Serviciul Cadastru evidență patrimoniu

Moldovan Radu

Șef serviciu

Număr telefon fix direct: 0259/437-000
Interior: 205
Orar cu publicul: 7:30 - 15:30
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii, nr. 1, birou 208 si 210
Subordonat: Sercretar general al Municipiului Oradea

Obiectivul general al Serviciului este efectuarea de măsurători de specialitate, aplicarea legilor fondului funciar, întocmirea de documentații cadastrale și de specialitate, puneri în posesie, gestionarea documentelor de patrimoniu.

 Obiectivele specifice ale Serviciului, rezultate din obiectivul general, sunt:

  1. a) întocmirea documentațiilor cadastrale pentru intabularea terenurilor aparținând UAT - Municipiul Oradea;
  2. b) întocmirea releveelor și documentațiilor cadastrale pentru locuințele și spațiile proprietate/ administrate de P.M.O. și intabularea lor în evidențele de publicitate imobiliară;
  3. c) identificarea proprietăților afectate de proiectele de interes public ale UAT - Municipiul Oradea, avizarea coridoarelor de expropiere și intabularea pe Municipiul Oradea, conform Legii nr. 255/2010 privind expropierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local;
  4. d) punerea în posesie în baza Legii nr. 10/2001;
  5. e) trasarea în teren a proprietăților și proiectelor aferente UAT - Municipiul Oradea;
  6. f) gestionarea documentelor de patrimoniu.
  • efectuarea de măsurători topografice;
  • prelucrarea și interpretarea acestora, având ca obiectiv (în funcție de necesități) redactarea de planuri de situație, documentații cadastrale pentru înscriere în CF / NDF, documentații de defalcare, apartamentare, dezmembrare, alipire etc;
  • deplasarea în teren pentru măsurători cadastrale, pentru identificarea suprafețelor de teren, precum și a vecinătăților acestora (măsurătorile trebuie să fie executate cât mai precis, cu aparatura specifică);
  • transpune, pe hărțile existente și în format digital sau pe suport magnetic, măsurătorile efectuate în teren;
  • participă, împreună cu reprezentanții altor compartimente și servicii din cadrul instituției, la identificarea și inventarierea suprafețelor de teren privind domeniul public și privat aflat în proprietate sau administrarea instituției;
  • la cerere, identifică și delimitează, atât pe plan cadastral, cât și în teren, suprafețele de teren necesare;
  • primește sesizările și solicitările cetățenilor, le soluționează și răspunde, conform prevederilor legale în domeniu;
  • anunță șeful ierarhic sau coordonatorul comisiei despre orice neconcordanță care apare între actele prezentate și cele existente;
  • participă la verificări, sesizări, reclamații, expertize, proiecte de interes public, împreună cu alte compartimente din aparatul propriu;
  • prezintă, în copie, actele disponibile solicitate de către Comisia de aplicare a Legii nr. 112/1995 şi a Legii nr. 10/2001 în vederea soluţionării cererilor de retrocedare a imobilelor revendicate;
  • realizează procedura de punere în posesie, având grijă să fie respectate reglementările legale în domeniu;
  • întocmeşte procesul verbal de punere în posesie și participă la punerea în posesie, pentru imobilele retrocedate în temeiul Legii nr. 10/2001,O.U.G. nr. 94/2000 aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 501/2002;
  • pune la dispoziţia tuturor serviciilor din cadrul UAT - Municipiul Oradea, în copii, toate documentele solicitate pe bază de notă internă aprobată de superiorul ierarhic, necesare prelucrării cauzelor aflate pe rol;
  • pune la dispoziţia serviciilor interesate din cadrul UAT - Municipiul Oradea şi Direcției Patrimoniu Imobiliar, documentele de cazier, eliberând copii când este cazul, în vederea clarificării unor situații ori soluţionării notificărilor adresate în temeiul Legii nr. 10/2001;
  • conduce evidenţa la zi a registrelor de evidenţă pentru imobilele restituite în natură în baza Legii nr. 10/2001, O.U.G. nr. 94/2000, Legea nr. 501/2002 şi în baza codului civil;
  • întocmeşte cazierele locuinţelor din fondul municipal de locuinţe, fond de stat, învăţământ şi sănătate, pe baza actelor de vânzare - cumpărare şi a extraselor C.F. asigurând înregistrarea lor în registrele de evidenţă a cazierelor;
  • soluţionează în termen legal corespondenţa primită, după o prealabilă verificare în teren a sesizărilor sau reclamaţiilor adresate de către cetăţeni sau persoane juridice, privitor la imobilele administrate;
  • răspunde de respectarea termenelor stabilite pentru diverse acţiuni, dispuse de conducerea Direcției;
  • ține evidenţa dosarelor de evaluare întocmite în vederea stabilirii ofertelor de despăgubiri pentru solicitanţi în temeiul Legii nr. 10/2001;
  • răspunde de aplicarea în sfera sa de activitate a HCL sau deciziilor conducerii instituţiei;
  • se preocupă de completarea dosarelor cu documentele necesare pentru notarea construcţiilor în proprietatea Statului Român sau domeniul public ori privat al municipiului Oradea, în colile CF;
  • se preocupă şi răspunde de notarea edificatelor nenotate în colile CF;
  • răspunde de notarea în CF a investiţiilor date în folosinţă, proprietatea publică sau privată a UAT - Municipiul Oradea din domeniul învăţământului, sănătate, cultură etc;
  • eliberează copii de pe documente din arhiva Direcției Patrimoniu, în baza solicitării scrise, pentru persoane fizice sau juridice (după achitarea taxelor aferente), precum şi pentru serviciile sau compartimentele din Direcția Patrimoniu Imobiliar sau UAT - Municipiului Oradea, pe bază de notă internă semnată de cei în drept;
  • face demersurile necesare la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară pentru obţinerea extraselor, colilor necesare pentru demararea lucrărilor de reparaţii curente, reparaţii capitale sau investiţii la imobilele din învăţământ, sănătate, locuinte fond de stat sau spaţii cu altă destinaţie, administrate de către instituţie;
  • îndeplinește orice alte sarcini, care nu sunt cuprinse în fișa de post, în funcție de solicitările conducerii Direcției;
  • răspunde de informarea corectă şi la timp a şefului ierarhic pe probleme de patrimoniu;
  • răspunde de respectarea prevederilor Codului administrativ privind responsabilităţile funcţionarului public;
  • răspunde conform obligaţiilor ce îi revin în conformitate cu statutul de funcţionar public.
  • pe partea de Compartiment Parcări de domiciliu, atributiile sunt:
  • asigură administrarea parcărilor de domiciliu, inclusiv încasarea taxelor aferente acestor servicii publice, în vederea optimizării utilizării locurilor de parcare în concordanţă cu nevoile locatarilor de la blocurile de locuit;
  • organizează și participă în comisiile de atribuire împreună cu asociațiile de proprietari privind procedura de atribuire a locurilor de parcare de domiciliu;
  • în cadrul Asociațiilor de proprietari se formează comisii mixte pentru atribuirea locurilor de parcare, iar asociația depune la Compartimentul Parcări de Domiciliu dosarele cu solicitări pentru rezervare loc parcare și actele prevăzute;
  • verifică cererile și documentele depuse de locatari pentru atribuirea locurilor de parcare;
  • asigură realizarea şi implementarea unei strategii cu privire la parcările de domiciliu.

Relații interne:

-  subordonat faţă de Directorul Executiv Adjunct 2, Director Executiv, Secretar General, Primar;

- Serviciul Cadastru, Evidență Patrimoniu are relații de colaborare cu toate direcţiile, serviciile şi compartimentele din cadrul Primăriei, în vederea realizării atribuțiilor de serviciu.

Relaţiile externe:

cu cetățenii:

- prin cereri, sesizări, reclamații cu privire la problemele cu care se ocupă serviciul;

- transmite răspunsuri la cererile cetățenilor.

cu autorităţi şi instituţii publice:

  • Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Bihor;
  • Instanțele de judecată;
  • Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților;
  • Comisia Specială de Retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România;
  • Birourile executorilor judecătorești, birouri notariale;
  • Instituţii publice, subordonate Consiliului Local al Municipiului Oradea.

MOLDOVAN RADU - şef serviciu
HINȚ FLAVIU COSMIN - consilier
DUMA NICOLAE DANUT - consilier
COSTEA SERGIU FLAVIU - consilier
NEGRUTIU MONICA LOREDANA - consilier
VACANT - consilier
DULUS MARIUS MIRCEA - consilier
BACIU SIMONA NICOLETA - consilier

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut