Serviciul Monitorizare și gestionare procese verbale, contravenții
Serviciul Monitorizare și gestionare procese verbale, contravenții
Obiectivul general al Serviciului Monitorizare și Gestionare Procese Verbale Contravenții îl constituie asigurarea în bune conditii a activității de gestiune și evidență a proceselor verbale de constatare și sancționare a contravențiilor.
Obiectivele specifice Serviciului Monitorizare și Gestionare Procese Verbale Contravenții, rezultate din obiectivul general, sunt:
- Comunicarea în termenul stabilit de lege a proceselor verbale de constatare și sancționare a contravențiilor;
- Debitarea în termenul stabilit de lege a proceselor verbale de constatare și sancționare a contravențiilor;
- Executarea silită a contravenienților pe numele cărora au fost întocmite procesele verbale de constatare și sancționare a contravențiilor;
- Introduc într-una dintre bazele de date: Cazier contravenţional, M2N, Dispoziţii de Ridicare, procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor întocmite de poliţiştii locali pentru nerespectarea prevederilor legale de către persoanele fizice şi juridice;
- Trimit de îndată, prin poştă, cu confirmare de primire, la adresa (domiciliul/sediul) contravenientului, procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor care nu au fost semnate de către contravenient;
- Predau poliţiştilor locali spre afişare la domiciliul/sediul contravenientului procesele verbale necomunicate în situația în care contravenienții au sediul/domiciliul în Oradea;
- Întocmesc și expediază adrese către polițiile/polițiile locale din alte localități decât Oradea, în vederea comunicării proceselor-verbale la domiciliul/sediul contravenientului;
- Operează în baza de date modificările intervenite în situaţia proceselor verbale: confirmarea de primire a proceselor-verbale transmise prin poştă, procesul verbal de afişaj, achitarea, debitarea, executarea silită, contestarea, etc.;
- Xeroxează procesele verbale şi actele care confirmă luarea la cunoştinţă a acestora, pentru a le transmite spre luare în debit de către primăriile din localităţile unde îşi au domiciliul/sediul contravenienţii;
- Întocmesc adrese de înaintare şi le trimite primăriilor unde îşi au domiciliul/sediul contravenienţii, procesele verbale şi actele care confirmă luarea la cunoştinţă a proceselor verbale în vederea luării în debit;
- Xeroxează procesele verbale de contravenţie întocmite în domeniul circulaţiei pe drumurile publice;
- Înaintează zilnic Poliţiei Rutiere Bihor procesele verbale de contravenţie întocmite în domeniul circulaţiei pe drumurile publice, care au puncte de penalizare;
- Verifică citaţiile intrate în instituţie cu privire la procesele verbale contestate în instanţă, introduce în bazele de date numărul de dosar de instanţă, codul de dosar, numărul sentinţelor, xeroxează actele anexate proceselor verbale, verifică fotografiile realizate cu ocazia constatării faptelor şi le transmite Direcţiei Juridice atunci când se impune;
- Operează în baza de date confirmarea debitării proceselor verbale;
- Operează în baza de date achitarea amenzilor pe baza chitanţelor de plată;
- Răspund la solicitările instanţei privind transmiterea actelor care au stat la baza întocmirii proceselor-verbale sau transmiterea documentelor anexate proceselor verbale;
- Verifică în programul de parcări eventualele dubluri ale notelor de constatare, de cîte ori este cazul;
- Verifică, în programul Impotax al Primăriei Municipiului Oradea dacă notele de constatare întocmite de agenţi pentru nerespectarea HCL 640/2006 şi HCL 448/ 2010 au fost achitate, ori de cîte ori este cazul și le descarcă în programul de Parcări;
- Trimite la Dispeceratul Direcției Poliţia Locală Oradea tabelul cu notele de constatare neachitate, în vederea identificării proprietarilor/deţinătorilor autoturismelor;
- Verifică completarea corectă si integrală a tabelului cu identificările efectuate de către Dispeceratul Direcției Poliţia Locală Oradea;
- Verifică în baza de date Impotax a Primăriei Municipiului Oradea dacă figurează achitate notele de constatare, în funcţie de C.N.P. şi C.U.I.
- Verifică în Registrul Comerţului dacă datele de identificare furnizate de către Dispecerat sunt actualizate;
- Întocmeşte formularele pentru procese verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor urmare a notelor de constatare neachitate, le înregistrează în baza de date Cazier contravenţional, urmând toţii paşii unui proces-verbal;
- Introduce în programul Dispoziţiii de Ridicare autoturismele ridicate/mutate, scanează toate actele anexate;
- Se asigură de respectarea termenelor şi a încadrării în acestea, cu orice mijloace legale şi administrative;
- Întocmeşte referatul de clasare a proceselor verbale, dacă acest lucru se impune, conform legii. Referatul îl înaintează pentru viza de legalitate Compartimentului Juridic şi Avizare Documente din cadrul Direcției Poliţia Locală Oradea;
- Transmite Direcţiei Juridice din cadrul Primăriei Municipiului Oradea procesele-verbale de constatare si sancţionare a contravenţiilor în domeniul Disciplină în Construcţii la termenele stabilite în cuprinsul procesului – verbal în vederea sesizării instanţelor de judecată;
- Urmăresc sentinţele definitive date la Legea nr. 50/1991, le introduc în program, şi le comunică la împlinirea termenului dat de instanţă către Direcţia Juridică în vederea punerii în executare;
- Arhivează documentele cu care lucrează astfel încât să există o arhivă de baze structurată şi ordonată;
- Întocmesc situaţii privind numărul de procese-verbale sau note de constatare emise de poliţiştii locali ori de cate ori se impune;
- Urmăreşte şi răspunde de respectarea actelor normative în materie şi de aplicarea hotărârilor Consiliului Local;
- Organizează şi coordonează activitatea de multiplicare documente, prin exploatarea liniei de copiere şi tipărire, deţinută de instituţie;
BRIE LUMINIŢA - şef serviciu
FAUR SALOMIA MARIETA - consilier
CRET ELENA - consilier
OLCEAN RAMONA GEORGETA - consilier
INDREI DORIN - consilier
BOGDAN DANIELA GABRIELA - consilier
VACANT - consilier
RUGEA DANIELA - referent