Trimite unui prieten

Instituția Arhitectului Șef și-a prezentat raportul de activitate pe 2019

Miercuri , 12 Februarie 2020, 15:29

Exportă PDF - Instituția Arhitectului Șef și-a prezentat raportul de activitate pe 2019 Tipărește pagina - Instituția Arhitectului Șef și-a prezentat raportul de activitate pe 2019 Trimite unui prieten - Instituția Arhitectului Șef și-a prezentat raportul de activitate pe 2019
Instituția Arhitectului Șef și-a prezentat raportul de activitate pe 2019

Radu Fortiș, arhitectul șef al Primăriei Oradea, a susținut azi, 12 februarie, o conferință de presă în care a prezentat raportul de activitate pe anul 2019 a instituției pe care o conduce.

Ca o caracteristică generală, la aproape toate categoriile de acte emise de Instituția Arhitectului Șef din Primăria Oradea se observă o creștere a numărului acestora față de anii precedenți.

Astfel, certificatele de urbanism au crescut cu 2% față de anul trecut și cu 18% peste media anilor anteriori, iar autorizațiile de construcție au crescut cu 6% față de anul trecut și cu peste 10% față de media anilor anteriori.

Per total, în anul 2019, Instituția Arhitectului Șef a prelucrat un număr de 16.583 acte.

Orașul înregistrează o dinamică impresionantă

Arhitectul șef al Primăriei Oradea a vorbit despre trendul pe care îl înregistrează orașul nostru: „Putem spune că trendul dezvoltării pentru anul în curs îl simțim încă din anul anterior. Este evident că orașul înregistrează o dinamică impresionantă, dinamică care este menținută atât de proiectele municipalității, cât și de proiectele investitorilor. Ceea ce încercăm noi să asigurăm este un echilibru între ceea ce dorește orașul, respectiv interesul general și interesul privat, astfel încât finalul să fie unul cu care să ne mândrim ca și comunitate", a spus dl Radu Fortiș.

Printre proiectele care vor schimba fața orașului, arhitectul Radu Fortiș a amintit: construirea Cartierului Diasporei între str. Izvorului și str. Beldiceanu, lângă Spitalul de Pneumoftiziologie; proiectul de regenerare urbană care vizează axul format de str. T. Vladimirescu cu B-dul Decebal; relocarea sediului RER și dezvoltarea unui proiect urban pe acel amplasament; proiectul Stadionului Municipal; amenajarea Pieței Concordiei, prin regândirea Pieței Rahovei de lângă Universitatea Partium, amenajarea din punct de vedere peisagistic, dar și urbanistic a zonei Gării Oradea, aceasta fiind  un punct important de intrare în oraș.

Solicitările în regim de urgență își continuă trendul crescător

Instituția Arhitectului Șef a continuat și în anul 2019 să emită actele specifice în regim de urgență, această activitate fiind începută încă din anul 2014.

Astfel, perioada în care se emit actele se reduce considerabil prin introducerea sistemului de taxe de urgență la emiterea certificatelor de urbanism, a autorizațiilor de construire/desființare și a adeverințelor de luare în folosință a construcțiilor. Acestea se emit în 2 zile lucrătoare (certificate de urbanism) și în 5 zile lucrătoare (autorizații de construcție și adeverințe de luare în folosință).

Se observă de altfel și în anul 2019 că numărul solicitărilor în regim de urgență și-a continuat trendul crescător, ceea ce dovedește faptul că inițiativa municipalității a fost una bună, în anul 2019 numărul documentelor emise în regim de urgență crescând cu 13,47% față de anul 2018.

De asemenea, obiectivul propus în anul 2019 de a scurta perioadele de emitere pentru regimul normal, la 7 zile pentru certificatele de urbanism, respectiv de 15 zile, pentru autorizațiile de construire, s-a îndeplinit în marea majoritate a cazurilor.

38 de PUZ-uri și 60 de PUD-uri au fost înaintate către Consiliul Local

În ceea ce privește activitatea Comisiei Municipale de Urbanism și Amenajare a Teritoriului, aceasta a prelucrat un număr de 3.545 de documente, din care au fost înaintate către Consiliul Local un număr de 98 documentații de urbanism: 38 de Planuri Urbanistice Zonale (PUZ) și 60 de Planuri Urbanistice de Detaliu (PUD).

Arhitectul șef al Primăriei Oradea a vorbit despre proiectul cel mai important susținut și coordonat de Instituția Arhitectului Șef, este vorba de PUZ-ul pentru Zona Construită Protejată Centrul Istoric.

Conform legii, municipalitatea are obligația de a se preocupa de protecția și conservarea valorilor de patrimoniu cultural național și zonal din perimetrele cuprinse în ansamblurile de arhitectură clasate. Prin urmare, documentația PUZ- pentru Zona Construită Protejată Centrul Istoric a fost elaborată pe zona ultracentrală a orașului, respectiv zona adiacentă Pieței Ferdinand și malului drept al Crișului Repede.

În acest moment, documentația este deja finalizată, obținându-se și avizul Ministerului Culturii și Identității Naționale.

"Documentația pentru acest PUZ este una foarte amplă. Aceasta s-a elaborat cu finanțare europeană în cadrul proiectului Art Nouveau din cadrul Programului de Cooperare Transnațională Dunărea. În acest moment, documentația este postată și pe site-ul Primăriei Oradea www.oradea.ro, la Secțiunea Dezbateri Publice, acum derulându-se etapa de consultare. Concluziile vor trebui să se concretizeze într-un document foarte clar, astfel încât să nu mai trebuiască să mai apelăm la alte documentații de urbanism. Acest PUZ va fi documentul cu care vom lucra în continuare și în baza căruia vor fi judecate lucrările", a precizat arhitectul Radu Fortiș.

Digitizare prin crearea unei platforme unice cu interfață web

De asemenea, Instituția Arhitectului Șef pune un mare accest pe digitizare, astfel încât și-a propus ca obiectiv crearea unei platforme unice cu interfață web, în care fiecare utilizator să poată accesa informații din interiorul instituției.

În acest moment, se află în curs de finalizare hărțile interactive pentru cetățeni, cu ajutorul cărora aceștia vor  putea verifica diverse informații urbanistice.

Totodată, proiectul privind emiterea online a certificatelor de urbanism se află într-o fază finală.

"Noi ne dorim emiterea certificatului de urbanism digital, nu scanarea așa cum se practică în alte părți. Legea nr. 50 aduce clarificări, care ne vin în ajutor, astfel că, certificatele de urbanism emise online vor fi egale ca valoare cu cele emise pe suport fizic, cu condiția să existe semnătură electronică pe fiecare din actele respective", a precizat arhitectul șef al Primăriei Oradea.

În atașament găsiti raportul de activitate detaliat.

 

Fișiere - Instituția Arhitectului Șef și-a prezentat raportul de activitate pe 2019

Donatii spitale
Sectie de votare
Bugetare participativa
Reabilitarea sistemului de termoficare
Chestionar CityWalk
Twitter
Harta Oradiei
Harta intravilan
Oradea City Report
Oradea City App
MobilePay
Trafic greu
Travel
TPark
T-park SMS
AmParcat
Piste de biciclete
Reabilitarea fatadelor cladirilor din centrul istoric
Fonduri Europene
ZMO
Regio
Fundatia de protejare a monumentelor
Termo Alert
Guvernare transparenta
Reducerea birocratiei
POCA2
Revitalizarea urbana la nivelul Municipiului Oradea
Reabilitarea, restaurarea si refunctionalizarea zidurilor Cetatii Oradea