Compartiment Consiliul Local
Conducere: Secretarul General al Municipiului Oradea
Telefon: 0259 408 826
Interior: 193
E-mail:
Compartimentul Consiliul Local - nu are orar cu publicul;
Ședințele de Consiliul Local - sunt publice;
Ședințele Comisiilor de Specialitate a Consiliului Local - sunt de regulă publice, prin excepție pot să se desfășoare cu ușile închise, în condițiile legii;
Ședințele Comisiei de avizare a cererilor de organizare a adunărilor publice – nu sunt publice, pot participa doar persoanele direct interesate.
Locatia în care își desfășoară activitatea: Primăria Municipiului Oradea, strada Piața Unirii, nr. 1, etaj 1, camera 115;
Subordonare: Secretarului general al Municipiului Oradea și Primarului Municipiului Oradea.
Misiunea Compartimentului Consiliul Local este aceea de a asigura legătura între toate compartimentele din cadrul instituției și Consiliul Local pentru buna desfășurare a ședințelor de Consiliu Local;
Scopul fiind asigurarea finalizării hotărârilor adoptate de Consiliul Local și comunicarea acestora Instituției Prefectului Bihor, direcțiilor din cadrul Primăriei municipiului Oradea și aducerea la cunoștință publică a acestora.
- organizarea și desfăşurarea în bune condiţii a şedinţelor Consiliului Local precum și a şedinţelor comisiilor de specialitate;
- asigură legături cu compartimentele celorlalte instituţii de sub autoritatea Consiliului Local în vederea verificării şi promovării materialelor în şedinţele Consiliului Local;
- asigură îndeplinirea procedurii de convocare a Consiliului Local prin redactarea Dispoziţiei primarului și a Comunicatului de presă și aducerea lor la cunoștința publică prin publicarea pe site-ul instituției;
- informarea consilierilor locali despre data, locul și ora la care au loc atât şedinţele comisiilor de specialitate cât şi a şedinţelor ordinare, extraordinare sau extraordinare de îndată;
- verificarea materialelor de şedinţă ce intră în dezbaterea comisiilor de specialitate şi a Consiliului Local (proiecte de hotărâri, referate de aprobare, rapoarte de specialitate, note de fundamentare, avize necesare, anexe, CF-uri, note de evaluare etc.) privind încadrarea juridică, respectarea Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională pentru actele administrative cu caracter normativ, respectarea Legii nr. 190/2018 privind prelucrarea datelor cu caracter personal, a Regulamentului Propriu privind măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotarâri cu caracter normativ care se supun adoptării Consiliului Local al Municipiului Oradea și a altor regulamente sau legi relevante.
- solicitarea de la compartimentele de specialitate a materialelor necesare dezbaterii proiectului de hotărâre (CF-uri, expertize, note de evaluări, note de fundamentare etc.);
- întocmirea Borderoului cu materialele ce intră în dezbaterea Consiliului Local și aducerea acestuia la cunoștiința publică prin publicare pe site-ul instituţiei www.oradea.ro – la secțiunea Monitorul Oficial Local – „Hotărârile Consiliului Local” - „Ordinea de zi a ședințelor Consiliului Local”;
- materialele de şedinţă se publică pe site-ul instituţiei www.oradea.ro – la secțiunea Monitorul Oficial Local – „Hotărârile Consiliului Local” - „Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale autorității deliberative”;
- convocarea – la solicitarea consilierilor – a diferiților specialişti din cadrul Primăriei municipiului Oradea pentru informaţii și date suplimentare la proiectele de hotărâri propuse spre aprobare;
- ţine evidenţa prezenţei consilierilor locali la şedinţele comisiilor de specialitate şi ale Consiliului Local;
- întocmirea listei cu observaţii și propuneri de la şedinţele comisiilor de specialitate şi de la plenul Consiliului Local pe care le trimite compartimentelor de specialitate din cadrul Consiliului Local;
- urmăreşte ducerea la îndeplinire a propunerilor făcute şi răspunsul dat întrebărilor sau interpelărilor formulate de consilierii locali;
- întocmirea și completarea Avizelor consultative, cu observaţiile şi propunerile consilierilor vis-a-vis de materialele dezbătute în cadrul şedinţelor comisiilor de specialitate;
- întocmirea procesului verbal al şedinţelor Consiliului Local;
- redactarea și publicarea Hotărârilor Consiliului Local pe site-ul instituţiei www.oradea.ro la secțiunea - Monitorul Oficial Local - „Hotărârile Consiliului Local” - Registrul pentru evidența hotărârilor autorității deliberative;
- comunicarea hotărârilor și a tuturor documentelor care au stat la baza adoptării acestora, către Instituția Prefectului județului Bihor în vederea verificării legalităţii acestora;
- comunicarea Hotărârilor Consiliului Local cu direcţiile din cadrul Primăriei și cu Primarul municipiului Oradea;
- gestionarea corespondenţei cu Instituţia Prefectului cu privire la avizarea de legalitate a hotărârilor Consiliului Local;
- arhivarea electronică a hotărârilor consiliului local şi completarea registrului electronic de evidenţă a acestora;
- îndosarierea tuturor materialelor originale şi întocmirea dosarului de şedinţă;
- întocmirea răspunsurilor la adrese, petiţii referitoare la activitatea Consiliului Local, a instituţiilor de interes local, adresate sau repartizate spre soluţionare;
- ţinerea evidenţei rapoartelor de activitate a consilierilor locali și postarea pe site-ul instituţiei;
- asigură derularea procedurii de vot, în cazul exercitării votului secret;
- întocmirea dosarelor consilierilor locali aleși pentru validarea acestora de către Judecătorie;
- organizează procedurile de alegere a viceprimarilor, a președintelui de ședință și a componenței comisiilor de specialitate a Consiliului Local;
- asigură procedurile necesare pentru depunerea jurământului aleșilor locali;
- colaborarea cu compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al primarului, cu instituţiile şi serviciile publice de interes public local, societăţile comerciale şi regiile autonome de interes local în vedere realizării raportului anual privind starea economică, socială şi de mediu a municipiului, pe care primarul municipiului Oradea îl prezintă Consiliului Local;
- realizarea şi prezentarea în Consiliu a materialului cu caracter informativ „Modul de ducere la îndeplinire a hotărârilor Consiliului Local”;
- organizarea ședințelor Comisiei de avizare a cererilor de organizare a adunărilor publice organizate pe raza municipiului Oradea și întocmirea avizelor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 60/1991, republicată, privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice.
Este responsabil cu organizarea ședințelor Consiliului Local, de redactarea hotărârilor adoptate de către Consiliul Local și aducerea la cunoștință publică a acestora.
Relații interne:
- conducerea instituției;
- toate direcțiile, serviciile, birourile și compartimentele din cadrul instituției;
Relații externe:
- societățile, companiile și serviciile publice aflate în subordinea Consiliului Local Oradea;
- Instituția Prefectului Județului Bihor și Consiliul Județean Bihor;
- alte instituții și persoane juridice;
- Poliția municipiului Oradea, Poliția Rutieră, Poliția Locală Oradea și Jandarmeria Bihor – pentru Comisia de Adunări Publice;
Silaghi Teodora Ana – Referent
Popovici Mariana – Referent
Mihelea Adriana Ioana – Consilier juridic
Galea Simina Mihaela – Consilier
2 posturi Referent;
1 post Consilier Juridic;
1 post Consilier;