Serviciul Gestionare Parcări

Ion Șimon

Tel: 0259-409419

0259-4437000 / interior 139

E-mail: primarie@oradea.ro

Compartimentul Parcări Etajate:

Tel: 0259-408877

0259-4437000 / interior 194

Compartimentul Parcări de Domiciliu:
Tel: 0259-409436

0259-4437000 / interior 196

Compartimentul Evidență Încasări și Parcometre

    Tel: 0259-409429

    0259-4437000 / interior 171

Compartimentul Control

    Tel: 0259-409419

Adresă de contact: Str. Piața Unirii nr.1, în curtea interioară Primăriei Municipiului Oradea, aripa stângă a imobilului

Obiectivul general al Serviciului Gestionare Parcări îl constituie evidenţa, gestionarea si exploatarea parcărilor cu plată stradale, parcărilor supraetajate, parcărilor cu bariere, a ridicărilor autovehiculelor staționate neregulamentar și autovehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparținând domeniului public al municipiului Oradea.

Obiectivele specifice ale serviciului, rezultate din obiectivul general sunt:

  1. administrarea locurilor de parcare amenajate,
  2. asigurarea amenajării de noi locuri de parcare,
  3. eliberarea tichetelor și abonamentelor de parcare,
  4. elaborarea proiectelor de acte normative,
  5. efectuarea controlului cu privire la plata taxelor de către utilizatorii locurilor de parcare,
  6. punerea în executare a legilor și a celorlalte acte normative cu privire la activitățile desfășurate,
  7. asigurarea modalităților eficiente de plată a taxelor pentru utilizatori,
  8. urmărirea încasării taxelor și amenzilor,
  9. asigurarea strategiei de dezvoltare pentru activitățile serviciului gestionare parcări.
  1. asigură desfășurarea activității de administrare a parcărilor publice cu plată,
  2. asigură desfășurarea activității de administrare a parcărilor supraetajate și a parcărilor cu bariere;
  3. asigură desfășurarea activității de ridicare a autovehiculelor;
  4. asigură desfășurarea activității de control, constatare şi sancţionare a contravenţiilor pentru parcare;
  5. asigură desfășurarea activității de gestionare a formularelor cu regim special şi a altor bunuri, de facturare a tichetelor şi abonamentelor pentru parcare, de încasare a taxelor pentru parcare și a cheltuielilor de ridicare;
  6. asigură desfășurarea activității de gestionare a dotărilor parcărilor publice;
  7. asigură desfășurarea activității de încasare a taxelor de parcare prin chioșcurile de difuzare a presei și OTL, prin parcometrele electronice amplasate în parcări, prin intermediul telefonului mobil și prin alte modalități de plată; 
  8. urmărește încasarea taxelor de parcare pe bază de abonamente și a amenzilor, direct de la ghişeele de încasare în numerar, prin utilizarea cardurilor bancare și online;
  9. organizează controlul modului de utilizare a parcărilor cu plată şi aplicarea de sancţiuni în cazul ocupării locurilor de parcare fără plata taxelor și în cazul staţionării pe locurile nemarcate pentru parcare ori pe locurile cu marcaje de interdicție aflate în zonele de parcare cu plată;
  10. propune planuri și strategii de dezvoltare a parcărilor cu plată, ia iniţiativă pentru adoptarea hotărârilor Consiliului Local şi emiterea Dispoziţiilor Primarului privitoare la activitățile desfășurate, asigură accesul liber la informaţiile privind activităţile de gestionare a parcărilor publice, întocmeşte referate, rapoarte, situaţii şi elaborează proiecte de hotărâre cu privire la activităţile desfăşurate;
  11. gestioneaza si urmăreşte derularea contractelor de prestări servicii efectuate de terţi, contractelor de comision pentru vânzarea tichetelor, a contractelor de furnizare a bunurilor de către terți, a contractelor pentru folosința locurilor de parcare, a contractelor de asociere cu asociațiile de proprietari pentru atribuirea locurilor și a contractelor de mentenanta pentru echipamentele din dotare;
  12. asigură buna funcționare a aparaturii din dotarea controlorilor de parcări, a autospecialelor de ridicare, a echipamentelor și instalațiilor pentru efectuarea marcajelor și a lucrărilor de amenajare a parcărilor;
  13. urmareste si asigura mentinerea curateniei si ordinii tuturor echipamentelor, spațiilor, amplasamentelor si utilajelor din dotarea parcărilor;
  14. asigură efectuarea inventarului periodic pentru dotările din cadrul activităţilor serviciului, participă la acţiunile de inventariere a mijloacelor fixe, materialelor, obiectelor de inventar şi mijloacelor băneşti ori de cate ori este nevoie;
  15. asigură debitarea în baza de date a amenzilor întocmite de agenții constatatori din cadrul serviciului;
  16. facturează tichete de parcare şi vouchere pentru plata cu telefonul mobil şi urmăreşte vânzarea acestora prin ghișeele primăriei, punctele de vânzare (chioşcuri de difuzare a presei şi unele magazine din zona parcărilor publice, chioșcuri OTL), eliberează în sistem de ghişeu legitimaţii de parcare;
  17. facturează abonamente de parcare pentru societăți și instituții în vederea plății cu ordin de plată;
  18. aplică sancţiuni conform hotărârilor Consiliului Local şi conform O.G. nr.2/2001 cu modificările ulterioare privind regimul juridic al contravenţiilor;
  19. întocmeşte rapoarte de specialitate (cf. art 136 Cod adm. - inițiator: primarul, consilierii locali sau cetățenii) şi le înaintează spre aprobare Consiliului Local, pune în aplicare legile și hotărârile Consiliului Local cu privire la activităţile desfăşurate, întocmeşte propuneri privind bugetul pentru activităţile derulate în cadrul serviciului;
  20. propune taxe pentru utilizarea parcărilor cu plată, parcărilor supraetajate, parcărilor cu bariere și alte taxe pentru administrarea parcărilor, propune implementarea de noi metode, sisteme, proceduri de încasare a taxelor de parcare;
  21. pune în aplicare prevederile legale privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al Statului sau Unităţii administrativ – teritoriale;
  22. participă la organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor publice, în vederea achiziţionării de bunuri şi servicii, precum şi a lucrărilor de investiţii;
  23. efectuează proceduri în vederea ridicării vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public al municipiului;
  24. colectează banii încasați prin parcometre și automatele de plată și înregistrează în aplicația de impozite și taxe sumele încasate pe categorii de venituri şi depune sumele încasate la casieria centrală;
  25. asigură funcționarea dotărilor din parcările cu plată, parcările supraetajate și parcările cu bariere;
  26. reprezintă interesul instituției în relațiile cu autoritățile și instituțiile publice, cu persoanele fizice și juridice;
  27. asigură corespondenţa specifică serviciului, răspunde la reclamaţii şi contestaţii în legătură cu domeniul de activitate al serviciului;
  28. întocmeşte planul de revizii şi reparaţii al echipamentelor, utilajelor, instalaţiilor din dotarea serviciului, întocmeşte anual un plan de achiziții şi ori de câte ori este nevoie, referate de necesitate;
  29. participă la recepţia lucrărilor de reparaţii efectuate de terţi la dotările din cadrul serviciului parcări, participă la întocmirea documentaţiei tehnice pentru procedurile de achiziţie publică, întocmeşte documentaţia necesară autorizării pentru autospecialele de ridicări și pentru personalul care le deserveşte;
  30. asigură activităţile de prevenire a situaţiilor de urgenţă, de apărare împotriva incendiilor şi de protecţie civilă;
  31. întocmește situații pentru veniturile încasate din activitățile desfășurate, situații cu locurile de parcare amenajate și în curs de amenajare;
  32. verifică legalitatea la plată a facturilor de la furnizori şi încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat;
  33. verifică documentele depuse de persoane fizice în vederea obținerii legitimațiilor de parcare gratuită,
  34. urmărește colectarea creanțelor bugetare și încasarea taxelor și amenzilor de parcare;
  35. ţine evidenţa documentelor depuse de utilizatorii parcărilor pentru acordarea de facilităţi în condiţiile normelor legislative în vigoare;
  36. urmărește modul de gestionare al patrimoniului, asigură efectuarea pazei bunurilor;
  37. elaborează indicatorii de performanță ai serviciului;
  38. asigură punerea în executare a legilor și a actelor normative;
  39. asigură rezervarea de locuri de parcare pentru persoane cu handicap, conform Legii nr. 448/2006;
  40. asigură funcționarea aplicațiilor soft utilizate la activitățile din cadrul serviciului;
  41. asigură relațiile cu utilizatorii parcărilor;
  42. colaborează cu toate direcțiile din Primărie în vederea rezolvării tuturor problemelor care au legatură cu competențele serviciului.

Relații interne:

Director Executiv Adjunct 1, Director Executiv, Secretar General, Primar

-  informări privind activitățile din cadrul serviciului;

- verificarea și semnarea actelelor emise in cadrul serviciului;

- transmite corespondenţa și sarcini de serviciu în legatură cu specificul activităţii;

Servicii/Compartimente din cadrul Instituției:

- Poliția Locală: colaborare la activitățile de ridicare, la activitatea de control a parcărilor de domiciliu, la activitatea de ridicare a vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public al municipiului;

- Direcția Economică: colaborare la încasarea taxelor și amenzilor de parcare și la executare silită;

- Direcția Tehnică: colaborare la amenajarea parcărilor cu plată și parcărilor de domiciliu;

  • Serviciul Relaţii cu Publicul – primește și transmite răspunsuri la adrese, sesizări, petiții, reclamaţii ale persoanelor fizice şi persoanelor juridice;
  • Serviciul Resurse Umane
  • Alte Servicii din cadrul Institutiei.

 

Relații externe:

Cetăţenii:

-  cereri, sesizări, reclamații, petiții cu privire la problemele cu care se ocupă serviciul;

- se prezintă pentru achiziționarea de abonamente, legitimații de parcare și rezervare locuri, pentru lămuriri cu privire la probleme legate de parcările cu plată sau parcările de domiciliu.

Alte instituţii şi autorităţi:

-  Poliția Rutieră: se comunică spre avizare planșe cu parcări noi;

- Poliția Municipiului: se solicită identificarea deținătorilor de autovehicule pentru care s-au întocmit note de constatare și comunicarea datelor personale ale acestora în vederea întocmirii proceselor verbale de contravenție;  

- Instituția Prefectului – S.P.C.R.P.C.Î.V.: se solicită identificarea deținătorilor de autovehicule pentru care s-au întocmit note de constatare și comunicarea datelor personale ale acestora în vederea întocmirii proceselor verbale de contravenție;

- Alte Primării.

Componența

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut