Serviciul Terenuri

 

Marinescu Steliana

Șef serviciu

Centrală: 0259/437-000
Interior: 222, 223
Orar cu publicul: 7:30 - 15:30
Adresa: Primăria Municipiului Oradea, P-ța Unirii Nr. 1, birou 206 și 207
Subordonat: Sercretar general al Municipiului Oradea

Obiectivul general al Serviciului Terenuri este administrarea terenurilor din domeniului public şi privat al UAT - Municipiul Oradea sau al Statului Român administrat de Municipiul Oradea.

Obiectivele specifice ale Serviciului Terenuri, rezultate din obiectivul general, sunt:

  1. identificarea, inventarierea şi înscrierea în documentele de publicitate imobiliară a terenurilor proprietate publică şi privată ale UAT - Municipiul Oradea;
  2. transmiterea/ reglementarea dreptului de folosinţă către/ în raport cu persoanele fizice sau juridice care ocupă terenuri proprietatea Statului Român / UAT - Municipiul Oradea cu garaje, magazii de lemne, construcţii sau terenuri aferente acestora (curţi, grădini) şi care nu pot fi utilizate în alte scopuri, precum şi a condiţiilor în care se realizează aceasta;
  3. valorificarea terenurilor, proprietate a UAT - Municipiul Oradea, prin vânzare, dare în administrare, concesionare, închiriere sau atribuire în folosinţă gratuită;
  4. acceptarea donaţiilor / renunțărilor la dreptul de proprietate asupra terenurilor de către Consiliul Local în vederea realizării profilului stradal ori a drumurilor pentru acces la proprietăţi private, în baza unor documentații de urbanism aprobate;
  5. încheierea schimburilor de teren între UAT - Municipiul Oradea şi persoane fizice / juridice, în cazuri temeinic justificate;
  6. negocierea şi încheierea contractelor de achiziţie imobile cu componenta de teren și/sau construcții necesare realizării unor proiecte de interes public;
  7. organizarea procedurilor de licitație publică pentru valorificarea terenurilor;
  8. întocmirea documentaţiilor privind achiziţia serviciilor de evaluare / demolare / îndepărtarea vegetației de pe terenuri aflate în administrarea D.P.I.;
  9. derularea procedurilor de expropriere imobile (terenuri şi construcţii) proprietatea privată a unor persoane fizice sau juridice, în vederea realizării de proiecte de utilitate publică de interes local sau național;
  10. realizarea de venituri la bugetul local prin încasarea taxelor de ocupare a domeniului public urmare a folosirii acestuia de către persoane fizice sau juridice autorizate cu diferite destinaţii (amplasamente pentru chioşcuri, tonete şi alte tipuri de mobilier urban, amplasamente destinate comerţului stradal sezonier şi ocazional, precum şi pentru desfăşurarea unor activităţi sau depozitare temporară de materiale sau utilaje pe domeniul public).

1)  identifică terenuri proprietatea Statului Român / Municipiului Oradea şi verifică situaţia lor juridică;

2) întreprinde demersurile necesare aprobării planului de amplasament şi delimitare a terenurilor identificate, a notării lor în documentele de publicitate imobiliară şi înregistrarea lor în Inventarul domeniului public sau privat al UAT - Municipiul Oradea;

3) propune Consiliului Local, prin rapoarte de specialitate, măsurile pentru administrarea acestor terenuri, în funcţie de categoria de folosinţă a terenului şi de obiectivele administraţiei publice locale;

4) preia, verifică documentaţiile anexe, urmărește, înregistrează în baza de date şi gestionează Contractele / Convenţiile pentru terenuri, privind folosinţa terenurilor proprietatea / administrarea UAT - Municipiul Oradea cu destinaţia garaj, magazii de lemne, curţi /grădini etc;

5) verifică în teren şi inventariază periodic construcţiile reprezentând garaje şi magazii de lemne amplasate pe terenul municipiului Oradea şi identifică garajele ai căror proprietari nu deţin forme legale pentru ocuparea terenului, când este necesar desființează aceste edificate în vederea predării pentru amenajarea corespunzătoare a amplasamentului;

6) verifică documentația unor terenuri utilizate de persoane fizice / societăţi comerciale care nu dețin contracte;

7) emite notificări pentru persoanele care utilizează terenuri fără acte legale, cu scopul intrării în legalitate prin încheierea de contracte / convenții, respectiv achitarea contavalorii folosinței terenului;

8) solicită demararea de acțiuni în instanță pentru recuperarea prejudiciilor cauzate de lipsirea de folosință în cazul persoanelor care nu se prezintă la încheierea contractelor / conventiilor pentru terenurile utilizate fără forme legale;

9) preia cereri, verifică documentaţiile anexate şi situaţia în teren, întocmeşte studii de oportunitate, caiete de sarcini, rapoarte pentru promovare în şedinţele Consiliul Local, pregăteşte documentaţiile necesare pentru închirierea, concesionarea, atribuirea în folosinţă gratuită, darea în administrare sau vânzarea unor terenuri din domeniul privat al UAT - Municipiului Oradea, întocmeşte contractele de concesiune şi închiriere, de folosinţă gratuită, protocoale etc. organizează şi gestionează bazele de date privind aceste contracte;

10) întocmește documentaţia de organizare a licitaţiilor în vederea închirierii, concesionării, vânzării de bunuri aparţinând UAT - Municipiul Oradea;

11) întocmește documentaţia de organizare a licitaţiilor privind achiziţii publice de bunuri, lucrări şi servicii;

12) întocmește documentația privind achiziționarea unor imobile afectate de lucrări de investiții publice și o supune aprobării Consiliului Local;

13) întocmește documentația necesară promovării unor proiecte de H.G. cu scopul preluării unor imobile din domeniul public al Statului Român în domeniul public al UAT - Municipiul Oradea, necesare pentru dezvoltatea unor proiecte de interes public;

14) urmăreşte modul de exploatare a suprafeţelor închiriate, concesionate şi modul de realizare şi de respectare a obligaţiilor contractuale (realizarea intereselor publice şi a investiţiilor), asumate de către contractanţi;

15) conlucrează cu alte servicii de specialitate din instituţie pentru a colecta cu pondere maximă veniturile datorate din concesionări şi închirieri terenuri;

16) administrează terenurile atribuite în baza Legii nr. 15/2003 şi urmăreşte contractele astfel încheiate;

17) acordă asistenţă tehnică de specialitate despre modul de rezolvare a solicitării şi îndrumă solicitanţii în vederea obţinerii documentelor necesare soluţionării cererilor lor;

18) întocmeşte, actualizează şi lărgeşte baza de date privind evidenţa terenurilor;

19) promovează oferte de parteneriat pe domeniul public şi privat;

20) întreprinde măsurile legale necesare pentru eliberarea terenurilor proprietatea municipiului, ocupate ilegal, demolează construcții;

21) preia şi verifică documentaţiile necesare supunerii aprobării Consiliului Local a ofertelor de donaţie/renunțări la dreptul de proprietate asupra terenurilor în vederea realizării unor drumuri de acces la proprietăţi private;

22) întocmeşte rapoarte de specialitate în vederea emiterii Hotărârilor Consiliului Local de acceptare a donaţiilor / renunțărilor la dreptul proprietate, le comunică cu cei interesaţi şi cu Instituţia Arhitectului Şef, întreţine şi actualizează baza de date cu aceste oferte;

23) întocmeşte rapoarte de specialitate în vederea analizării şi aprobării de către Consiliul Local a propunerii privind achiziția, schimbul de proprietăți;

24) întocmeşte documentaţia necesară efectuării achiziției/ schimburilor de imobile la solicitarea persoanelor fizice / juridice sau a conducerii primăriei - asigură întocmirea Opiniei/ Raportului de evaluare a imobilelor, verifică situaţia juridică a acestora;

25) preia şi verifică documentaţiile necesare aprobării Consiliului Local a procedurii de expropriere a terenurilor proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice în vederea realizării proiectelor de investiţii de interes public local;

26) îndeplinește orice alte sarcini, care nu sunt cuprinse în fișa de post, în funcție de solicitările conducerii Direcției;

27) comandă rapoartele/ opiniile/ punctele de vedere privind evaluarea pentru proprietăţile afectate de expropriere, achiziție, schimb, concesionare, în fază premergătoare ori ulterioară (în instanță) în scopul stabilirii valorilor juste;

28) organizează activitățile pregătitoare în scopul întocmirii și semnării contractelor de vânzare - cumpărare/ schimb imobiliar, etc, pentru transferul dreptului de proprietate către UAT - Municipiul Oradea, la notar,

29) trimite notificările de expropriere proprietarilor afectaţi, privind suprafeţele afectate, despăgubirile stabilite, actele necesare ridicării despăgubirilor şi calendarul procedurii;

30) pregăteşte documentaţia necesară emiterii Deciziei de expropriere;

31) convoacă comisia de expropriere pentru emiterea hotărârilor de acordare a despăgubirilor pentru persoanele îndreptăţite;

32) verifică documentele de identificare ale persoanelor îndreptăţite, în vederea eliberării despăgubirilor şi comunică acordul de eliberare serviciului din cadrul Direcţiei Economice care gestionează conturile bancare pentru expropriere;

33) preia, verifică documentaţiile anexe, urmărește, înregistrează în  baza de date şi gestionează Convenţiile pentru ocuparea domeniului public al Municipiului Oradea, în vederea desfăşurării de activităţi comerciale sau pentru alte activităţi;

34) verifică în teren şi inventariază periodic amplasamentele de pe domeniul public pe care se desfăşoară activităţi de comerţ stradal sau alte activităţi autorizate;

35) promovează documentaţiile privind avizarea şi închirierea amplasamentelor pentru amplasarea panourilor publicitare pe domeniul public al Municipiului Oradea;

36) întocmeşte şi urmăreşte contractele de închiriere pentru amplasarea de panouri publicitare; 

37) promovează şi organizează desfăşurarea unor activităţi ocazionale pe domeniul public aprobate prin Dispoziţia Primarului şi urmărește respectarea regulamentului de comerţ stradal, al amplasamentelor aprobate, al achitării taxelor de ocupare a domeniului public, constituirea garanţiilor, respectarea normelor de comerţ stradal etc.;

38) ia măsurile ce se impun pentru dezafectarea amplasamentelor ocupate ilegal de tonete, chioşcuri, circuri, panouri publicitare, parcuri de distracţii şi terase;

39) formulează puncte de vedere la urbanism pentru documentațiile în curs de elaborare, care afectează și imobile aflate în proprietatea / administrarea UAT - Municipiul Oradea;

40) formulează puncte de vedere la Direcția Juridică pentru acțiunile în derulare care au ca obiect litigii privind imobile - terenuri ale municipiului Oradea, sau sunt afectate de lucrări publice;

41) participă le expertize pentru acțiunile în derulare care au ca obiect litigii privind imobile - terenuri ale Municipiului Oradea, afectate de lucrări publice,

42) administrează și gestionează pădurea orașului,

43) colaborează cu Asociațiile de vânătoare în scopul îndepărtării animalelor sălbatice din zona locuită a municipiului Oradea,

43) asigură tunderea suprafețelor de teren și distrugerea buruienilor, efectuarea lucrărilor de defrișare, tăiere și toaletare a copacilor aflați în imobilele administrate de D.P.I.;

44) gestionează depozitul de material lemnos din str. Moreni, respectiv lemnul rezultat din dobărâri de arbori, căderi accidentale, pe care îl distribuie potrivit nevoilor instituționale ori cazurilor sociale din oraș.

Relaţiile interne:

-  subordonat faţă de Directorul Executiv Adjunct 2, Director Executiv, Secretar General, Primar;

- Serviciul Terenuri are relații de colaborare cu toate direcţiile, serviciile şi compartimentele din cadrul Primariei, în vederea realizării atribuțiilor de serviciu.

Relaţiile externe:

cu cetățenii:

- prin cereri, sesizări, reclamații cu privire la problemele cu care se ocupă serviciul;

- transmite răspunsuri la cererile cetățenilor,

- prin distribuirea de material lemnos unor categorii sociale vulnerabile.

cu autorităţi şi instituţii publice:

- Instituţii publice

- Prefectura Judeţului Bihor,

- Consiliul Judeţean Bihor,

- Direcţia Generală a Finanţelor Publice,

- Direcția Silvică - Ocolul Silvic,

- Asociațiile de vânătoare,

- Instituţiile şi companiile locale subordonate Consiliului Local al Municipiului Oradea:

- Administraţia Domeniului Public (ADP)

- Compania de Apă Oradea (CAO)

- Oradea Transport Local (OTL)

- Birourile executorilor judecătorești, birouri notariale, evaluatori etc.

Serviciul terenuri

Marinescu Steliana - Șef Serviciu 0259/437-000 - interior 222

Boșca Marius Florian - Consilier 0259/437-000 - interior 223

Ferche Sebastian Nelu - Consilier 0259/437-000 - interior 223

Gheorghe Georgina-Livia - Consilier 0259/437-000 - interior 223

Letea Carmen - Consilier 0259/437-000 - interior 169

Marge Ionel - Consilier 0259/437-000 - interior 223

Papai Szabolcs - Consilier 0259/437-000 - interior 223

Piț-Ierina Laura - Consilier 0259/437-000 - interior 169

Pîrv Gabor Octavian - Consilier 0259/437-000 - interior 169

Porumb Raluca-Claudia - Consilier 0259/437-000 - interior 223

VACANT - Consilier 

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut