Serviciul Impunere Persoane Juridice

Pavel Zenovia

Șef serviciu

Numar telefon fix direct: 0259/437-000

Interior: 127, 282 - camera 112
 
Sala Ghișeelor:
Interior: 265
 
Orar cu publicul:
Sala ghișeelor din Primăria Oradea (Piramidă):
- Luni - Joi: 8:00 - 18:00
- Vineri: 8:00 - 15:30
 
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii, nr. 1, etaj 1, camera 106, camera 112 și Sala Ghișeelor

Evidența și gestiunea creantelor fiscale ale bugetului local față de persoane juridice.

 

Obiective specifice:

• Impunerea obligaţiilor datorate bugetului local de către persoane juridice - stabilirea impozitelor şi taxelor locale (impozitul pe profit al companiilor/societăţilor subordonate consiliului local, redevenţe, impozitul pe clădiri, impozitul pe teren, taxa asupra mijloacelor de transport, taxa pentru eliberarea certificatelor, acordurilor şi autorizaţiilor, taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate, impozitul pe spectacole, taxa pentru promovarea turismului, taxe speciale şi alte taxe locale, eliberarea, vizarea si anularea autorizatiilor pentru desfasurarea activitatii, eliberarea acordurilor de funcţionare conform O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată şi actualizată);

 

• Inspecţia fiscală a persoanelor juridice - se exercită asupra tuturor persoanelor juridice, indiferent de forma lor de organizare, care au obligaţii de stabilire, reţinere şi plată a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului local, stabilite de Codul de procedură fiscală aprobat prin Legea nr. 207/2015 astfel:

- verificarea legalităţii şi conformităţii declaraţiilor fiscale;

- verificarea corectitudinii şi exactităţii îndeplinirii obligaţiilor de către contribuabili;

- verificarea respectării prevederilor legislaţiei fiscale şi contabile;

- verificarea sau stabilirea, dupa caz, a bazelor de impunere, stabilirea diferenţelor obligaţiilor de plata, şi a accesoriilor aferente acestora;

 

• Acordarea de facilităţi fiscale persoanelor juridice şi autorizare pentru desfăşurarea activităţii;

- Scutirea/reducerea, de impozite şi taxe locale persoanelor beneficiare, prin aprobare de către Consiliul Local;

Impunerea obligaţiilor datorate bugetului local de către persoane juridice

- înregistrarea fiscală în baza de date a Municipiului Oradea a persoanelor juridice ce datorează impozite şi taxe locale;

- eliberarea certificatelor de atestare fiscală, vizarea fişelor de înmatriculare a mijloacelor de transport, adeverinţe;

- emiterea, vizarea şi anularea avizelor de funcţionare conform HCL anual pentru activităţile prevăzute de OG 99/2000;

- emiterea, vizarea şi anularea autorizatiilor pentru desfaşurarea activităţii de alimentaţie publica, baruri - restaurante;

- preluarea, analiza dosarului şi intocmirea raportului de specialitate pentru aprobarea scutirilor la plata impozitului pe clădiri şi teren;

- debitarea în baza de date a amenzilor primite şi confirmarea amenzilor către organul emitent;

- stabilirea şi aplicarea sancţiunilor prevăzute de actele normative tuturor contribuabililor care încalcă legislaţia fiscală în sfera sa de competentă;

- furnizarea de informaţii contribuabililor cu privire la modul de calcul al impozitelor şi taxelor locale;

 

Inspecţia fiscală a persoanelor juridice

- constatarea şi investigarea fiscală a tuturor actelor şi faptelor rezultând din activitatea contribuabilului supus inspecţiei sau altor persoane privind legalitatea şi conformitatea declaraţiilor fiscale, corectitudinea şi exactitatea îndeplinirii obligaţiilor fiscale, în vederea descoperirii de elemente noi relevante pentru aplicarea legii fiscale;

- analiza şi evaluarea informaţiilor fiscale, în vederea confruntării declaraţiilor fiscale cu informaţiile proprii sau din alte surse;

- sancţionarea potrivit legii a faptelor constatate şi dispunerea de măsuri pentru prevenirea şi combaterea abaterilor de la prevederile legislatiei fiscale;

- verificarea locurilor unde se realizeaza activităţi generatoare de impozite şi taxe locale impozabile;

 

Facililităţi fiscale acordate persoanelor juridice şi autorizare pentru activitatea de alimentație publică

- primirea, verificarea, analizarea dosarelor de facilități fiscale;

- operarea în evidențele fiscale a facilităţilor fiscale aprobate de către Consiliul local al municipiului Oradea;

- revizuirea anuală a încadrării în condiţiile de acordare a facilităților fiscale prevăzute de Regulamentul de acordare a facilităților fiscale la plata impozitelor pe clădiri si teren pentru persoane juridice;

- gestionarea materiei impozabile a persoanelor juridice;

- respectarea prevederilor legale incidente activităților desfășurate;

Relații interne:

• Primar, viceprimar, director executiv

- primeşte rapoarte privind activitatea serviciului.

- transmite dispoziții și corespondenţa ce vizează sfera de activitate a serviciului

 

• Director executiv adj.

- primește spre semnare: note interne, adrese privind sesizări ale contribuabililor, etc.;

- transmite corespondența și sarcini de serviciu în legătură cu specificul activității serviciului;

 

• Relații cu celelalte compartimente din cadrul primăriei: cu personalul din cadrul serviciilor/compartimentelor Direcţiei Economice, Serviciul de relaţii cu publicul , Direcția Arhitect Şef; Direcţia Juridică – ( Compartiment agricol; Compartiment Contestaţii Falimente); Direcţia Monitorizare Cheltuieli de Funcţionare şi Organizare Evenimente; Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor; sau alte compartimente, servicii, direcţii din cadrul P.M.O. în cazul în care activitatea necesită astfel de relaţii.

 

Relații externe:

• cu autorităţi şi instituţii publice: în limita prevederilor legale: primării din ţară; instanţe judecatoreşti; inspectorate de poliţie; institutii bancare şi financiare; direcţii din cadrul Ministerului de Finanţe/ANAF sau teritoriale ale acestora; Direcția de Asistență Socială Oradea, etc

• cu reprezentanţii – contribuabili persoane juridice

Pavel Zenovia - sef serviciu

Mateiu Cornelia Paulina - consilier

Duma Valerica Bobica - consilier

Borsos Beata - consilier

Morar Ioana - consilier

Gug Georgeta – consilier

Guler Ioan - consilier

Marian Marius Aurelian - consilier

Codrea Mihaela Cecilia - consilier

Bențe Livia Teodora - consilier

Pop Natalia Cristina - consilier 

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut