Direcția Tehnică
Sebastian Marchiș
Director executiv
Tel: 0259437000 – int.: 252
Email: directia.tehnica@oradea.ro
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii nr. 1, etaj II, camera: 230
Aurelia Țenț
Director executiv adjunct
Nr. telefon fix +interior: 0259437000 - int.:153
Email: aurelia@oradea.ro
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii nr. 1, etaj II, camera: 231B
Coordonează: Serviciul Drumuri Publice
Adina Popa
Director executiv adjunct
Nr. telefon fix interior: 0259437000 - int.:210
Email: adina.popa@oradea.ro
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii nr. 1, etaj II, camera: 231C
Coordonează: Serviciul Spații Verzi Urbane și Facilități de Agrement și Sport
Direcția Tehnică este structura care asigura verificarea și păstrarea stării tehnice corespunzătoare a căilor de acces rutiere și pietonale, a semnelor de circulație, a semaforizărilor stradale, a podurilor, pasajelor, pasarelelor în contextul asigurării circulației în condiții de siguranța și confort pentru toți participanții la trafic, pe raza municipiului Oradea.
Scopul compartimentului de muncă:
- creșterea calității vieții locuitorilor Municipiului Oradea prin îmbunătățirea continuă a coordonării și creșterea calității serviciilor publice de interes local, verificarea gradului de îndeplinire a indicatorilor de performanță în derularea acestor servicii pentru satisfacerea nevoilor comunităţii locale;
- implementarea planurilor de dezvoltare durabilă și a cadrului strategic de referință, pentru asigurarea întreținerii /menținerii, dezvoltării și modernizării infrastructurilor și utilităților publice cu privire la rețele edilitare, spații verzi și zone de agreement, protecția mediului, eficiența energetică, mobilitate urbană și transport public local, infrastructura rutieră și pietonală din Municipiul Oradea, în concordanță cu standardele, recomandările practicile naționale și europene în materie;
- atragerea și alocarea fondurilor financiare pentru activitățile care se derulează prin Direcția Tehnică, cu respectarea prevederilor legale în cheltuirea fondurilor publice, în vederea implementării Planurilor de dezvoltare durabilă și a cadrului strategic de referință prin care se asigură menținerea, dezvoltarea și modernizarea infrastructurilor și utilităților publice cu privire la rețele edilitare, protecția mediului, serviciilor publice, mobilitate urbană și transport public local și în infrastructură rutieră și pietonală (constând în construirea și modernizarea străzilor, podurilor, pasajelor, spațiilor de parcare, pistelor de biciclete), din Municipiul Oradea;
- administrarea eficientă a resurselor umane și a angajării și efectuării transparente a cheltuirii fondurilor financiare aferent lucrărilor și serviciilor derulate prin Direcția Tehnică, pentru realizarea obiectivelor de investiții și a lucrărilor și serviciilor pentru întreținerea și repararea patrimoniului public al municipiului Oradea aferent infrastructurii de iluminat public, infrastructurii rutiere și pietonale,spatiilor verzi specific străzilor, podurilor, pasajelor, spațiilor de parcare, pistelor de biciclete, sistemelor de semnalizare și siguranța circulației, spatiilor verzi și zonelor de agrement, mobilierului urban specific, etc.;
- asigurarea unui cadru adecvat de informare, consultare și participare a locuitorilor în adoptarea deciziilor cu privire la reglementarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice oferite de administrația publică locală și perspectivele de dezvoltare a infrastructurii serviciilor publice, infrastructurii rutiere și pietonale, spatiilor verzi cu privire la menținerea și dezvoltarea spațiilor verzi și zonelor de agreement în municipiului Oradea, pentru programe și proiecte ce se derulează prin Direcția Tehnică a Primăriei Municipiului Oradea;
- soluționarea cererilor și petițiilor persoanelor fizice /persoanelor juridice, în concordanță cu standardele și normele legale aplicabile în domeniu, potrivit termenelor asumate, la reclamațiile /sesizările /petițiile, repartizate prin orice cale prevăzută de legislația în vigoare și puse în practică / primite prin aplicațiile implementate la nivelul Primăriei municipiului Oradea, în legatură cu activitățile și competențele stabilite pentru Direcția Tehnică;
- creșterea capacităţii instituţionale a Direcției Tehnice, ca structura integrată a administrației publice locale a Municipiului Oradea, asigurând îmbunătăţirea funcţionării mecanismelor interne în vederea creşterii eficacităţii şi eficientizării sistemelor de management prin identificarea obiectivelor, acţiunilor, responsabilităţior, termenelor, prin implementarea Sistemului de control intern/managerial, aplicarea legislatiei în vigoare și a principiilor de bună practică existente la nivel european și național ale unor parteneri cu activități similare cu Direcția Tehnică din Primaria Municipiului Oradea.
- eliberează avize de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe domeniul public al Municipiului Oradea (cu excepția situației in care terenul se afla în administrarea altor persoane fizice sau juridice), în conformitate cu legislaţia în vigoare și a Regulamentului de eliberare a acordului și avizului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe domeniul public al Municipiului Oradea aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr 1315/12.12.2018, verificând în prealabil documentele prezentate, pentru extinderi/reabilitări/rețele și/sau bransamente de apă-racorduri canalizare menajeră/ pluvială/ termoficare/ telefonie fixă și mobilă/ branșamente electrice și de gaze naturale, etc.;
- întocmește studii și propuneri pentru execuția lucrărilor de întreținere, reparații străzi, poduri, pasaje, lucrări pentru siguranța circulației, trafic rutier;
- având în vedere și obligațiile ce revin, potrivit legislației în vigoare, administrației publice locale în calitate de administrator al căilor rutiere de comunicație, Biroul Drumuri Publice, asigură și răspunde de urmărirea și identificarea căilor de circulație rutieră pe care starea carosabilului modernizat sau nemodernizat, lipsa semnelor de circulatie, marcajelor rutiere, limitatoarelor de viteză, semafoarelor existente sau lipsa unor astfel de dotări legale și necesare raportat la condițiile de trafic /vizibilitate/ zonă/categorie de drum sau deteriorarea tehnică a acestora, reprezintă risc pentru siguranța participanților la trafic și are obligația promovării cu prioritate și maximă urgență a lucrărilor necesare eliminării deficiențelor constatate și restabilirii siguranței pentru toți participanții la traficul rutier;
- asigură organizarea si funcționarea Comisiei Tehnice pe probleme de circulatie și trafic rutier în municipiul Oradea;
- propune anual și actualizează, lunar sau de câte ori este nevoie, lucrările privind intervențiile prin reparații/întreținere la infrastructura/suprastructura arterelor de circulaţie, poduri, pasaje, trafic rutier,etc.;
- asigură organizarea şi participarea la predarea-primirea amplasamentului către constructor la lucrări, împreună cu deţinătorii de reţele de utilitate publică existente pe amplasament;
- asigură derularea procedurilor legale pentru recepţia la terminarea lucrărilor şi recepţia finală, pentru toate lucrările de întreținere, reparații privind toate categoriile de drumuri de pe teritoriul municipiului Oradea (drumuri modernizate și nemodernizate, străzi, alei circulabile, poduri, podețe, pasaje, etc.) lucrări de realizare, reparaţii, întreținere, aferente trotuarelor, aleilor pietonale, amenajări specifice pentru parcare autovehicule, lucrărilor și semnalizărilor pentru siguranța circulației pentru care are contracte în derulare și respectiv a emis comanda pentru execuția lucrărilor și a asigurat urmărirea execuției acestora;
- asigura verificarea sesizărilor, redactează și transmite răspunsurile la sesizările petentilor, raspunde in termenul prevazut de legislatia in vigoare privind regimul petițiilor și respectiv accesul liber la informații publice, adreselor si petițiilor repartizate și răspunde potrivit prevederilor legale în cazul nerespectării termenelor de răspuns prevăzute în legislația specifică;
- colaborează cu alte servicii de specialitate din instituţie / alte autorități, pentru a obţine sprijinul necesar în rezolvarea problemelor specifice domeniului său de competență sau care au conexiuni cu activitatea specifică acestora;
- asigură și răspunde de urmărirea, inclusiv prin verificări în teren,a stadiului realizării lucrărilor, pentru care au fost emise avize pentru începerea lucrărilor de extinderi/reabilitări / rețele și/ sau branșamente de apă-racorduri canalizare menajeră/ pluvială/ termoficare/ telefonie fixă si mobilă/ branșamente electrice și de gaze naturale și respectiv avize pentru începerea lucrărilor ce urmează a se executa în regim de Urgență (avarie), verifică respectarea condițiilor tehnice impuse prin avize cu privire la refacerea/aducerea terenului la starea anterioară începerii lucrărilor avizate și a termenelor de refacere provizorie și definitivă, respectiv a termenului de recepție așa cum a fost acesta stabilit prin aviz și în condițiile respectării tuturor prevederilor ‘’Regulamentului de eliberare a acordului și avizului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe domeniul public al Municipiului Oradea‘’, aprobat prin HCL1315/12.12.2018.
Răspunde de întreținerea și dezvoltarea infrastructurii de transport din municipiul Oradea - drumuri publice, poduri, pasaje, rețeaua de iluminat public,spații verzi - parcuri, facilități de agrement și sport; salubritate stradală, precum și relația cu operatorul de salubritate menajeră.
- colaborează cu toate compartimentele, serviciile, birourile din cadrul Primăriei Municipiului Oradea;
- coordonează relația cu societățile comerciale din subordinea Consiliului Local, precum și cu orice alte societăți care emit avize/acorduri pentru execuția de lucrări, respectiv prestatori de servicii, în bază contractuală.