Serviciul Impunere Persoane Fizice

 

Ficuț Adrian

Șef serviciu

Numar telefon fix direct: 0259/437-000

Interior: 131 - camera 110
 
Inspecție Fiscală Persoane Fizice:
Interior: 163
 
Sala Ghișeelor:
Interior: 152
 
Orar cu publicul:
Sala ghișeelor din Primăria Oradea (Piramidă):
- Luni - Joi: 8:00 - 18:00
- Vineri: 8:00 - 15:30
 
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii, nr. 1, etaj 1, camera 104 - 106, camera 110 și Sala Ghișeelor

Evidența si gestiunea creanțelor fiscale ale bugetului local față de persoane fizice.

 

Obiective specifice:

- impunerea obligaţiilor fiscale/nefiscale datorate bugetului local de către persoane fizice;

- stabilirea impozitelor şi taxelor locale persoanele fizice care datorează impozite şi taxe locale la Municipiul Oradea (impozitul pe clădiri, impozitul pe teren, taxa asupra mijloacelor de transport, taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi autorizaţiilor, taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate, impozitul pe spectacole, taxe speciale şi alte taxe locale);

- inspecţia fiscală a persoanelor fizice - verificarea legalităţii şi conformităţii declaraţiilor fiscale; 

- verificarea corectitudinii şi exactităţii îndeplinirii obligaţiilor de către contribuabili; verificarea respectării prevederilor legislatiei fiscale şi contabile; 

- verificarea sau stabilirea, dupa caz, a bazelor de impunere, stabilirea diferenţelor obligaţiilor de plată, şi a accesoriilor aferente acestora;

- acordarea de facililităţi fiscale persoanelor fizice;

- Scutirea, reducerea, eşalonarea  de impozite şi taxe locale persoanelor beneficiare  prin efectul legii, sau prin aprobare de către Consiliul Local;

Impunerea obligaţiilor fiscale/nefiscale datorate bugetului local de către persoane fizice

- înregistrarea fiscală în baza de date a Municipiului Oradea a persoanelor fizice ce datorează impozite şi taxe locale;

- actualizarea permanentă a datelor existente în evidenţa fiscală pe bază de documente de identificare ale persoanelor fizice/fizice autorizate. (B.I./C.I/Paşaport/CNP/Cod de înreg. Fiscală, date de contact -telefon e'mail);

- efectuarea impunerii contribuabililor, persoane fizice, conform declaraţiilor fiscale ale acestora date pe proprie răspundere în conformitate cu legislaţia în vigoare şi emiterea proceselor verbale-înstiinţare de plată și a deciziilor de impunere aferente;

- analiza, întocmirea şi eliberarea certificatelor fiscale, contribuabililor persoane fizice;

- debitarea în baza de date a amenzilor primite şi confirmarea amenzilor către organul emitent;

- stabilirea şi aplicarea sancţiunilor prevăzute de actele normative tuturor contribuabililor care încalcă legislaţia fiscală în sfera sa de competentă;

- furnizarea de informaţii publicului cu privire la modul de calcul al impozitelor şi taxelor locale;

 

Inspecţia fiscală a persoanelor fizice

- efectuează, pe bază de programare, verificarea contribuabililor, persoane fizice care deţin proprietăți pe raza municipiului Oradea, şi datorează impozite şi taxe locale precum şi accesoriile aferente acestora;

- constată şi efectuează investigarea fiscala a tuturor actelor şi faptelor rezultând din activitatea contribuabilului supus inspecţiei sau altor persoane privind legalitatea şi conformitatea declarațiilor fiscale, corectitudinea şi exactitatea îndeplinirii obligațiilor fiscale, în vederea descoperirii de elemente noi relevante pentru aplicarea legii fiscale;

- analizează şi evaluează informațiile fiscale, în vederea confruntării declarațiilor fiscale cu informațiile proprii sau din alte surse;

- sancționează potrivit legii faptele constatate şi dispune măsuri pentru prevenirea şi combaterea abaterilor de la prevederile legislației fiscale;

- verifică locurile unde se realizează activități generatoare de impozite şi taxe locale impozabile; discutarea constatărilor şi solicitarea de explicații scrise de la reprezentanții legali ai contribuabililor sau împuterniciții acestora, după caz;

- stabilirea corecta a bazei de impunere, a diferențelor datorate în plus sau în minus, după caz, fată de creanța fiscală declarată şi/sau stabilită, după caz, la momentul începerii inspecției fiscale;

- întocmeşte notele de compensare pentru sumele reprezentând impozite şi taxe locale care intră în competență compartimentului;

- întocmeşte raportul de inspecție fiscală în care va consemna toate datele şi faptele verificate, constatările efectuate în urma verificării documentelor şi evidențelor contabile ale contribuabililor cuprinși în programul de inspecție fiscală;

- verificarea sumelor stabilite la regularizările autorizațiilor de construire/desființare și impunerea după caz a clădirilor construite pe baza A.L.F, P.V. de Recepție;

 

Facililităţi fiscale acordate persoanelor fizice

- analizarea solicitărilor şi operarea facilităților fiscale persoanelor fizice beneficiare, prin aplicarea dispoziţiilor prevăzute de legislația în vigoare, urmare a cererilor depuse de către aceștia, în baza de date fiscală;

- înștiințarea contribuabililor în vederea luării la cunoștință privind facilitatea acordată, şi a eventualelor obligaţii de plată în cazul în care rezultă creanțe fiscale de plată;

- revizuirea permanentă a facilităților prin efectul legii pe baza datelor de la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea în caz de deces al persoanei care a beneficiat de scutire;

- revizuirea anuală a facilităţilor acordate prin hotărâri ale Consiliului Local;

- gestionarea materiei impozabile a persoanelor fizice;

- respectarea prevederilor legale incidente activităților desfășurate;

Relații interne:

• Primar, viceprimar, director executiv

- primeşte rapoarte privind activitatea serviciului;

- transmite dispoziții și corespondenţa ce vizează sfera de activitate a Serviciului Incasări Compensări;

 

• Director executiv adj.

- primește spre semnare: note interne, adrese privind sesizări ale cetățenilor, etc.;

- transmite corespondența și sarcini de serviciu în legătură cu specificul activității serviciului;

 

• Relații cu celelalte compartimente din cadrul primăriei: cu personalul din cadrul Serviciilor/Compartimentelor Direcţiei Economice, Direcția Patrimoniu Imobiliar, Serviciul de relaţii cu publicul, Direcția Arhitect Şef; Direcţia Juridică – (Compartiment agricol; Compartiment Contestaţii Falimente); Direcţia Monitorizare Cheltuieli de Funcţionare şi Organizare Evenimente; Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor; sau alte compartimente,servicii, direcţii din cadrul P.M.O. în cazul în care activitatea necesită astfel de relaţii;

 

Relații externe:

• cu cetățenii – contribuabili persoane fizice sau împuterniciții acestora;

• cu autorităţi şi instituţii publice: în limita prevederilor legale: primării din ţară; instanţe judecatoreşti; inspectorate de poliţie; institutii bancare şi financiare; direcţii din cadrul Ministerului de Finanţe/ANAF sau teritoriale ale acestora; Direcția de Asistență Socială Oradea, etc.;

Ficut Adrian - sef serviciu

Dascălu Cozmin - consilier

Miheler Monika Ildiko- consilier

Baroianu Nicoleta - consilier

Bighian Adriana – Sofia - consilier

Covaciu Mirabela Lavinia - consilier

Baba Monica Daniela - consilier

Csalla Marinela Diana - consilier

Medesan Dorel Marius - consilier

Malom Lidia Sandală - consilier

Sandra Mirela Margareta - consilier

Matei Florina Liliana - consilier

Bolba Crina Maria - consilier

Farkas Adriana - consilier

Avădăni Ema - consilier

Bodea Ioana Cosmina - consilier

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut