Concursuri

ianuarie 09, 2025

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ORADEA organizează concurs de promovare pentru ocuparea funcției publice de conducere de șef serviciu al Serviciului ORDINE PUBLICA, DISCIPLINA SI CONTROL  din Direcția Poliția Locală Oradea

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ORADEA publică anunțul privind organizarea concursului de promovare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(2) lit.a) și art. VII alin. (7)/XI din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ

Data de publicare a anunțului: 09.01.2025

Funcția publică scoasă la concurs: Şef serviciu al SERVICIULUI ORDINE PUBLICA, DISCIPLINA SI CONTROL  din Direcția Poliția Locală Oradea

Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 10.02.2025 – ora 10:00  la  PRIMARIA MUNICIPIULUI ORADEA

Data și ora probei de interviu se va afișa pe site-ul instituției odată cu afișarea rezultatelor probei scrise

Perioada de depunere a dosarelor 09.01.2025 – 28.01.2025

Perioadă verificare eligibilitate candidați: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioadă depunere contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului verificării eligibilității candidaților.

Perioadă soluționare contestații la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Condiții pentru ocuparea postului

Studii de specialitate:

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă

Domeniu de studiu: Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental) – Ştiinţe economice (Ramura de știință)

– studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art.57 alin. (2) din Legea învățământului superior nr. 199/2023;

– să fie numiți într-o funcție publică de clasa I

– să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile legii

Vechime minimă în specialitatea studiilor 5 ani

Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna

Bibliografie și tematică

1. Constituția României, republicată

cu tematica Constituția României, republicată

2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare,

republicată, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,

republicată, cu modificările și completările ulterioare

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

5. Legea nr. 155/2010 poliţiei locale, republicată

cu tematica Legea nr.155/2010 poliţiei locale, republicată

6. H.G. nr. 1332/2010, privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a poliţiei locale

cu tematica H.G. nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a poliţiei locale

7. O.G. nr. 2/2001, privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica O.G. nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările și completările ulterioare

8. Legea nr. 61/1991, pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, republicată

cu tematica Legea nr.61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, republicată

9. O.G.nr.99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor pe piață, republicată

cu tematica O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor pe piață, republicată

10. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată

cu tematica Legea nr.20/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

1. organizează, planifică, conduce şi controlează activitatea personalului poliţiei locale din subordine, cu atribuţii în menţinerea ordinii şi liniştii publice şi asigurarea pazei bunurilor, precum şi a celor cu atribuţii în domeniul control comercial, respectiv disciplina în construcții și afișaj stradal, conform organigramei în vigoare;

2. întocmeşte planurile de acţiune şi de pază ale obiectivelor din competenţă în vederea îndeplinirii atribuţiilor specifice conform prevederilor legale în vigoare şi le prezintă spre aprobare directorului executiv sau înlocuitorului acestuia;

3. asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către personalul din subordine a prevederilor legale ce reglementează activitatea de pază, menţinerea ordinii şi a liniştii publice, regulile de convieţuire socială şi integritatea corporală a persoanelor şi a prevederilor legislației în domeniul control comercial, respectiv disciplina în construcții și afișaj stradal;

4. ţine evidenţa sancţiunilor contravenţionale aplicate de personalul din subordine, iar în ceea ce priveşte activitatea comercială respectiv disciplina în construcții și afișaj stradal, ţine evidenţa proceselor-verbale de constatare a contravenţiilor întocmite de personalul din subordine şi monitorizează punerea în executare a amenzilor contravenţionale, cu respectarea prevederilor legale în domeniu;

5. asigură pregătirea de specialitate a personalului din subordine, în conformitate cu tematica stabilită;

6. Gestionează, asigură circulaţia şi operarea documentelor, inclusiv arhivarea acestora din cadrul compartimentelor subordonate;

7. are dreptul să constate contravenţii şi să aplice sancţiuni în domeniul ordinii publice şi disciplinei rutiere stabilite prin legislaţia specifică şi Hotărâri ale Consiliului Local, numai după absolvirea cursului prevăzut de art. 18 din Legea nr.155/2010 a poliţiei locale;

8. asigură instruirea agenţilor la intrarea şi ieşirea din schimb, coordonarea şi controlul acestora atât pe parcursul serviciului cât şi la ieşirea din serviciu cu privire la activitatea desfăşurată, aplicarea şi respectarea prevederilor legale cu respectarea normelor de conduită şi a programului de lucru precum şi monitorizarea stării psiho-fizică a acestora;

9. are dreptul să conducă autovehiculul de serviciu pentru îndeplinirea atribuţiilor legale după obţinerea avizelor necesare şi obligatorii;

10. informează de îndată conducerea poliţiei locale despre toate evenimentele deosebite înregistrate în activitatea de pază şi menţinere a ordinii publice precum şi a activităţii de circulaţie pe drumurile publice şi ţine evidenţa acestora;

11. analizează lunar activitatea personalului din subordine;

12. întreprinde măsuri eficiente pentru ca întregul personal să execute corespunzător şi în conformitate cu prevederile legale sarcinile ce îi revin, să aibă o comportare civilizată, să respecte regulile disciplinare stabilite, propunând recompense şi sancţiuni corespunzătoare;

13. participă, alături de conducerea poliţiei locale, la întocmirea sau reactualizarea planului de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;

14. întocmeşte zilnic nota cu principalele evenimente şi o prezintă şefului poliţiei locale;

15. asigură instruirea zilnică a poliţiştilor locali cu privire la cunoaşterea situaţiei operative din zona de competenţă;

16. asigură monitorizarea, coordonarea şi controlul lucrătorilor din subordine cu respectarea prevederilor legale şi face propuneri conducerii poliţiei locale pentru îmbunătăţirea activităţii agenţilor din subordine şi al serviciului;

17. stabileşte, în colaborare cu şeful biroului rutier sau de ordine publică din cadrul Poliţiei Române, itinerarele de patrulare şi intervalele orare de patrulare în zonele de competenţă;

18. organizează, planifică, conduce şi controlează activitatea personalului din subordine cu atribuţii în domeniul ordine publică, control comercial respectiv disciplina în construcții și afișaj stradal;

19. asigură continuitatea dispozitivului de ordine publică în zona de competenţă, pe bază de grafice de control, întocmite în colaborare cu şeful de ordine publică, din cadrul Poliţiei Române;

20. coordonează activitatea personalului din subordine la acţiuni proprii şi participă, conform solicitării, la acţiunile organizate de unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române sau de către administratorul drumului public;

21. Ia măsuri pentru verificarea şi soluţionarea adreselor, petiţiilor şi reclamaţiilor în cadrul termenelor de rezolvare stabilite prin lege sau de către directorul executiv;

22. Monitorizează modul de verificare şi soluţionare a adreselor, petiţiilor, reclamaţiilor primite spre soluţionare de către personalul din subordine şi respectarea termenelor de rezolvare a acestora;

23. colaborează cu şeful Biroului de Ordine Publică sau şeful de schimb din cadrul Poliţiei municipiului Oradea şi asigură cele mai bune condiţii de desfăşurare a activităţii patrulelor mixte PLO – PMO în vederea îndeplinirii atribuţiilor de serviciu pe linia ordinii şi siguranţei publice;

24. asigură instruirea zilnică a poliţiştilor locali cu privire la cunoaşterea situaţiei operative din zona de competenţă;

25. organizează şi execută controale asupra activităţii desfăşurate de efectivele din subordine;

26. asigură şi răspunde de utilizarea tehnicii aflate în dotarea compartimentelor direct subordonate, conform fişei postului;

27. urmăreşte îndeplinirea eficientă şi la timp a sarcinilor convenite în timpul şedinţelor operative pentru compartimentele din subordine, conform fişei postului;

28. planifică, organizează şi execută controale tematice şi inopinate, în tot ceea ce priveşte activităţile compartimentelor din subordinea directă conform organigramei, a fişei postului respectiv a planificării aprobate de directorul executiv;

29. coordonează activitatea de pregătire profesională a personalului din subordine, conform fişei postului;

30. asigură întocmirea fişelor posturilor pentru personalul din subordine şi realizează evaluarea performanţelor profesionale anuale ale acestuia, conform fişei postului;

31. înlocuieşte directorul executiv, în lipsa acestuia şi a directorului executiv adjunct, în condiţiile prevăzute de Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Direcției Poliţiei Locale;

32. verifică nivelul de pregătire profesională a personalului subordonat din Direcția Poliția Locală Oradea, pe baza testelor de evaluare profesională, când aceasta se impune;

33. elaborează documentele pentru informarea Consiliului Local al municipiului Oradea în legatură cu activitatea Direcției Poliției Locale Oradea pentru compartimentele direct subordonate, conform fişei postului;

34. analizează tendințele de evoluție a problematicii din competență, cauzele acestora și formulează propuneri de îmbunătăţire a activităţii;

35. anual și ori de câte ori situația impune elaborează prognoze cu privire la evoluția principalelor aspecte

36. îndeplinește și orice alte atribuții stabilite de directorul executiv al Direcției Poliției Locale Oradea prin decizie sau rezoluţie, în limita de competenţă a atribuţiilor din fişa postului şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcției Poliţiei Locale;

37. repartizează corespondenţa primită de la Directorul executiv, agenţilor din compartimentele din subordine şi semnează actele care se emit de la compartimentele din subordine direct, conform fişei postului;

38. orice alte sarcini date prin Legi, Hotărâri de Guvern, Ordonanţe, Hotărâri ale Consiliului Local Oradea, Dispoziţii ale Primarului municipiului Oradea şi Decizii sau rezoluţii ale Directorului executiv, în limita de competenţă a atribuţiilor din fişa postului, anexei la aceasta şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcției Poliţiei Locale;

Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. 189 alin. (1) din Anexa nr. 10 la OUG. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare raportat la prevederile art. XV din OUG nr. 121/2023, în vederea participării la concursul de promovare, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei publice organizatoare, candidaţii depun dosarul de concurs sau îl comunică în format electronic pe adresa de e-mail prevăzută la art. 175 alin. (2) din același act normativ, care conţine în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 pct. I din Anexa nr. 10 la OUG. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

b) curriculum vitae, modelul comun european;

c) copia cărţii de identitate;

d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări, după caz;

e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;

f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;

g) acazierul administrativ;

h) dovada obţinerii numărului minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfecţionare, seminare, conferinţe, schimburi de experienţă sau vizite de studiu, în condiţiile legii, sau a urmării unei forme de perfecţionare profesională cu durata de minimum 30 de ore în ultimii 3 ani de activitate. Prevederile art. 146 din Anexa nr. 10 la OUG. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare se aplică în mod corespunzător.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. f) este prevăzut la art. 137 lit. e). Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la art. 137 lit. e) trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.

La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor potrivit alin. (1), documentul prevăzut la alin. (1) lit. g) se solicită Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de către instituţia organizatoare a concursului de promovare, potrivit prevederilor art. 496 alin. (2) şi (3) lit. c) din prezentul cod.

Modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Persoane de contact:

Funar Rodica, sef serviciu, telefon 0259408850, e-mail: primarie@oradea.ro

Pușcaș Maria, consilier, telefon 0259409443, e-mail: primarie@oradea.ro

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut