Serviciul Investiţii construcţii civile
Obiectivul general al Serviciului Investiții Construcții Civile este executarea investițiilor și reparațiilor pentru imobilele deținute sau administrate de UAT - Municipiul Oradea.
Obiectivele specifice ale serviciului, rezultate din obiectivul general, sunt:
- a) realizarea obiectivelor noi de investiții și/sau lucrărilor de intervenții la construcții existente (extinderi și modernizări, reparații capitale, demolări etc.) la unități de învățământ, creșe, unități sociale, locuințe, spații comerciale, baze sportive, deținute sau administrate de UAT - Municipiul Oradea, respectiv la alte imobile preluate de către PMO;
- b) reparaţii curente (de întreţinere), altele decât reparațiile curente care cad în sarcina chiriașilor, la imobilele deținute sau administrate de UAT - Municipiul Oradea.
- întocmirea Listei obiectivelor de investiții, serviciilor și lucrărilor în vederea elaborării / rectificării bugetului de venituri și cheltuieli, respectiv elaborarea de programe și strategii de investiții pe termen scurt, mediu și lung;
- întocmirea Notelor de fundamentare, temelor de proiectare, caietelor de sarcini și a referatelor de specialitate privind necesitatea elaborării unor documentații tehnico - economice (SF, DALI, DTAC, DTAD, PT) ale obiectivelor noi de investiții sau lucrări de intervenții la construcții existente (extinderi și modernizări, reparații capitale, demolări de construcții, mentenanță etc.) și pentru alte servicii specializate de proiectare, geodezice, topografice sau altele asemenea necesare pentru realizarea obiectivelor de investiții din responsabilitatea Direcției Patrimoniu Imobiliar, respectiv la toate imobilele aflate în administrarea UAT - Municipiul Oradea (unități de învățământ, creșe, unități sociale, locuințe, spații comerciale, baze sportive, deținute sau administrate de UAT - Municipiul Oradea, respectiv la alte imobile preluate de către PMO);
- participarea în comisiile de achiziție publică derulate de UAT - Municipiul Oradea, atunci când este numit prin Dispoziţia Primarului;
- verificarea documentațiilor tehnico - economice pentru procedurile de achiziții derulate conform repartizării / numirii în comisia de achiziție, completarea grilelelor de evaluare aferente documentațiilor verificate, urmărirea derulării licitației, prezentarea răspunsurilor la clarificările solicitate și predarea cu celeritate a oricăror documente sau documentații solicitate de Serviciul Achiziții;
- verificarea şi urmărirea elaborării documentaţiilor tehnico - economice pentru toate fazele de proiectare în conformitate cu caietul de sarcini, tema de proiectare, standardele, normativele și legislația în vigoare, cu respectarea clauzelor contractuale: termene, garanții, plăți;
- monitorizarea execuției lucrărilor: corelarea cu proiectul tehnic aprobat, urmărirea contractului și a actelor adiţionale, verificarea cantităților din situațiile interimare de lucrări și acceptarea în plată doar a lucrărilor ce îndeplinesc condițiile de calitate certificate de dirigintele de șantier, organizarea ședințelor de progres, evidența plăţilor, îndeplinirea procedurilor la recepția la terminarea lucrărilor, în perioada de garanție și la recepția finală;
- obţinerea certificatelor de urbanism, a autorizaţiilor de construire și / sau a autorizațiilor de desființare;
- asigurarea comisiei de recepţie, verificarea şi recepţionarea documentaţiilor de proiectare (împreună cu membri comisiei de verificare şi recepţionare), dacă corespund în întregime cu prevederile din caietul de sarcini, tema de proiectare şi realitatea de pe teren și asigurarea tehnică de calitate prin verificatori atestați;
- înaintarea către Direcţia Economică a situaţiei pentru plata facturilor privind serviciile de proiectare, lucrările executate și / sau furnizare produse/echipamente, numai în baza proceselor verbale de recepţie fără obiecţiuni;
- participarea la predarea amplasamentului către constructor, împreună cu deţinătorii de reţele de utilități care au eliberat avize;
- întocmirea referatului pentru constituirea comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor şi recepţia finală;
- asigurarea transmiterii de către executant, proiectant și dirigintele de șantier a tuturor documentelor aferente întocmirii cărţii tehnice a construcţiei;
- asigurarea recepţiei la terminarea lucrărilor şi recepţia finală; urmărește, acolo unde este cazul, comportarea construcției în perioada de garanție;
- în cazul în care îndeplinește funcția de diriginte de șantier / secretar al comisiei, întocmeşte procesul verbal de recepţie şi asigură semnarea lui de către toţi membri comisiei;
- participarea la recepţie la terminarea lucrărilor, respectiv recepția finală în calitate de membri ai comisiei de recepţie;
- predarea procesului verbal de recepţie, la executant, ISC şi la Direcţia Economică;
- contribuie la întocmirea Cărții Tehnice a construcţiei pentru obiectivele de investiţie recepţionate;
- urmărirea şi verificarea, cantitativă şi calitativă a execuţiei lucrărilor (în conformitate cu proiectele de execuţie) prin măsurători pe teren;
- participarea la recepţia pe faze a lucrărilor ce devin ascunse, care se vor consemna în procese verbale, conform legislaţiei în vigoare;
- verificarea situaţiilor elaborate de către antreprenor, admiţându-le la plată numai dacă corespund cantitativ şi calitativ, în conformitate cu prevederile din contract;
- evidenţa lucrărilor în execuţie, însuşirea şi acceptarea dispoziţiilor de şantier elaborate de proiectant;
- confirmarea devizelor pentru lucrările suplimentare elaborate de către proiectant, în caz de necesitate, şi supunerea spre aprobare către şefii ierarhici; întocmirea notelor justificative și a referatelor pentru achiziția lucrărilor suplimentare în conformitate cu legislația în vigoare;
- îndeplinirea măsurilor stabilite de comisia de recepţie şi urmărirea realizării sarcinilor prevăzute pentru proiectant şi constructor;
- întocmirea de rapoarte şi informări privitoare la stadiul fizic al lucrărilor în curs de execuţie;
- soluţionarea în termenele legale prevăzute de lege a petiţiilor /sesizărilor/ solicitărilor de informaţii publice;
- transmiterea situaţiilor de lucrări la Direcţia Economică în vederea efectuării plăţilor;
- redactarea de devize pentru reparații curente la clădirile administrate de D.P.I. prin programul de elaborare a devizelor (unde este cazul), efectuarea de antemăsurători;
- pregatirea și depunerea documentațiilor centralelor termice aferente clădirilor deținute sau administrate de UAT - Municipiul Oradea în vederea obținerii autorizației de funcționare din partea CNCIR - Oradea;
- pregătirea și depunerea documentațiilor instalațiilor de ridicat aferente clădirilor deținute sau administrate de UAT - Municipiul Oradea în vederea obținerii autorizației de funcționare din partea CNCIR - Oradea;
- urmărirea execuției reparațiilor centralelor termice aferente clădirilor administrate de UAT - Municipiul Oradea, a reparațiilor și service-ului la instalatiile de ridicat de la cladirile administrate de D.P.I.;
- urmărirea realizării reparațiilor, ITP, înlocuiri contoare apă, ACM și ET;
- urmărirea execuției reparațiilor executate la mașinile de gătit de la toate unitățile de învățământ și creșe deținute sau administrate de UAT - Municipiul Oradea;
- instruirea personalului care deservește autospecialele destinate ridicării autovehiculelor parcate neregulamentar;
- realizarea instruirii personalului în domeniul managementului calității mediului, a situațiilor de urgență;
- urmărirea realizării execuției service-ului la instalațiile de ridicat, mașini de gătit și centrale termice de la clădirile administrate de D.P.I.,
- urmărirea soluționarii în timp util a avariilor anunțate la imobilele deținute sau administrate de D.P.I., întocmirea deconturilor aferente;
- urmărirea acordurilor - cadru, întocmirea documentației pentru elaborarea contractelor subsecvente, urmărirea fizică și valorică a realizarii contractelor, respectiv a plăților intermediare.
Relații interne:
Se subordonează Directorului Executiv, Secretarului General, Primarului.
Colaborează cu Direcțiile / Serviciile / Compartimentele instituţiei numai în contextul Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al UAT - Municipiul Oradea.
Relaţii externe:
Inspectoratul de Stat în Construcții, Inspectoratul Școlar, Unități de învățământ și sociale, Direcția de Sănătate Publică, Direcția de Asistență Socială Oradea, unități sanitare și spitalicești din Oradea, CNCIR, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Societăți Comerciale: firme de prestări servicii, proiectare, arhitecți, experți tehnici, verificatori de proiecte, studii geotehnice, audit energetic, dirigenție de șantier, firme de execuție lucrări, firme de furnizare bunuri și materiale, S.C. Compania de Apă Oradea S.A., DEER, S.N. Telekom S.A., alte firme de telefonie fixă și mobilă, S.C. Termoficare Oradea S.A., R.A. Adminitrația Bazinală Ape Crișuri, Agenția de Protecția Mediului, Direcția Județeană de Statistică, Direcția Județeană de Cultură, S.C. Distrigaz Vest S.A., S.C. RDS & RCS, I.P.J. Bihor și altele.
ȘINCA ALIN LUCIAN - şef serviciu
IONESCU ANDREA DIANA - consilier
VESA GHEORGHE - consilier
MIHALCEA CRISTIAN NICOLAE - consilier
FLORE IONUȚ DAN - consilier
VACANT - consilier
VACANT - consilier
VACANT - consilier
VACANT - consilier
VACANT - consilier
VACANT - consilier