Concursuri

decembrie 02, 2025

Primaria Municipiului Oradea publica anuntul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie în baza art. VII, alin.(5) din OUG nr. 156/2024 și art. VII alin. (7) din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ

Data publicării anunţului: 02.12.2025

Funcția publică pentru care se organizează concursul de recrutare:  

  • consilier, clasa I, grad profesional SUPERIOR din cadrul Serviciului Încasări – Compensări – Direcția Economică

Condiții pentru ocuparea postului:

– studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă

– vechime minimă în apecialitatea studiilor – 7 ani

Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna

Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 15.01.2026, ora 10:00 la PRIMARIA MUNICIPIULUI ORADEA

Data și ora probei de interviu se va afișa pe site-ul instituției odată cu afișarea rezultatelor probei scrise

Perioada de depunere a dosarelor:  02.12.2025 – 22.12.2025

Perioada de selecție dosare de concurs: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor. 

Perioada de depunere contestație la selecție: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor. 

Perioada de soluționare contestații la selecție: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ

(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de

sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei

publice (conform anuntului de concurs);

g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau

specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;

g^1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se

aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile

prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)

g^2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;

h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra

autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în

executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).

(2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Bibliografie și tematică:

    1. Constituția României, republicată

      cu tematica: Constituția României, republicată

    2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

      cu tematica: Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

    3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

      cu tematica: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare

    4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare

      cu tematica: Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

   5. Legea nr. 227/2015 – CODUL FISCAL din 8 septembrie 2015 – actualizată

    cu tematica: Legea nr. 227/2015 – CODUL FISCAL din 8 septembrie 2015 – actualizată

  • TITLUL IX
  • Legea nr. 207 din 20 iulie 2015- CODUL DE PROCEDURĂ FISCALĂ din 20 iulie 2015 – actualizată

cu tematica: Legea nr. 207 din 20 iulie 2015- CODUL DE PROCEDURĂ FISCALĂ din 20 iulie 2015 – actualizată

  • TITLUL I
  • TITLUL III –  Cap. II
  • TITLUL V         
  • TITLUL VII – Cap. I, Cap.II, Cap.III
  • Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal aprobate prin Hotărârea nr. 1 din 6 ianuarie 2016

cu tematica: Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal aprobate prin Hotărârea nr. 1 din 6 ianuarie 2016

  •  Secțiunile aferente TITLULUI IX din  Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

Atribuţiile postului*8):

  • Incasează veniturile din impozite, taxe, amenzi, venituri nefiscale (contracte, concesiuni, garanții, etc.) precum  şi alte venituri, in numerar, de la contribuabili, in conformitate cu dispozitiile legale, asigurând o etica profesională conformă cu cerinţele funcţiei publice;
  • Incasează veniturile din impozite, taxe, amenzi, venituri nefiscale (contracte, concesiuni, garanții, etc.) precum şi alte venituri de la contribuabili prin intermediul cardurilor bancare, pe baza terminalelor POS (point-of-sales);
  • Incasează sumele de bani de la contribuabili, prin numărare faptică, in prezenta acestora;
  • Asigură  compensarea  impozitelor plătite în plus de către persoanele fizice  cu alte debite existente, la cererea contribuabilului;
  • Emite certificate fiscale pentru contribuabili persoane fizice și juridice;
  • Efectuează  incasări și plăți  numai in baza documentelor justificative;
  • Ţine corect şi la zi evidenţa intrărilor şi ieşirilor in numerar;
  • Centralizează zilnic încasările efectuate în numerar  pe fiecare cont;
  • Emite la sfârşitul zilei Borderoul incasărilor prin casă şi Borderoul incasărilor anulate prin casă;
  • Centralizează zilnic încasările efectuate prin intermediul cardurilor bancare, la ghiseul pe care il deservește, pe baza terminalului POS (point-of-sales), pe fiecare cont;
  • Emite la sfârşitul zilei Borderoul incasărilor prin POS şi Borderoul incasărilor anulate prin POS;
  • Transmite sub semnătură, personalului de la casieria centrală a institutiei, borderoul  de inregistrare a incasărilor zilnice;
  • Răspunde de depunerea integrală a numerarului incasat in fiecare zi la casieria centrală;
  • Asigură aplicarea măsurilor privind înregistrarea şi securitatea numerarului existent în casieria proprie;
  • Răspunde solicitărilor cu privire la bunurile impozabile ale contribuabililor;
  • Actualizează baza de date persoane fizice în vederea menţinerii datelor la nivelul realităţii prin efectuarea de operațiuni de adăugare și modificare a datelor existente aferente unui contribuabil;
  • Exploatează aplicaţiile specifice pentru încasarea impozitelor si taxelor locale, a majorărilor de întârziere şi a oricăror altor venituri proprii ale bugetului local;
  • Urmăreşte păstrarea secretului de serviciu asupra informaţiilor existente în baza de date şi răspunde pentru legalitatea acţiunilor intreprinse;
  • Colaborează cu toate serviciile din cadrul primăriei în vederea soluţionării problemelor specifice;
  • Colaborează cu direcţiile din cadrul primăriei ce sunt in  masură să ofere informaţiile şi datele necesare soluționării problemelor contribuabililor;
  • Cunoaşte şi respectă circuitul documentelor;
  • Asigură şi răspunde de arhivarea tuturor documentelor specifice activității de casierie;
  • Indeplineşte, in conditiile legii, orice alte atribuții repartizate de conducerea instituției;
  • Cunoaște și respectă legislaţia în vigoare: –  prevederile Ordonanței de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, prevederile Codului Fiscal, prevederile Codului de procedură fiscală  precum şi prevederile  Regulamentului operaţiilor de casierie.

Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;

b) copia cărţii de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

d) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea

unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;

e) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să

ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit

prevederilor din prezentul cod, după caz;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior

demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere,

sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile

prevăzute de legislaţia specifică;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere,

privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

j) curriculum vitae, model comun european

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail primarie@oradea.ro (cu precizarea “ÎNSCRIERE LA CONCURS”. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată în anunţul de concurs, după terminarea programului de lucru al autorităţii  sau  instituţiei publice,  dar  în  perioada  de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs  originalele  acestor  documente,  pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Persoane de contact:

Funar Rodica, sef serviciu, 0259408850, 0259437544, primarie@oradea.ro

Puscas Maria, consilier, 0259409443, 0259437544, primarie@oradea.ro

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut