Compartiment Protecție civilă și PSI
Compartiment Protecție civilă și PSI
Obiectivul general al Compartimentului Protecţie Civilă și PSI îl constituie luarea de măsuri în vederea prevenirii riscurilor unor catastrofe în caz de situaţii de urgenţă la nivel de municipiu.
Obiectivele specifice Compartimentului Protecţie Civilă și PSI, rezultate din obiectivul general, sunt:
- Elaborarea, stabilirea şi aplicarea unor planuri de măsuri la nivel local, armonizate cu legislaţia în domeniu, privind evitarea unor accidente sau catastrofe în caz de incendii, inundaţii, cutremure, sau alte calamităţi naturale;
- Pregătirea personalului din cadrul aparatului de specialitate a primarului pentru situaţii de urgenţă la nivel local;
- Planificarea şi conducerea activităţilor de întocmire, aprobare, actualizare, păstrare şi de aplicare a documentelor operative:
- planul de evacuare a municipiului
- planul de analiză şi acoperire a riscurilor
- planul de apărare împotriva inundaţiilor, îngheţurilor şi a poluărilor accidentale
- planul de intervenţie şi apărare împotriva incendiilor
- planul de pregătire a personalului instituţiei şi a celor din cadrul serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţă
- planurile de organizare şi funcţionare a punctelor de decontaminare echipament, personal, a materialelor şi tehnicii
- dosarul de înştiinţare, avertizare şi alarmare a populaţiei în situaţii de protecţie civilă
- Întocmirea şi propunerea spre aprobare a structurii organizatorice a activităţii de apărare împotriva situaţiilor de urgenţă la nivelul localităţii;
- Întocmirea planurilor anuale şi de perspectivă pentru asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare destinate prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă;
- Propunerea înfiinţării serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, întocmirea regulamentului de organizare şi funcţionare a acestora;
- Asigurarea, verificarea şi menţinerea în mod permanent a stării de funcţionare a punctelor de comandă și adăposturilor de protecţie civilă, precum şi dotarea acestora cu materiale şi documente necesare;
- Asigurarea măsurilor organizatorice, materialele şi documentele necesare privind înştiinţarea personalului de conducere la sediul instituţiei în caz de situaţii de urgenţă, sau la ordin;
- Conducerea lunară a pregătirii personalului serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, respectiv verificarea acestora prin exerciţii practice;
- Organizarea şi conducerea prin celulele de urgenţă de la agenţii economici, a acţiunilor formaţiilor de intervenţie pentru înlăturarea urmărilor produse de dezastre sau atacuri aeriene;
- Conducerea prin şefii celulei de urgenţă, pregătirea acesteia, a comandanţilor, formaţiunilor şi a salariaţilor; ţinerea lunară a evidenţei pregătirii acestora şi raportarea datelor despre acestea la Inspectoratul judeţean;
- Întocmirea planului de cooperare şi colaborarea cu localităţile învecinate şi organismele neguvernamentale pentru realizarea măsurilor de protecţie cuprinse în documentele operative;
- Întocmirea situaţiilor cu mijloacele, aparatura, utilajele şi instalaţiile din unităţile din municipiu care pot fi folosite în caz de dezastre şi situaţii speciale şi actualizarea permanentă a acestora;
- Asigurarea pregătirii, mijloacelor şi aparaturii necesare pentru funcţionarea posturilor de observare şi a grupelor de cercetare;
- Urmărirea asigurării condiţiilor de depozitare, conservare, întreţinere şi folosire corectă a tehnicii, aparaturii şi materialelor de înzestrare, realizarea măsurilor de protecţie civilă şi a pregătirii şi alte probleme specifice;
- Participarea obligatoriu la toate convocările, bilanţurile, analizele şi la alte activităţi conduse de eşaloanele superioare;
- Întocmirea documentaţiilor tehnice de amenajare a spaţiilor de adăpostire, evidenţa lor, menţinerea în stare operativă a acestor adăposturi, controlul acestora conform legislaţiei în vigoare;
- Verificarea modului cum sunt întreţinute şi cum funcţionează mijloacele de transmisiuni alarmare din municipiu;
- Asigurarea desfăşurării lunare a şedinţelor de analiză privind activităţile de situaţii de urgenţă cu cadrele tehnice cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor;
- Efectuarea lunară a studiului ordonat prin programul difuzat de inspectoratul judeţean;
- Executarea atribuţiilor prevăzute în regulamentele şi instrucţiunile pe linia situaţiilor de urgenţă;
- Îndeplinirea atât a atribuţiile principale cât şi a celor specifice a centrului operativ din regulamentul privind organizarea şi funcţionarea comitetului local pentru situaţii de urgenţă;
- Participarea la elaborarea şi aplicarea concepţiei de apărare împotriva incendiilor la nivelul municipiului;
- Controlează aplicarea normelor de apărare împotriva incendiilor în domeniul specific;
- Întocmirea regulilor şi măsurilor specifice de apărare împotriva incendiilor, corelate cu nivelul şi natura riscurilor, actualizarea acestora ori de câte ori situaţia o impune;
- Întocmirea planurilor cuprinzând măsuri şi acţiuni proprii sau rezultate în urma constatărilor autorităţii de control pentru respectarea reglementărilor în domeniu;
- Propunerea includerii în bugetele proprii a fondurilor necesare organizării activităţii de apărare împotriva incendiilor, dotării cu mijloace tehnice de apărare împotriva incendiilor şi echipamentelor de protecţie specifice;
- Îndrumă şi controlează activitatea de apărare împotriva incendiilor şi analizează respectarea încadrării în criteriile de constituire a serviciilor de urgenţă voluntare;
- Ține evidenţa rezerviştilor şi a recruţilor din rândul salariaţilor primăriei;
- Întocmeşte şi actualizează documentele privind mobilizarea la locul de muncă;
- Întocmeşte, actualizează şi transmite situaţia privind bunurile rechiziţionabile aflate în proprietatea persoanelor juridice şi fizice din municipiu;
- Întocmeşte şi actualizează documentele referitoare la planul de mobilizare (situaţia agenţilor economici care asigură produsele raţionalizate şi balanţa produselor, reţeaua de magazine pentru distribuirea lor, necesarul de produse raţionalizate în raport cu populaţia municipiului);
- Întocmeşte şi actualizează datele cerute în monografia municipiului;
- Controlează la toate locurile de muncă aplicarea cu stricteţe a normelor privind protecția muncii în concordanţă cu precizările Inspectoratului Teritorial de Muncă şi a normelor PSI;
- Efectuează instructajul periodic la locul de muncă pentru întreg personalul direcției și a instituției în domeniul protecției civile și a situaţiilor de urgenţă;
- Sesizează conducerea Direcţiei asupra necesităţii sistării lucrului în punctele care prezintă pericol iminent de producerea unor accidente pe domeniul protecției civile și a situaţiilor de urgenţă;
- Asigură afişarea planul de evacuare în caz de incendiu la fiecare punct de lucru fix, în parte;
- Întocmește planul PSI la toate obiectivele din cadrul direcției;
- Asigură informarea personalului cu privire la prevenirea și stingerea incendiilor în cadrul instituției;
- Efectuează controale interne având ca scop prevenirea și stingerea incendiilor, respectarea condițiilor privind fumatul, constatarea deficiențelor și propune măsuri pentru remedirea acestora;
- Controlează buna funcționare a hidranților de incendiu din interiorul clădirilor administrate și gestionate de către direcție și sprijină și alte direcții în acest sens;
- Controlează existența stingătoarelor de incendiu în locurile specificat în planul de incendiu;
- Verifică în pichetele PSI amenajate în cadrul instituției, existența uneltelor specifice și existența lăzilor cu nisip;
- Verifică starea tehnică a stingătoarelor de incendiu și ia măsuri pentru menținerea acestora în stare de funcționare;
- Verifică și ia măsurile necesare pentru eliberarea căilor de acces și evacuare din instituție în caz de situații de urgență;
- Intervine la stingerea incendiilor de mică intensitate care nu necesită intervenția unităților specializate ISU;
MICLOS DANIEL ALIN - consilier
VACANT - consilier