Știri

știri

aprilie 30, 2024

Share:

A fost depus spre finanțare proiectul de construire a noii autobaze, modernizare a depoului de tramvaie și de realizare a unei piste de biciclete

news-image

Proiectul „Construire autobază și reabilitare depou în Municipiul Oradea” a fost depus spre finanțare prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, apelul de proiecte 481.A – Utilizarea crescută a transportului public și a altor forme de mobilitate urbană ecologice – Municipii reședință de județ. Proiectul a fost depus spre finanțare de Primăria Oradea, prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI).

Acest proiect cuprinde 3 obiective de investitii care au studiile de fezabilitate finalizate:

1. „Dezvoltarea și optimizarea sistemului de transport public la nivelul Municipiului Oradea și a zonei sale urbane funcționale prin amenajarea și dotarea unei Autobaze”;

2. „Modernizare infrastructură depou tramvaie Oradea”;

3. „Amenajare pistă de biciclete pasaj cartierul Grigorescu până la pista existentă pe Sextil Pușcariu, municipiul Oradea, județul Bihor”.

Valoarea proiectului depus este de 278.634.955,26 lei, din care valoarea nerambursabilă este 144.719.589,00 lei. Aceasta este valoarea nerambursabilă maximă pentru un proiect. Menționăm că marja de buget, rezerva de implementare și cheltuielile diverse și neprevăzute sunt în valoare de 79.656.691,14 lei, fiind cheltuieli neeligibile.

Modernizare infrastructură depou tramvaie Oradea

Obiectul acestei investiții este modernizarea depoului de tramvaie de pe strada Atelierelor din Oradea. Se propun următoarele intervenții:

– realizarea infrastructurii și suprastructurii liniilor de tramvai

– înlocuirea liniilor de tramvai conform normelor actuale pentru montarea noii linii de rulare;

– modernizarea fluxurilor la nivelul depoului;

– modernizarea dispozitivului de cale sens;

– introducerea unui sistem de semnalizare, gresare;

– modernizarea halei de intervenții zilnice (C9) în vederea preluării activităților și funcțiunilor specifice întreținerii și reparației materialului rulant nou și material rulant existent pe baza tehnologiilor moderne care să corespundă cu cerințele cărților tehnice;

– modernizarea rețelelor interioare, sistemului de pompare și decantare;

– modernizarea sistemului și rețelei de alimentare, fir contact;

– modernizarea rețelei de iluminat în incinta depoului;

– modernizarea platformelor și circulațiilor interioare în hala de intervenții zilnice (Corp C9) precum şi a zonelor verzi;

– Refacerea sistemului P.S.I;

– Amenajarea unei spălătorii exterioare de tramvaie, cu echipamentele și infrastructura necesară.

Construire autobază nouă

Terenul care face obiectul prezentei propuneri de investiții se află pe strada Anghel I. Saligny, fiind situat în Parcul Industrial Eurobusiness II și având un acces facil dinspre șoseaua de centură a municipiului. Suprafața terenului este de 33.119 mp, se află în intravilanul municipiului Oradea și are categoria de folosință de teren arabil. Frontul la strada de acces are o lungime de 160 m.

Pe acest teren se propune amenajarea și dotarea unei autobaze în vederea îmbunătățirii serviciului de transport public local la nivelul Municipiului Oradea și a zonei sale urbane funcționale. Pe această parcelă se propun 8 noi construcții:

– Clădire administrativă (regim de înălțime P + 1E)

– Clădire exploatare și programare (regim de înălțime P)

– Clădire ateliere reparații și întreținere (regim de înălțime P)

– Clădire ITP și spălătorie (regim de înălțime P)

– Copertină 1 (regim de înălțime P)

– Copertină 2 (regim de înălțime P)

– Stație de alimentare (regim de înălțime P)

– Cabină portar (regim de înălțime P)

Clădire exploatare și programare

Între clădirea administrativă și clădirea de ateliere de reparații și întreținere, cu acces atât din cele două clădiri, cât și din exterior, se propune un corp de clădire cu funcțiunea de exploatare și programare. Acest corp de clădire are regimul de înălțime PARTER și o suprafață construită, respectiv desfășurată de 287,03 mp și este destinat unei bune organizări a ieșirilor și intrărilor autobuzelor în autobază, precum și asigurarea funcțiunilor necesare pentru confortul șoferilor de autobuz prin propunerea unui oficiu și a unui vestiar cu grupuri sanitare aflat în legătură directă cu zona de dispecerat. De asemenea, în acest corp de clădire de regăsesc birourile aferente secției: birou operatori programare, birou șef coloană, birou șef secție, alături de sala de ședințe și o încăpere destinată arhivei. Aceste spații sunt deservite de grupuri sanitare organizate pe sexe și oficiu.

Clădire ateliere de reparații și întreținere autobuze

Situația propusă ilustrează un corp de clădire cu o suprafață construită de 1772,37 mp și o suprafață desfășurată de 1772,37 mp, structurat pe un nivel (PARTER) care adăpostește zona de reparații autobuze, precum și funcțiunile necesare pentru întreținerea acestora: ateliere. Această zonă este prevăzută cu acces pentru autobuze.

În incinta halei sunt proiectate 7 linii de autobuze numerotate de la Linia 1 până la Linia 7, care au funcțiuni și sunt echipate după cum urmează:

Linia 1 – Linie de revizie tehnică și schimb ulei (RT1+SU) care beneficiază de canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și o lungime de 20,60 m.

Linia 2 – Linie de revizie tehnică și schimb ulei (RT2+SU) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m, cu poduri rabatabile pentru acees lateral în zonele de lucru greu accesibile și elevatoare.

Linia 3 – Linie de revizie tehnică (RT3) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m.

Linia 4 – Linie de revizie tehnică (RT4) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m.

Linia 5 – Linie pentru reparații curente + verificare rapidă (RC1+VR) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și o lungime de 20,60 m.

Linia 6 – Linie pentru reparații curente (RC2) care beneficiază de elevatoare.

Linia 7 – Linie pentru reparații curente autobuze electrice echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m.

În legătură directă cu funcțiunile enumerate anterior, se află zona de ateliere (atelier electricieni, atelier electroniști, atelier strungărie, atelier sudură, magazie piese secție), alături de zona de vestiare și grupuri sanitare. Construcția propusă cuprinde și trei birouri destinate revizorilor tehnici (aflați în legătură directă cu magazia pentru revizori tehnici și atelierul de reparații), respectiv maiștrilor și birou șef atelier și o încăpere ce adăpostește sala compresor, cu acces din exterior.

Clădire spălătorie și ITP pentru autobuze

Acest corp de clădire are regimul de înălțime PARTER și o suprafață construită, respectiv desfășurată de 651.82 mp și este destinat spălătoriei de autobuze, cu două linii deservite de o cameră pompe, unde se vor amplasa instalațiile necesare spălătoriei. De asemenea în acest corp de clădire se propune linia pentru inspecția tehnică periodică, deservită de un birou cu sală de așteptare și grup sanitar.

Linia 8 – Linie pentru spălătorie autobuze electrice.

Linia 9 – Linie pentru spălătorie autobuze.

Linia 10 – Linie pentru inspecție tehnică periodică având canal tehnic cu adâncimea de 1,50 m și lungime de 20,60 m.

Copertina 1, 2

În partea de est a amplasamentului, se propun două copertine identice care au rolul de a proteja autobuzele care staționează pe amplasament cu o suprafață construită/copertină de 1594,95 mp. Se generează un spațiu acoperit, fără închideri laterale. Copertinele vor adăposti un număr (cumulat) de 72 de autobuze de 12 m (36 locuri de parcare/copertină).

Etichete:

Urmărește-ne pe Social Media:

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut