Facilități fiscale pentru persoane juridice

- clădirile/terenurile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către organizaţii
neguvernamentale şi întreprinderi sociale
- clădirile/terenurile afectate de calamităţi naturale, pentru o perioadă de până la 5 ani, începând
cu 1 ianuarie a anului în care s-a produs evenimentul;
-clădirile/terenurile aflate în proprietatea operatorilor economici, în condiţiile elaborării unor
scheme de ajutor de stat de minimis având un obiectiv prevăzut de legislaţia în domeniul
ajutorului de stat;
- clădirile proprietatea Municipiului Oradea utilizate de organizatii non-profit exclusiv pentru
activitati fara scop lucrativ, organizatii care desfăsoară activități in parteneriat cu municipalitatea,
la solicitarea acesteia.

Pot beneficia de măsurile de ajutor de minimis întreprinderile care au realizat o investiţie în valoare de
minim 250.000 euro şi creează minim 5 locuri de muncă noi în Municipiul Oradea.

Documente necesare:

I. documente cu caracter general:

  • a) certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului din care să rezulte ca nu sunt în stare de
    faliment, reorganizare judiciara, alte situatii de lichidare a activitatii, prevazute de lege;
  • b) certificatul de atestare fiscală pentru plata obligaţiilor faţă de bugetul de stat consolidat, valabil la data
    depunerii documentatiei;
  • c) certificatul de atestare fiscală pentru plata obligaţiilor faţă de bugetul local, eliberat de organul fiscal în
    a cărui rază teritorială îşi are sediul solicitantul - persoană juridică (în cazul sediilor din alte localităţi decât
    Oradea), valabil la data depunerii documentatiei;
  • d) declaraţie pe propria raspundere a reprezentantului legal a intreprinderii privind:
    că nu au fost emise impotriva acesteia decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul în
    care au fost emise asemenea decizii, acestea au fost executate conform prevederilor legale in
    vigoare;
    ajutoarele de minimis primite/solicitate de întreprinderea unică din care face parte intreprinderea,
    intr-o perioada de 3 ani fiscali consecutivi ( 2 precedenti si anul in curs)
    societatea nu intră în categoria ,,întreprinderilor în dificultate" potrivit prevederilor cap.2 sectiunea
    2.1 din Comunicarea Comisiei-Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea și
    restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate (2004/C244/02);

reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost supus niciunei condamnari în ultimii 3 ani de nici o
instanta de judecata din motive profesionale sau etic profesionale;

  • e) împuternicire semnata si stampilata de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care
    o alta persoana decât aceasta semneaza cererea acordare a ajutorului
  • f) declarație privind apartenenta la o intreprindere unică
  • g) o copie a buletinului de identitate/cartii de identitate a persoanei împuternicite sa semneze cererea.

II. documente cu caracter specific pentru acordarea reducerii de impozit pe clădiri aferent
investiţiilor de peste 250.000 euro:

  • a) copie dupa autorizaţia de construire aferentă obiectivului de investiţii realizat.
  • b) copie dupa autorizatia de luare in folosinta a obiectivului de investitii realiazat
  • c) copie dupa procesul verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, încheiat în termenul prevăzut de
    prevederile legale în vigoare.
  • d) dovada înregistrării în contabilitate a valorii investiţiei, conform reglementărilor contabile în
    vigoare.
  • e) Declaraţie pe proprie răspundere privind numărul de locuri de muncă ce urmează a fi ocupate
    efectiv în termen de 6 luni de la data acordării facilităţii (Anexa nr.3)
  • f) Copie dupa ultima situaţie financiară anuală în vederea:
    - stabilirii activităţii preponderente, codificată CAEN
    - stabilirii evoluţiei şi numărului mediu de angajaţii.

Cadru legal: HCL nr.95/2024

PJ - Cerere-revizuire scutire impozit cladire - investitii - Deschie PDF

Pot beneficia de măsurile de ajutor de minimis întreprinderile care dețin o clădire în care o suprafață de
minim 200 mp este utilizată de entităţi în domeniul IT pentru întreaga perioadă a anului pentru care se
acordă facilitate fiscală

Documente necesare:

I. documente cu caracter general:

  • a) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal a intreprinderii (Anexa 2) privind:
    că nu au fost emise impotriva acesteia decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul în
    care au fost emise asemenea decizii, acestea au fost executate conform prevederilor legale in
    vigoare;
    ajutoarele de minimis primite/solicitate de întreprinderea unică din care face parte intreprinderea,
    intr-o perioada de 3 ani fiscali consecutivi ( 2 precedenti si anul in curs)
    societatea nu intră în categoria ,,întreprinderilor în dificultate" potrivit prevederilor cap.2 sectiunea
    2.1 din Comunicarea Comisiei-Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea și
    restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate (2004/C244/02);
    reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost supus niciunei condamnari în ultimii 3 ani de nici o
    instanta de judecata din motive profesionale sau etic profesionale;
  • b) împuternicire semnata si stampilata de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care
    o alta persoana decât aceasta semneaza cererea acordare a ajutorului
  • c) declarație privind apartenenta la o intreprindere unică
  • d) o copie a buletinului de identitate/cartii de identitate a persoanei împuternicite sa semneze cererea.

II. documente cu caracter specific pentru acordarea reducerii de impozit pe clădiri utilizate de
firme de IT:

  • a) documentul de proprietate sau contractul de închiriere din care să rezulte suprafaţa şi perioada
    de închiriere (în cazul în care activitățile sunt desfășurate de altă entitate decât proprietarul
    clădirii)
  • b) certificare din partea unei asociații profesionale (Oradea Tech Hub) în privinţa încadrării în
    activităţile de IT

Cadru legal: HCL nr. 93/2024

PJ - Cerere-revizuire scutire impozit clădire IT - Deschide PDF

Pot beneficia de măsurile de ajutor de minimis întreprinderile care dețin în proprietate clădire de birouri
premium

Clădirea de birouri premium trebuie să aibă următoarele caracteristici:

• amplasare centrală sau într-o zona cu bună accesibilitate, inclusiv cu transport public (max 500 m)
• suprafaţă de cel puţin 2.000 mp închiriabilă cu destinație de birouri, într-unul sau mai multe corpuri
de cladire adiacente

• cel puţin un loc de parcare auto pentru fiecare 80 mp închiriabili (arie utila)
• locuri de parcare pentru biciclete - cel putin 1 loc / 80 mp arie utila
• finisaje moderne, de clasă, durabile
• spații dedicate pentru divertisment/alimentație publică/sport
• lifturi, în cazul construcțiilor ce depășesc P+2
• flexibilitate în compartimentare
• cablare telefon, conexiune internet
• sistem de securitate și supraveghere video a clădirii
• sistem automatizat pentru încălzire/răcire
• stație de încărcare a autovehiculelor electrice
• clădirea trebuie să aibă o performanţă energetică de clasa A

Documente necesare:

I. documente cu caracter general:

  • a) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal a intreprinderii (Anexa 2) privind:
    că nu au fost emise impotriva acesteia decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul în
    care au fost emise asemenea decizii, acestea au fost executate conform prevederilor legale in
    vigoare;
    ajutoarele de minimis primite/solicitate de întreprinderea unică din care face parte intreprinderea,
    intr-o perioada de 3 ani fiscali consecutivi (2 precedenti si anul in curs)
    societatea nu intră în categoria ,,întreprinderilor în dificultate" potrivit prevederilor cap.2 sectiunea
    2.1 din Comunicarea Comisiei-Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea și
    restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate (2004/C244/02);
    reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost supus niciunei condamnari în ultimii 3 ani de nici o
    instanta de judecata din motive profesionale sau etic profesionale;
  • b) împuternicire semnata si stampilata de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care
    o alta persoana decât aceasta semneaza cererea acordare a ajutorului (Anexa 3)
  • c) declarație privind apartenenta la o intreprindere unică (Anexa 4)
  • d) o copie a buletinului de identitate/cartii de identitate a persoanei împuternicite sa semneze cererea.

II. documente cu caracter specific pentru acordarea reducerii de impozit pe clădiri de birouri
premium:
• certificatul de performanţă energetic a clădirii, clasa A

Cadru legal: HCL nr. 94/2024

PJ - Cerere revizuire-scutire impozit cladiri birou premium - Deschide PDF

Documente necesare:

Cerere privind acordarea facilităţilor fiscale, completata in limba romana, prin tehnoredactare,
stampilata si semnata in original de persoana autorizata sa reprezinte legal intreprinderea
solicitanta,
- pentru ajutor de minimis- conform anexei 1
- pentru ajutor regional - conform anexei 2

Criteriul de incadrare pe schema de ajutor regional este cel aprobat prin hotarare de consiliu local in
acest sens.

Documentele mentionate in cererea privind acordarea facilitatilor:
Imputernicire prin act notarial, în original, în cazul în care o altă persoană decât reprezentantul
legal al întreprinderii solicitante semnează cererea de acord pentru finanţare şi documentaţia
aferentă.

Cadru legal: HCL nr. 96/2024

Ordinul 2980/2013 privind aprobarea condiţiilor de acordare a măsurilor de sprijin pentru
investiţiile realizate în parcurile industriale

Legea nr. 186 din 2013 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale

 

PJ - Cerere ajutor regional

PJ - Cerere revizuire regional

PJ - Cerere ajutor minimis

PJ - Cerere revizuire minmis

 

Acte necesare:

Acordare facilități Parc Ind.

  • a) Cerere ajutor regional
  • b) Declaratie pe proprie rasp. pt. ajutor regional
  • c) Cerere ajutor minimis
  • d) Declaratie MINIMIS Parc Industrial
  • e) Schema minimis parc industrial
  • f) Cerere scutire ONG-uri si intreprinderi soc pt. furnizarea de servicii sociale - Cerere

Revizuire facilități Parc Ind.

  • a) Cerere revizuire ajutor regional
  • b) Cerere revizuire ajutor minimis

Cerere de scutire a cladirilor utilizate de ONG-uri fara scop lucrativ - Cerere

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut