Azi, 24 martie, au ajuns în teren cele 28 de grinzi, din totalul de 51, care vor acoperi pasajul subteran Magheru. Acestea sunt depozitate până la montare lângă localul Spoon.
Una dintre cele mai complexe lucrări care se desfășoară în acest moment în Oradea este „Soluția inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai pe Podul Dacia – B-dul Magheru”, lucrare care include realizarea Pasajului Magheru, dar și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație și reabilitarea acestuia.
Scopul acestui proiect este fluidizarea circulației în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, care va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 17 septembrie 2019, termenul estimat pentru finalizarea lor fiind septembrie 2020. Valoarea contractului iniţial este de 14.511.433, 94 lei (fără TVA).
Lucrările sunt realizate de asocierea de firme formată din: SC Freyrom SA (lider de asociere), SC Procons Group SRL (asociat), SC Integrated Road Solutions SRL (asociat), SC Electro Excel Green Consulting SRL (asociat) și SC Abed Nego Com SRL (terț susținător).
Stadiul lucrărilor la Pasajul Magheru a ajuns la 65%
La Pasajul Magheru, care în februarie era realizat în proporție de 40%, acum stadiul fizic a ajuns la 65%. Au fost realizate până acum următoarele lucrări: devieri de rețele – stadiu 95%; realizare zid sprijin zona Hotel Continental, L=59 m; piloți forați integral pe zona Aleea Ştrandului; elevația zidurilor de sprijin a rampei Aleea Ștrandului; radierele pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin a rampei Parcul Traian. Azi au fost aduse 28 de grinzi prefabricate din beton precomprimat de tip T întors, L=9,00 m și înălțimea de 0,42 m, care vor acoperi pasajul rutier subteran. În total vor fi 51 de grinzi.
Momentan se execută elevația zidurilor de sprijin la rampa din Parcul Traian, ultimii 38 de piloți din zonă și săpături lângă pasajul pietonal, pentru a permite refacerea hidroizolației acestuia.
Lucrările la Podul Dacia, la 70%
Dacă în februarie Podul Dacia era realizat în proporție de 60%, acum stadiul fizic este de 70%. Au fost realizate până acum următoarele lucrări: consolidare integrală cu lamele de carbon dedesubtul podului; consolidare parțială cu lamele de carbon deasupra podului; refacere strat suport consolă trotuare și Banda 1 aval + amonte Pod Dacia; hidroizolație trotuare și Banda 1 Pod Dacia; refacere grinzi parapet; montare dale de racordare trotuare pe capetele podului; echiparea canalelor tehnologice din zona trotuarelor și completarea la nivel cu beton ușor a canalelor tehnologice.
În prezent se execută decaparea asfaltului din zona șinelor de tramvai și montarea bordurilor.
În atașament găsiți o galerie foto cu stadiul lucrărilor.
martie 24, 2020
Din cauza instituirii măsurilor de urgență stabilite prin ordonanță militară, măsuri prin care este permisă circulația persoanelor în afara locuinței doar pentru motive expres instituite,...
martie 25, 2020
Din cauza epidemiei de coronavirus, o parte dintre unitățile aflate în subordinea Administrației Domeniului Public SA Oradea și-au închis temporar porțile. În toată această perioadă...