Compartiment Juridic contencios

  1. promovează acţiuni în justiţie în reprezentarea Municipiului Oradea, Consiliului Local al Municipiului Oradea, a instituţiilor cu sau fără personalitate juridică – Direcția Socială Comunitară Oradea sau a Primarului Municipiului Oradea;
  2. întocmeşte dosare de instanţă şi ține evidenţa acestora;
  3. formulează apărările în cauzele date în sarcina sa şi administrează  probele utile soluţionării acestora;
  4. exercită căile ordinare si extraordinare de atac prevazute de lege atunci când soluţiile instanţelor impun această situaţie;
  5. informează în legătură cu desfăşurarea cursului judecăţii precum şi asupra situaţiei dosarelor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti;
  6. solicită informaţiile necesare de la direcţiile de specialitate cu care colaborează în vederea pregătirii apărării;
  7. asigură reprezentarea în justiţie a intereselor Municipiului Oradea sau a instituţiilor cu sau fără personalitate juridică aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Oradea – Direcția Socială Comunitară Oradea sau a Primarului Municipiului Oradea şi pune concluzii conform poziţiei precizate în apărarile formulate în scris;
  8. pentru acţiunile promovate de unitatea administrativ-teritoriala sau a instituţiilor cu sau fără personalitate juridică aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Oradea sau a Primarului Municipiului Oradea, ia măsurile necesare pentru timbrarea corespunzătoare;
  9. comunică direcţiilor de specialitate hotărârile definitive ale instanţelor judecătoreşti pentru punerea lor în executare;
  10. ia măsuri pentru închiderea dosarelor soluţionate definitiv şi predarea acestora spre arhivare;
  11. întocmeşte referate pentru plata cheltuielilor de judecată;
  12. comunică hotărârile judecătoresti directiilor, serviciilor sau departamentelor de specialitate în vederea punerii lor în aplicare;
  13. întocmeşte referate privind motivarea neexercitării căilor de atac;
  14. verifică citaţii și dosare la arhiva instanţelor;
  15. studiaza dosare la arhiva instanţelor;
  16. participă la organizarea şi desfaşurarea licitaţiilor publice, în vederea achiziţionării de bunuri şi servicii, precum şi a lucrărilor de investiţii;
  17. participă, prin consilierii juridici, la negocierea clauzelor contactuale;
  18. avizează pentru legalitate contractele încheiate;
  19. acordă asistenţă juridică în toate problemele juridice ce decurg din executarea contractelor;
  20. participă la elaborarea, negocierea şi semnarea contractelor civile, comerciale sau administrative, parteneriate, acorduri de colaborare, etc. în care instituția este parte;
  21. ia măsurile legale şi îndeplineşte toate operaţiunile legate de denunţarea unilaterală a contractelor, rezilierea contractelor, încetarea contractelor;
  22. asigură reprezentarea în justiţie în litigiile ce au ca obiect contracte încheiate de autoritatea contractantă;
  23. depune toate diligenţele pentru îndeplinirea procedurilor prealabile, formularea apărărilor, admnistrarea probelor, exercitarea căilor de atac, în cauzele de natură celor descrise mai sus;
  24. consilierii juridici din cadrul compartimentului vizează acte juridice (cu excepţia dispoziţiilor primarului şi hotărârilor Consiliului Local, care sunt date prin lege în competenţa secretarului municipiului);
  25. consilierii juridici din cadrul compartimentului vizează pentru legalitate contractele încheiate de Municipiul Oradea sau de alte instituţii cu sau fără personalitate juridică aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Oradea sau a Primarului Municipiului Oradea;
  26. primeşte corespondenţa repartizată spre competenta soluţionare;
  27. răspunde la notele interne transmise de direcţiile din cadrul Primariei;
  28. răspunde la adresele transmise de instituţiile cu sau fară personalitate juridică aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Oradea sau a Primarului Municipiului Oradea;
  29. asigură prin consilierii juridici din cadrul său asistenţa juridică tuturor direcţiilor/serviciilor/compartimentelor din Aparatul de specialitate al Primarului Muncipiului Oradea si/sau instituţiilor cu sau fără personalitate juridică aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Oradea sau a Primarului Municipiului Oradea;
  30. consilierii juridici din cadrul său răspund în scris cetăţenilor şi/sau persoanelor juridice care au formulat petiţii sau diferite cereri;
  31. formulează răspuns la notele de audienţă şi-l comunică petiţionarilor;
  32. implementază standardul de calitate ISO în cadrul serviciului;
  33. participă la semnarea actelor translative de proprietate (donatii, contracte de vânzare-cumpărare, etc) încheiate în cadrul birourilor notariale.

 Relaţiile interne :

PRIMAR:

  • primeşte informări privind situaţia dosarelor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti;
  • primeşte la semnat toate lucrările rezultate din activitatea Compartimentului Juridic-Contencios
  • transmite dispoziţii în legătură cu specificul activitatii, corespondenţă, note de audienţă.

DIRECTOR  EXECUTIV :

  • primeşte informări privind activitatea Compartimentului Juridic - Contencios;
  • primeşte pentru semnat toate actele cu caracter juridic privind activitatea Compartimentului Juridic - Contencios inclusiv cele pentru care i-a fost delegat dreptul de semnatura conform dispozitiei Primarului precum şi notele interne transmise direcţiilor şi serviciilor din instituţie;
  • transmite corespondenţa cu caracter juridic şi sarcini de serviciu în legatură cu specificul activităţii;

 

STRUCTURILE FUNCTIONALE DIN CADRUL PRIMĂRIEI:

 

            Compartimentul Juridic - Contencios acordă asistenţă juridică, avize juridice consultative, corespondenţă juridică, tuturor direcţiilor şi compartimentelor din Aparatul de specialitate al primarului, cu execpția Direcției economice precum şi instituţiilor cu sau fără personalitate juridică aflate sub autoritatea Consiliului Local. De asemenea, solicită direcţiilor, documentele necesare însoţite de punctul de vedere de specialitate al acestora, necesare soluţionării cauzelor aflate pe rolul instanţelor. Prin Serviciul Relaţii cu Publicul, transmite răspunsuri la scrisori, sesizări, reclamaţii ale cetăţenilor şi persoanelor juridice şi expediază corespondenţa transmisă altor instituţii sau autorităţi, potrivit competenţelor legale.

Relaţii externe :

CETĂŢENII:

  • primeşte cereri, sesizări, reclamaţii cu caracter juridic;
  • transmite răspunsuri la petiţiile acestora.

ALTE INSTITUŢII ŞI AUTORITĂŢI:

-   Instantele judecatoresti la toate gradele de jurisdictie;

-   Institutia Prefectului – Judetul Bihor 

-   Curtea de Conturi;

-   Notari Publici;

-  instituţii cu sau fară personalitate juridică aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Oradea sau a Primarului Municipiului Oradea 

temporar vacant (BORBELY ANDREI - detasat) - consilier
MARTON MONICA GABRIELA - consilier
HUSZARIK LAZĂR OANA PAULA - consilier
TASCIANU DAN CRISTIAN - consilier
BRANDA COSMINA NADIA - consilier
CHEREGI LAURA IOANA - consilier
CONDOROS CATALIN RADU - consilier
TARCEA OLIMPIA CAMELIA - consilier
TARȚA FLAVIUS AUGUSTIN - consilier

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut