Serviciul Investiții infrastructură
Galchiș Daniel Radu
Șef serviciu
SERVICIUL INVESTIŢII INFRASTRUCTURĂ, structura care asigura verificarea si pastrarea starii tehnice corespunzatoare a cailor de acces rutiere si pietonale, a semnelor de circulatie, a semaforizarilor stradale, a podurilor, pasajelor, pasarelelor in contextul asigurarii circulatiei in conditii de siguranta si confort pentru toti participantii la trafic, pe raza municipiului Oradea;
Elibereaza avize de executie a lucrarilor aferente retelelor tehnico-edilitare realizate pe domeniul public al Municipiului Oradea (cu exceptia situatiei in care terenul se afla in administrarea altor persoane fizice sau juridice), în conformitate cu legislaţia în vigoare si a Regulamentului de eliberare a acordului si avizului de executie a lucrarilor aferente retelelor tehnico-edilitare realizate pe domeniul public al Municipiului Oradea aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr 1315/12.12.2018, verificând în prealabil documentele prezentate, pentru extinderi/reabilitări/retele si/sau bransamente de apă-racorduri canalizare menajeră/ pluvială/ termoficare/ telefonie fixă si mobilă/ bransamente electrice si de gaze naturale, etc.;
- Propune, anual, lucrările de investiţii în infrastructura Municipiului Oradea și nu numai, contribuind la asigurarea unei rețele stradale la standarde europene,
- Îndeplinește toate atribuțiile în calitate de responsabil de lucrare, în conformitate cu Dispoziția Primarului emisă în acest sens, inclusiv în relația cu Curtea de Conturi, răspunzănd de respectarea parametrilor calitativi și cantitativi stabiliți prin caiete de sarcini, proiecte și detalii de execuție,ordinele de lucru și comenzile emise și a aspectelor identificate și stabilite la predarea amplasamentelor executanților lucrărilor și potrivit dispozițiilor legale ale șefilor ierarhici, pentru toate lucrările de investiții noi, modernizări, reabilitări privind toate categoriile de drumuri (drumuri modernizare și nemodernizate, străzi, alei circulabile, poduri, podețe, etc.) lucrări de realizare, modernizare, reabilitare aferente trotuarelor,aleilor pietonale, amenajări specifice pentru parcare autovehicule,lucrărilor și activitaților specifice pentru siguranța circulației, alte tipuri de lucrări la alte obiective de utilitate publică sau realizarea de lucrări necesare aferente acestora, care se derulează prin Direcția Tehnică pe teritoriul municipiului Oradea,
- Înştiinţează Inspectoratul de Stat in Construcții de începerea lucrărilor cu 10 de zile înainte de aceasta, pe baza notificării constructorilor;
- Asigură organizarea şi participarea la predarea-primirea amplasamentului către constructor la lucrări, împreună cu deţinătorii de reţele/alți avizatori, care au eliberat avize si acorduri, conform prevederilor legale
- Asigură, verifică și răspunde de confirmarea cantitativă şi calitativă, a execuţiei lucrărilor de investiții (în conformitate cu proiectele de execuţie și lucrările real executate în teren), prin fiecare funcționar public desemnat prin Dispoziția Primarului ca supervizor / responsabil de lucrări și prin conducătorul direct al Serviciului Investiții Infrastructură, în concordanță cu atribuțiile stabilite în acest sens prin fișa postului.
- Aceste responsabilitați le realizează, fara a fi limitative, prin:
- măsurători pe teren şi verificarea caietului de ataşament
- participarea la recepţia pe faze a lucrărilor ce devin ascunse, care se vor consemna în procese verbale, conform legislaţiei în vigoare
- verificarea situaţiilor elaborate de către antreprenor (în termen de cinci zile de la primire), admiţându-le la plată numai dacă corespund cantitativ şi calitativ, în conformitate cu prevederile din contract si executarea lor în teren;
- evidenţa lucrărilor în execuţie;
- însuşirea şi acceptarea Dispoziţiilor de şantier elaborate de proiectant, doar dacă acestea corespund cu realitatea și sunt necesare pentru realizarea obiectivului, în baza Notelor de constatare cu privire la necesitatea unor modificări fată de proiect deja aprobate inclusiv de ordonatorul de credite, cu înaintarea lor imediată către conducerea Direcției Tehnice în vederea supunerii spre aprobare și ordonatorului de credite;
- confirmarea Notelor de Comandă Suplimentară şi a Notelor de Renunţare elaborate de către proiectant, în cazul in care sunt necesare, cu inaintarea lor imediată către conducerea Direcției Tehnice spre aprobare și în vederea supunerii spre aprobare și ordonatorului de credite;
- participarea la recepţia la terminarea lucrărilor, respectiv finală în calitate de membri ai comisiei de recepţie;
- îndeplinirea măsurilor stabilite de comisia de recepţie
- întocmirea de rapoarte şi informări privitoare la stadiul fizic al lucrărilor în curs de execuţie;
- cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei în vigoare aferente îndeplinirii sarcinilor;
- Participarea în comisiile de achizitie publică derulate de Primăria municipiului Oradea, atunci când sunt numiţi prin dispoziţia Primarului;
- Obţinerea, unde este cazul, a acordurilor/avizelor necesare in vederea obținerii AC pentru lucrările de investiții din domeniul său de activitate aflate in execuție,
- Întocmește Liste de cantități de lucrări, verifică ofertele de lucrări ;
- Predarea catre structura care răspunde de derularea procedurilor de achiziție publică în Primăria Municipiului Oradea, respectiv Serviciul Achiziții Publice a documentației în vederea derulării achiziției publice a lucrărilor, aferent investițiilor în infrastructură,
- Participă în comisiile de recepție a documentațiilor tehnico-economice, aferent fiecărei etape de proiectare pentru obiective de investiții ce se derulează prin Direcția Tehnică sau prin alte structuri ale Primăriei Municipiului Oradea, potrivit numirii lor prin Dispoziții emise de Primarul Municipiului Oradea;
- Asigură și raspunde de derularea procedurilor legale pentru recepţia la terminarea lucrărilor şi recepţia finală,pentru toate lucrările de investiții noi, modernizări, reabilitări privind toate categoriile de drumuri de pe teritoriul municipiului Oradea(drumuri modernizate și nemodernizate, străzi, alei circulabile, poduri, podețe, pasaje, etc.) lucrări de realizare, modernizare, reabilitare, aferente trotuarelor, aleilor pietonale, amenajări specifice pentru parcare autovehicule, lucrărilor si semnalizărilor pentru siguranța circulației;
- Întocmeşte referatul şi dispoziţia primarului pentru constituirea comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor şi a recepţiei finale,
- Întocmeşte procesul verbal de recepţie şi asigură semnarea lui de către toţi membrii comisiei de recepție,
- Urmărește și răspunde de transmiterea (de către executant ) a tuturor documentelor aferente întocmirii cărţii tehnice a construcţiei,
- Urmărește ducerea la indeplinire de catre executantul lucrărilor a măsurilor stabilite de comisia de recepție, dacă sunt stabilite astfel de măsuri prin procesul verbal de recepție,
- Distribuie procesul verbal de recepţie la: executant, Direcţia Economică și Serviciul Achiziții Publice;
- Asigură întocmirea Cărtii Tehnice a Construcţiei pentru toate obiectivele derulate prin serviciu, asigurând și răspunzând de păstrarea acestora în condiții de siguranță;
- Întocmește Liste de cantităti de lucrări, respectiv devize de lucrări, verifică ofertele de lucrări;
- Asigură verificarea sesizărilor repartizate, redactează și transmite răspunsurile la sesizările petenților, raspunde de soluţionarea, în termenul prevăzut de legislația în vigoare privind regimul petițiilor și respectiv accesul liber la informații publice, adreselor și petițiilor repartizate și răspunde potrivit prevederilor legale în cazul nerespectării termenelor de răspuns prevăzute în legislația specifică
- Asigură transmiterea situaţiilor de lucrări, la Direcţia Economică în vederea efectuării plăţilor
- Intocmește studii, rapoarte, caiete de sarcini, lucrări de sinteză, concepe şi redactează caiete de sarcini, note interne, participă la dezbaterile publice pe domeniile de atribuție, redactează referate, rapoarte de specialitate, proiecte de Hotarâri de Consiliu Local, note justificative, note de fundamentare, în domeniul de competență, conform sarcinilor stabilite de șefii ierarhici Serviciului Investiții Infrastructură, la termenele stabilite.
- Colaborează cu alte servicii de specialitate din instituţie / alte autoritați, pentru a obţine sprijinul necesar în rezolvarea problemelor specifice domeniului său de competență sau care au conexiuni cu activitatea specifică acestora;
- Participă la dezbaterile publice pe domeniile de activitate stabilite prin prezentul Regulament;
- Îndeplineşte orice alte sarcini, în funcţie de solicitările conducerii primăriei sau ale şefilor ierarhici direct, legate de domeniile de competența stabilite prin prezentul Regulament;
- Întocmește referatele de necesitate și a temelor de proiectare pentru lucrările de investiții derulate potrivit competentelor care revin Serviciului Investiții Infrastructură;
- Formulează propuneri pentru soluționarea unor aspecte care influențează negativ asupra fluenței traficului și siguranței cetățenilor și/sau conducătorilor auto pe teritoriul municipiului Oradea și supune propunerile dezbaterii Comisiei consultative pe probleme de circulație și transport rutier in municipiul Oradea
- Asigură respectarea în indeplinirea sarcinilor de serviciu, Procedurile Operaționale și de Sistem aplicabile activitaților din domeniul de activitate și conexe așa cum au fost acestea stabilite ,aprobate și difuzate conform OSGG nr. 400 din 12 iunie 2015 pentru aprobarea Codului controlului intern/ managerial al entităţilor publice
- Participarea la activităţi extraprofesionale cum sunt : alegerile locale, alegerile generale, calamităţi, recensământ,etc.;
Relaţii interne:
PRIMAR
- primește informări privind situația străzilor, bulevardelor, aleilor și podurilor de pe raza municipiului Oradea privind stadiile fizice realizate aferent Servciului Investiții Infrastructură;
- emite dispoziții, corespondență, note de audiență,
VICEPRIMAR(coordonator al Direcției Tehnice):
- primește informări privind situația străzilor,bulevardelor, drumurilor,aleilor și podurilor de pe raza municipiului Oradea privind stadiul fizic al investițiilor în infrastructură;
primește la semnat situațiile de lucrări, referate, rapoarte, corespondență aferente domeniului de activitate al Direcției Tehnice – Serviciu Investiții Infrastructură pentru care Primarul municipiului i-a delegat dreptul la semnatură ;
- emite dispoziții, corespondență, note de audiență ;
DIRECTOR EXECUTIV
- primește informări privind activitatea Serviciului Investiții Infrastructură ;
- primește pentru semnat notele interne transmise direcțiilor și serviciilor din instituție ;
- transmite corespondența și repartizează sarcini de serviciu ;
- Primește la semnat situațiile de lucrări efectuate în cadrul programului de investiții infrastructura (străzi și poduri, pasaje, inclusiv trafic rutier etc.), verificate și confirmate anterior de funcționarii publici cu responsabilitați stabilite pentru aceștia în fișa postului, avizate în prealabil de Directorul Executiv Adjunct;
- primește propuneri, avizate de Directorul adjunct coordonator,privind elaborarea proiectului de buget la lucrările de investiţii infrastructură (drumuri, poduri și trafic rutier).
- primeşte la semnat referate, rapoarte, note de fundamentare pentru activitatea Serviciului Investiții Infrastructură;
- prezintă și susține în fața comisiilor de specialitate ale Consiliului Local și în plenul acestuia, rapoartele de specialitate și proiectele de Hotarâri al Consiliului Local aferente domeniului de activitate al Serviciului Investiții Infrastructură ;
DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
- coordonează și verifică activitatea Serviciului Investiții Infrastructură;
- verifică stabilirea de către Șeful Serviciului Investiții Infrastructură a sarcinilor de serviciu, pentru fiecare post în parte, inclusiv cu privire la Procedurile Operaționale și de Sistem aplicabile fiecărui post , așa cum au fost acestea stabilite aprobate și difuzate conform OSGG nr. 600 din 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern / managerial al entităţilor publice urmărind o încărcare judicioasă a acestora, conform pregătirii profesionale şi funcţiei deținute;
- primește informări privind activitatea Serviciului Investitii Infrastructură;
- urmărește și dispune predarea amplasamentului , respectiv emiterea
ordinelor de începerea lucrarilor in înfrastructura, comenzile de lucrari, situațiile de lucrări efectuate în cadrul programelor de investiții;
- asigură şi coordonează elaborarea proiectului de buget la lucrările de investiţii pentru drumuri, poduri și trafic rutier;
- vizează corespondența ce este în competența Serviciului Investiții Infrastructură și repartizează documentele spre soluționare, respectiv documentele provenind de la Serviciul Investiții Infrastructură spre destinatari externi sau structuri interne ale PMO;
- primeşte la semnat referate, rapoarte, note de fundamentare pentru activitatea Serviciului Investiții Infrastructură;
- primește la semnat situațiile de lucrări efectuate în cadrul programului de investiții pentru străzi și poduri/pasaje, inclusiv trafic rutier etc, și asigură verificarea conformitații cantitative şi calitative a execuţiei lucrărilor de investiții cu proiectele de execuţie și lucrarile real executate în teren, inclusiv prin fiecare funcționar public desemnat prin Dispoziția Primarului ca diriginte de șantier / responsabil de lucrări și prin conducătorul direct al Serviciului Investiții Infrastructură, în concordanță cu atribuțiile stabilite in acest sens prin fișa postului;
- prezintă și susține în fața comisiilor de specialitate ale Consiliului Local și în plenul acestuia ,daca este cazul, rapoartele de specialitate și proiectele de Hotarări ale Consiliului Local aferente domeniului de activitate al Serviciului Investiții Infrastructură ;
DIRECŢIA ECONOMICĂ
- semnarea situaţiilor de lucrări contractate și executate, referate, rapoarte de activitate, documentații, Note Justificative;
- asigură plata tuturor lucrărilor rezultate din activitatea Direcției Tehnice - Serviciul Invesțitii Infrastructură;
SERVICIUL RELAȚII CU PUBLICUL
- primirea corespondenţei, sesizărilor de la populaţie etc.;
- expedierea corespondenţei, a răspunsurilor către populaţie;
- înregistrarea actelor redactate în cadrul serviciului;
DIRECȚIA ARHITECT ȘEF
- obţinerea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor pentru lucrările în execuție atunci când este cazul;
- colaborări pentru obiective de interes major
RELAŢII CU CELELALTE COMPARTIMENTE DIN CADRUL PMO :
- Primeşte şi solicită direcţiilor din cadrul Primăriei documente privind rezolvarea unor probleme de investiţii in infrastructură. În acest sens colaborează cu toate direcţiile şi compartimentele din cadrul Primăriei municipiului Oradea.
Relaţiile externe:
CETĂŢENII, ASOCIAȚIILE DE PROPRIETARI :
- primeşte cereri, petiții, sesizări, reclamaţii privind problemele legate de
domeniile de activitate enumerate mai sus potrivit atribuțiilor ce îi revin ;
- transmite răspunsuri la cererile/sesizările/reclamațiile contribuabililor.
INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCȚII
SC COMPANIA DE APĂ ORADEA SA
ADMINSTRAȚIA BAZINALĂ ,,APE CRIȘURI ‘’ORADEA
SC OTL SA ORADEA
SC ORANGE ROMÂNIA COMMUNICATIONS SA
S.C. ELECTRICA S.A. ORADEA
SC TERMOFICARE SA ORADEA
AGENŢIA DE PROTECŢIA MEDIULUI
SC DISTRIGAZ VEST
SC RDS – RCS
POLIȚIA LOCALĂ
POLIŢIA RUTIERĂ
REGISTRUL AUTO ROMĂN
AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ
SOCIETAȚI DE ASIGURĂRI ȘI REASIGURĂRI
COMPANIA NAȚIONALÂ C.F.R.
COMPANIA NATIONALÂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE DIN ROMÂNIA
SOCIETĂȚI COMERCIALE EXECUTANȚI A UNOR LUCRĂRI DE CONSTRUCȚII DIN DOMENIUL DE ACTIVITATE AL SERVICIULUI INVESTIȚII INFRASTRUCTURÂ
S.C. A.D.P. S.A.
ALTE INSTITUŢII ŞI AUTORITĂŢI, PERSOANE FIZICE :
- ministere si alte autoritați ale administrației centrale;
- alte instituţii: Instituția Prefectului Judeţului Bihor, Consiliul Judeţean BIHOR, Direcţia Regională de Statistică, Curtea de Conturi, diferite persoane fizice și/sau juridice.
Galchiș Daniel Radu– Sef Serviciu – int. 281
Junc Loredana Maria – consilier – int. 284
Galea Bogdan Ilie – referent de specialitate – int.284
Sotoc Dumitru Cătalin – consilier – int. 284
Bront Valentin Ionut – consilier- int.284
VACANT – consilier
VACANT – consilier
VACANT – consilier
VACANT – consilier