Fă și tu primul PAS în implementarea Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect de economie circulară din România!
Toți comercianții din țara noastră, care comercializează produse din categoriile: apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin sau băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri inclusiv, au o serie de responsabilități legale în raport cu Sistemul de Garanție-Returnare (SGR), care va deveni funcțional în România începând cu 30 noiembrie 2023.
Înregistrarea în baza de date a sistemului de garanție-returnare se face pe site-ul www.returosgr.ro și se încheie pe 28 februarie 2023.
Ce este Sistemul de Garanție Returnare?
Sistemul de garanție-returnare reprezintă un sistem în care consumatorii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l inclusiv. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.
Ești considerat comerciant în scop SGR dacă:
Ești o persoană juridică ce desfășoară activități de comercializare a produselor în ambalaje SGR către consumatorii finali, inclusiv activități din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, unități care organizează evenimente, pregătesc și servesc alimente și băuturi.
Ce trebuie să faci pentru a te înregistra?
Pe site-ul www.returosgr.ro găsești toate informațiile necesare pentru înregistrarea online și pașii pe care trebuie să-i parcurgi. Accesează secțiunea dedicată comercianților și creează un cont introducând următoarele date:
– Datele de identificare ale societății, însoțite de o copie a certificatului de înregistrare fiscală;
– Numele, numărul de telefon și adresa de e-mail a persoanei de contact desemnate în relația cu administratorul SGR.
Conform HG 1074/2021, neînregistrarea în baza de date gestionată de către administratorul SGR se sancționează cu amendă de la 20.000 de lei la 40.000 de lei.
februarie 01, 2023
Direcția de Asistență Socială Oradea aduce la cunoștința beneficiarilor de ajutor pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie acordate în baza Legii nr.226/2021 privind...
februarie 01, 2023
Viceprimarul Antonia Nica, în calitate de coordonator al Direcției Poliția Locală din Primăria Oradea, a susținut astăzi, 1 februarie, împreună cu Samuel Milian, directorul executiv...