Compartiment Finalizări construcții
Director executiv adjunct Adriana Lipoveanu
Asigura aplicarea procedurii de autorizare a lucrarilor de constructii.
- relatii cu publicul – ofera toate informatiile legale în cadrul unui program (zilnic) stabilit de catre conducerea Primariei Municipiului Oradea
- preluarea, rezolvarea si arhivarea lucrarilor specifice Compartimentului Finalizari Constructii aflate in competenta sa de rezolvare: regularizari taxe autorizatii de construire, autorizatii de luare in folosinta, adeverinta de atribuire teren in baza ordinului prefectului, adeverinte de intravilan/extravilan, certificate de nomenclatura stradala si adresa, certificate de atestare a edificarii/radierii constructiei in cartea funciara;
- colaboreaza in mod direct cu Serviciul Autorizari in vederea asigurarii respectarii tuturor prevederilor cuprinse in autorizatiile de construire/desfiintare;
- pregateste documentele de organizare a licitatiei pentru proiectele initiate si aprobate in consiliul local referitoare la Sistemul informational specific domeniului imobiliar – edilitar si bancilor de date urbane , pentru care exista surse de finantare de la bugetul local sau /si de stat: caiete de sarcini
- pregateste, intocmeste si inainteaza spre aprobare Consiliului Local al municipiului Oradea rapoartele de specialitate referitoare la acordarea / schimbarea de denumirii unor strazi in municipiul Oradea
- colaboreaza direct cu Serviciul Inspectie Fiscala- persoane juridice, si Compartimentul Inspectie Fiscala – persoane fizice in intocmirea regularizarilor la taxele de autorizatii de construire
- transmite Directiei Finante Publice Locale, în vederea initierii executãrii silite, lista cu beneficiarii autorizatiilor de construire ce nu au plãtit regularizarile taxelor de autorizare si penalizãrile stabilite conform legii
- asigura introducerea in baza de date a Direcția Arhitect Şef, evidenta informatizata a documentelor: Regularizari taxe Autorizatii de construire, autorizatii de luare in folosinta, adeverinta de atribuire teren in baza ordinului prefectului, adeverinte de intravilan / extravilan, certificate de nomenclatura stradala si adresa, certificate de atestare a edificarii/radierii in cartea funciara
- intocmeste de rapoarte statistice trimestriale si anuale catre Directia Judeteana de Statistica, rapoarte de activitate, solicitate de consiliul local sau conducerea Direcția Arhitect Şef
- asigura functionarea in conditii optime a GHISEULUI PROPRIU din cadrul centrului de informatii publice, in conformitate cu organigrama aprobata si sarcinile de serviciu
- verifica si solutioneaza reclamatii, sesizari, note de audienta; raspund de legalitatea solutiilor si de respectarea termenelor legale de rezolvare a acestora
- intocmirea de note interne, referate catre compartimentele sau serviciile din primarie cu care compartimentul colaboreaza
- executa dispozitiile Primarului si Hotararile Consiliului Local
- participa la receptia lucrarilor de constructii – locuinte, beneficiari persoane fizice
- orice alte sarcini legale primite din partea superiorilor ierarhici
La nivelul serviciului: solutioneaza in termen toate lucrarile repartizate si raspunde de corectitudinea solutiilor date.
Relaţii interne:
PRIMAR
- primeste la semnat actele specifice rezultate din procesul de finalizare a constructiiilor, incepute in baza autorizatiilor de construire, precum si documentele elaborate de compartiment in sfera sa de atributii
- primeste spre aprobare rapoartele de specialitate din domeniul de activitate al compartimentului
VICEPRIMAR
- primeste la semnat actele pentru care Primarul municipiului i-a delegat dreptul de semnatura;
SECRETAR
- primeste la semnat documentele elaborate de compartiment in vederea inaintarii spre Institutia Prefectului – jud. Bihor a propunerilor de atribuire a terenului aferent locuintelor, in baza art. 36 din Legea 18/1991 – republicata
ARHITECT SEF
- transmite corespondenta si cererile de eliberare a documentelor specifice procesului de finalizare a constructiiilor incepute in baza autorizatiilor de construire
- primeste informari privind modul de desfasurare a activitatii de finalizare a constructiiilor incepute in baza autorizatiilor de construire/desfiintare
- primeste la semnat corespondenta privind activitatea de finalizare a constructiilor incepute in baza autorizatiilor de construire/desfiintare, note de constatare privind desfiintarea constructiilor precum si rapoartele de specialitate
DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
- transmite spre repartizare in vederea solutionarii notele interne, notele de audienta si cererile pentru eliberarea documentelor ce vizeaza activitatea de finalizare a constructiilor precum si a actele specifice activitatii compartimentului
- primeste si transmite corespondenta interna si externa ce vizeaza domeniul de finalizare a constructiiilor pe raza municipiului Oradea
- primeste pentru elaborare / semnare note interne, adrese
CELELALTE DIRECTII DIN CADRUL PRIMARIEI
- primeste note interne, respectiv raspunsuri la notele interne transmise privitor la reglementarea modului de de finalizare a constructiiilor incepute in baza autorizatiilor de construire
- transmite raspunsuri la notele interne primite, respectiv note interne privitor la reglementarea modului de de finalizare a constructiiilor incepute in baza autorizatiilor de construire
- colaboreaza cu toate compartimentele pentru solutionarea problemelor comune
CONSILIUL LOCAL
- primeste rapoarte de specialitate privind aspectele specifice domeniului de finalizare a constructiiilor referitoare la acordarea / schimbarea de denumirii unor strazi din municipiul Oradea
- transmite hotararile adoptate referitoare la aspecte specifice domeniului finalizarii constructiiilor incepute in baza autorizatiilor de construire si a celor referitoare la acordarea/ schimbarea de denumirii de strazi in municipiul Oradea
Relaţii externe :
CETATENII /PERSOANE FIZICE SI JURIDICE
- primeste cereri privind eliberarea documentelor de finalizare a constructiiilor si referitoare la acordarea / schimbarea de denumirii de strazi din municipiul Oradea si solicita informatii privind reglementarile in domeniul activitatii de finalizare a constructiiilor incepute in baza autorizatiilor de construire si referitoare la acordarea / schimbarea denumirilor de strazi in municipiul Oradea
- primeste documentele de autorizare a activitatii de finalizare a constructiilor incepute in baza autorizatiilor de construire si referitoare la acordarea / schimbarea de denumirii de strazi in municipiul Oradea, respectiv informatiile solicitate privind reglementarile in domeniu la nivelul municipiului Oradea
ALTE INSTITUTII de tipul regiilor locale subordonate Consiliului Local al Municipiului Oradea, Inspectoratul de Politie al Judetului Bihor, institutii avizatoare:
Oficiul Judetean de Cadastru si Publicitate Imobiliara Bihor
Inspectia Judeteana in Constructii Bihor
Curtea de Conturi
Directia Judeteana de Statistică
Burzo Gabriela - consilier
Cheregi Florentina - consilier
Faur Viorica - consilier
Hodut Ramona - consilier
Anca Nan - consilier