Serviciul Locuințe spații comerciale

Sandru Claudia

Șef serviciu

Centrală: 0259/437-000
Număr telefon fix direct:
Interior: 175, 159, 126
Email:
Orar cu publicul: 7:30 - 15:30
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii, nr. 1, etaj II, birourile 211, 212 si 213
Subordonat: Directorului executiv şi directorului executiv adjunct ai Direcţiei Patrimoniu Imobiliar, Viceprimarilor și Primarului municipiului Oradea.

Obiectivul general al Serviciului este evidenţa şi administrarea locuinţelor aflate în proprietatea municipiului Oradea, fond de stat, a locuinţelor sociale, a locuinţelor pentru tineri construite din fondurile ANL, a locuințelor de serviciu, a locuinţelor din centrul social cu destinaţie multifuncţională, precum şi a spațiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă aflate în proprietatea / administrarea Statului Român şi a UAT - Municipiul Oradea;

Obiectivele specifice ale Serviciului rezultate din obiectivul general sunt:

  1. a) asigurarea evidenţei și gestionării eficiente a locuinţelor pe care le deţine în administrare;
  2. b) întocmirea contractelor de închiriere / contractelor de comodat pentru locuinţele pe care le administrează şi soluţionarea cererilor cu privire la acestea (repartizare, reînnoire contracte, transcrieri contracte, extinderi etc.);
  3. c) asigurarea evidenţei și administrării eficiente a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă;
  4. d) întocmirea contractelor de închiriere / comodat / concesiune pentru spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă pe care le administrează şi soluţionarea cererilor cu privire la acestea (repartizare, reînnoire contracte, transcrieri contracte, extinderi etc.).
  • Locuințe:

- asigură evidenţa şi exploatarea eficientă a locuinţelor aflate în fondul locativ al Municipiului Oradea;

- întocmește contracte de închiriere/comodat/administrare pentru locuinţele aflate în fondul locativ al Municipiului Oradea;

- verifică documentele necesare, conform legii, în vederea formulării propunerii de analiză a cererilor în Comisia de analiză a solicitărilor de locuinţe privind locuinţele gestionate de UAT - Municipiul Oradea prin Direcţia Patrimoniu Imobiliar, altele decât locuinţele sociale şi locuinţele pentru tineri construite din fondurile ANL, respectiv în Comisia socială de analiză a solicitărilor de locuinţe sociale şi de locuinţele pentru tineri construite din fondurile ANL, aflate în administrarea Direcţiei Patrimoniu lmobiliar;

- întocmește Caietele de sarcini în vederea închirierii / vânzării prin procedura licitației publice, a locuințelor - altele decât cele sociale, de serviciu și de necesitate aflate în administrarea Consiliului Local al Muncipiului Oradea, devenite libere de contract;

- verifică în teren imobilele pe care le are în administrare şi urmăreşte dacă sunt folosite conform prevederilor contractuale;

- urmărește și asigură respectarea prevederilor legale și a hotărârilor consiliului local privind repartizarea spațiilor de locuit din fondului locativ aflat în administrare, pe categorii de locuințe;

- verifică situația locativă a persoanelor sau familiilor care depun dosare în vederea înscrierii pe Lista de prioritați în vederea repartizării unei locuințe pentru tineri, destinate închirierii, construite prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe în municipiul Oradea;

- duce la îndeplinire Hotărârile Consiliului Local al Municipiului Oradea, precum şi hotărârile Comisiei de analiză a solicitărilor de locuinţe privind locuinţele gestionate de UAT - Municipiul Oradea prin Direcţia Patrimoniu Imobiliar, altele decât locuinţele sociale şi locuinţele pentru tineri construite din fondurile ANL, respectiv ale Comisiei sociale de analiză a solicitărilor de locuinţe sociale şi de locuinţele pentru tineri construite din fondurile ANL, aflate în administrarea Direcţiei Patrimoniu lmobiliar.

  • Spații:

- administrează spațiile cu altă destinație decât aceea de locuință (spații comerciale, cabinete medicale, cinematografe, unități de învațământ);

- întocmește contractele de închiriere / concesiune / de comodat / de folosință, reînnoirea contractelor, întocmirea actelor adiționale, transcrieri după caz, extinderi etc;

- prezintă Comisiei de analiză a solicitărilor privind spațiile cu altă destinație decât aceea de locuință, aflate în administrarea Consiliului Local al Municipiului Oradea, solicitările cu privire la atribuirea, extinderea, prelungirea contractelor, modificarea profilelor de activitate, etc, la spațiile comerciale, în vederea analizării și soluționării acestora;

- pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor Consiliului Local, ia măsuri privind administrarea domeniului public şi privat al municipiului Oradea;

- propune măsuri Consiliului Local al Municipiului Oradea pentru îmbunătăţirea activităţii de administrare a bunurilor care aparţin domeniului public şi privat al municipiului Oradea;

- ia măsuri pentru ducerea la îndeplinire a Hotărârilor Consiliului Local;

- ia măsuri pentru închirierea spaţiilor disponibile, cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, prin licitaţie publică deschisă organizată în condiţiile legii;

- întocmește Caietele de sarcini în vederea închirierii/vânzării prin procedura licitației publice, a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă/ spații comerciale - aflate în administrarea Consiliului Local al muncipiului Oradea, devenite libere de contract;

- asigură ducerea la îndeplinire a tuturor actelor normative adoptate (legi, hotărâri etc.) cu privire la patrimoniul aflat în administrare;

- oferă informaţii cetăţenilor cu privire la activitatea serviciului, la modalitatea de a obţine documente (acorduri, adeverinţe, orice alte documente care intră în sfera de competenţă a serviciului), răspunde la sesizarile, cererile sau reclamațiile primite;

- verifică în teren starea imobilelor aflate în administrare, a imobilelor care urmează a intra în proprietate sau administrare, precum și a tuturor imobilelor care urmează a fi închiriate, date în folosinţă gratuită, vândute, etc.

- asigură condițiile necesare vânzării spaţiilor comerciale proprietate privată a statului şi a celor de prestări de servicii, aflate în administrarea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale, precum şi a celor aflate în patrimoniul regiilor autonome de interes local, care fac obiectul Legii 550/2002;

- asigură condițiile necesare vânzării spațiilor proprietate privată a Statului sau a unităților administrative teritoriale cu destinația de cabinete medicale, precum și a spațiilor în care se desfășoară activități conexe actului medical, conform  OUG 68/2008;

- întocmește documentațiile necesare în vederea achiziționării de servicii sau materiale în vederea bunei funcționări a imobilelor aflate în administrare; 

Relații interne:

           Subordonare ierarhică: Director Executiv, Secretar General, Primar.

           Colaborează cu toate serviciile şi compartimentele din cadrul UAT - Municipiul Oradea.

Relații externe: Direcția de Asistență Socială Oradea, S.P.C.L.E.P., Serviciul Paşapoarte, Direcția Generală a Finanțelor Publice Bihor, Instituţia Prefectului Bihor, Consiliul Judeţean Bihor, Direcția Poliţia Locală, Poliţia Municipiului Oradea, Regii Autonome sau Societăţi furnizoare de utilităţi, etc.

SANDRU CLAUDIA MARIANA - şef serviciu
PETAN LUCRETIA - consilier
POPA MARINELA NICOLETA - consilier
BELTECHI AURELIA CORINA - consilier
FODOR IOANA FLORINA - consilier
VAIDA VASILE VIRGIL - consilier
ROSMENTENIUC SEFORA - consilier
BALMOŞ  ANDREEA ADINA - consilier
CURTA SIMONA MIHAELA - consilier
VAIDA CLAUDIA SIMONA - consilier
HUSZARIK PAVEL ANDREI - consilier
BUS ELENA - îngrijitor

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut