Serviciul Buget Ordonanțări

Maxim Ioana Maria

Șef serviciu

Număr telefon fix direct: 0259/437-000
Interior:
- 101: Învăţământ, Proiecte Nerambursabile din fonduri alocate de la bugetul local
- 173: Ordonanțări
- 248: Elaborare buget, rectificări bugetare, Monitorizare cheltuieli de personal, Deschidere credite bugetare şi alimentare fonduri societăți comerciale subordonate Consiliului Local
Orar cu publicul: Luni - Vineri: 7:30 – 15:30
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii, nr. 1, etaj II, camera 209

Fundamentarea, întocmirea si urmărirea execuției bugetului anual de venituri si cheltuieli al Municipiului Oradea Obiective specifice

• elaborarea şi fundamentarea politicilor bugetare locale

• parcurgerea etapelor procesului bugetar care presupune următoarele faze consecutive:

  - elaborarea, aprobarea, executarea, controlul execuției şi raportarea execuției bugetului;

  - derularea proiectelor finanțate de la bugetul local conform L.350/2005;

  - angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor;

  - gestionarea situațiilor/raportărilor financiar–contabile legate de capitolul „Învățământ”;

  - încheierea contractelor, verificarea și plata sprijinului financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România;

  - urmărirea garanțiilor de bună execuție aferente contractelor de achiziție derulate;

- fundamentează şi întocmeste anual la termenele prevăzute de lege proiectul bugetului local, asigurând prezentarea tuturor documentelor necesare în vederea aprobării bugetului anual, respectând termenele şi procedurile legale de elaborare şi adoptare a bugetului, antrenând toate serviciile publice şi instituţiile care colaborează la finalizarea proiectului şi adoptarea bugetului;

- centralizează şi asigură pe baza documentaţiei tehnico-economice propunerile de la serviciile de specialitate ale Primăriei, de la companiile şi instituţiile din subordinea Consiliului Local cu privire la necesarul de fonduri pentru îndeplinirea sarcinilor sau, după caz, executarea lucrărilor ce intră în atribuţiile lor;

-încarcă în programul forexebug bugetul Municipiului Oradea și angajamentele bugetare în vederea decontării cheltuielilor bugetare;

- urmăreste periodic realizarea bugetului local, verifică şi analizează propunerile de rectificare a bugetului local, de modificare a alocaţiilor trimestriale, de virări de credite, de repartizare pe trimestre şi de utilizare a fondului de rezervă, pe care le supune aprobării Consiliului Local sau ordonatorului de credite;

- Întocmeşte analize şi prognoze multianuale privind evoluția veniturilor şi cheltuielilor bugetului local;

- în execuția cheltuielilor bugetare asigură următoarele etape: angajare, lichidare, ordonanțare;

- evidențiază şi urmărește sub aspect valoric şi al termenelor de execuție contractele de furnizare de bunuri, de prestări servicii şi execuţie de lucrări încheiate de municipiul Oradea;

- evidențiază, verifică şi urmărește garanţiile de bună execuţie pentru contractele incheiate de municipiul Oradea şi terţi aferente cheltuielilor bugetare;

- întocmește cereri de deblocare a garanţiilor de bună execuţie conform prevederilor contractuale;

- întocmeşte cereri de deschidere de credite bugetare şi dispoziţii bugetare pentru municipalitate şi pentru instituţiile subordonate Consiliului Local;

- centralizează propunerile și voturile exprimate de cetățeni în procesul de bugetare participativă;

- actualizează datele proiectelor câștigătoare privind bugetarea participativă pe site-ul activ.oradea.ro;

- analizează şi centralizează solicitările de finanţare a programelor cu finanţare nerambursabilă de la bugetul local;

- întocmeşte contractele de finanţare a programelor cu finanţare nerambursabilă de la bugetul local;

- ține evidenţa plăţilor privind modul de utilizare a sumelor alocate din buget pentru programele cu finanţare nerambursabilă de la bugetul local;

- monitorizează cheltuielile de personal pentru Municipiul Oradea, şi instituţiile subordonate Consiliului Local;

- întocmește raportul de specialitate privind aprobarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat și particular din municipiul Oradea, precum și actualizarea acestuia ori de câte ori se impune;

- calculează costul standard/elev pentru finanțarea de bază a unităților de învăţământ preuniversitar de stat, conform reglementărilor în vigoare și îl repartizează pe unități de învăţământ;

- calculează costul standard/elev pentru cheltuielile de personal și materiale pentru învățământul particular;

- întocmeşte și centralizează dările de seamă, situațiile financiare lunare, trimestriale și anuale aferentă capitolului bugetar "Învățământ";

- verifică situațiile privind decontarea abonamentelor de transport pe toate categoriile de călători, prevăzute în ,,Procedura de decontare a facilităţilor acordate la transportul public local de călători în Municipiul Oradea"și asigură decontarea acestora;

- întocmește adrese şi situaţii pentru alocarea de către Direcția Generală a Finanțelor Publice a sumelor aferente copiilor cu cerințe educative speciale în baza datelor primite de la unitătile de învățământ preuniversitar de stat, particulare și confesionale, conform metodologiei și reglementărilor legale în vigoare;

- asigură decontarea cheltuielilor cu cazarea și masa elevilor înscriși în sistemul de învățământ dual;

- centralizează solicitările primite din partea unităților de învățământ preuniversitar de stat din rețeaua școlară a Municipiului Oradea și din partea universităților din Oradea pentru acordarea de burse în cadrul programului „Realizează-te în Oradea" - program aprobat prin HCL nr.1285/2018;

- calculează, întocmește note interne și asigură decontarea sumelor acordate cadrelor didactice care participă la îmbunătățirea procesului de pregătire în limba română a elevilor din învățământul preșcolar și preuniversitar din localitatea Micherechi, activitate aprobată prin protocolul de colaborare încheiat cu Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Educației Naționale;

- descarcă facturile aferente contractelor de furnizare de bunuri, de prestări servicii şi execuţie de lucrări încheiate de municipiul Oradea încărcate în programul e-factura;

- respectarea instrucţiunilor Ministerului Finanţelor Publice privind întocmirea bugetului general;

- transmiterea corectă a datelor privind întocmirea situaţiilor financiare;

- respectarea prevederilor legale incidente activităților desfășurate;

Relaţiile interne:

• Primar/viceprimar/director executiv

- primeste rapoarte de specialitate privind aprobarea si rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli al Municipiului Oradea, rapoartele privind virarile de credite, bugetele unitatilor subordonate care au calitatea de ordonatori de credite, informari;

- transmite dispozitii si corespondenta ce vizeaza sfera de activitate a serviciului;

- primeşte spre semnare: bugetul general consolidat, adrese catre furnizori / asociatii / institutii, contracte de finantare, situatii statistice.

 

• Director executiv adj.:

- primeste spre semnare: rapoarte de specialitate privind aprobarea si modificarea prevederilor bugetare, bugetul general consolidat, solicitari deschidere credite bugetare, dispozitii bugetare, angajamente bugetare si legale, ordonantari, adrese catre furnizori /asociatii / institutii, contracte de finantare, situatii statistice; - transmite corespondenta si sarcini de serviciu in legatura cu specificul activitatii compartimentului.

 

• Relatii cu celelalte compartimente din cadrul primăriei: toate compartimentele / serviciile din cadrul Primariei Oradea.

 

Relaţiile externe:

• cu cetatenii: adrese, solicitari

• cu agenti economici:

• companiile subordonate consiliului local Oradea:solicitari virare sume pentru investitii • diversi furnizori/prestatori:adrese,solicitari

• cu organizatii neguvernamentale si persoane fizice: cereri finantare, rapoarte, solicitari

• cu alte institutii si autoritati:

• Trezoreria Oradea: bugete, dispoziții bugetare, deschideri de credite, prognozarea veniturilor si cheltuielilor bugetare,

• Direcția Generala a Finanțelor Publice: solicitări sume defalcate din TVA, monitorizarea cheltuielilor de personal, bugete, liste investiții, diverse situații

• Direcția de Statistica Bihor: raportări

• Inspectoratul Școlar Județean Bihor: adrese, solicitări

• Instituții de învăţământ: bugete, lista investiții, solicitări, dări de seama

• Direcția de Sănătate Publica Bihor: adrese, bugete

• Unități sanitare cu paturi subordonate Consiliului Local al Municipiului Oradea: solicitări, dări de seama, situații privind ,,Monitorizarea cheltuielilor de personal’’, elaborare buget, rectificări bugetare

• Organe ale administrației publice centrale: raportări

• Alți ordonatori de credite din bugetul local: bugete, solicitări

Maxim Ioana Maria – șef serviciu

Stoica Viorela Lavinia - consilier

Ujoc Teodora Angela - consilier

Rauch Katalin Zita - consilier

Costea Codruța Daniela - consilier

Ienciu Felicia Liana  - consilier

Malutan Cserna Laura Narcisa - consilier

Lezeu Doru - consilier

Iacob Geanina - consilier







CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut