 2018.

Ambele proiecte au fost aprobate în şedinţa de azi a Consiliului Local.

 

 

Comentarii

Twitter
Camera web
Harta Oradiei
Oradea City Report
Oradea City App
MobilePay
Trafic greu
Travel
TPark
T-park SMS
AmParcat
Piste de biciclete
Reabilitarea fatadelor cladirilor din centrul istoric
Fonduri Europene
ZMO
Regio
Partener de cultura