În perioada 15 – 18 ianuarie 2015, Municipiul Oradea a participat, alături de stațiunea Băile Felix, la Târgul Internațional de Turism de la Viena „Ferien Messe Wien”, dedicat pieței austriece. Detalii legat de acest eveniment au fost prezentate azi, 21 ianuarie 2015, de către viceprimarul Ovidiu Mureșan, city managerul Eduard Florea și Mihai Jurcă, membru în comitetul director al Asociaţiei pentru Promovarea Turismului, în cadrul unei conferințe de presă.
Conform explicațiilor oferite de viceprimarul Ovidiu Mureșan, este pentru prima dată când Municipiul Oradea participă la acest târg și e prima dată când ofertele turistice ale municipiului și stațiunii termale Băile Felix au fost prezentate sub forma unui pachet turistic comun complementar.
Participarea la târgul de turism s-a realizat prin intermediul Autorității Naționale pentru Turism și Biroul de promovare şi informare turistică al României din Viena, în cadrul standului de peste 130 mp rezervat României. Având în vedere importanța și forța unui asemenea pachet turistic, cele două structuri organizatoare, Autoritatea Națională pentru Turism și Biroul de promovare si informare turistică a României din Viena au invitat Municipiul Oradea ca oraș partener al standului României, Oradea beneficiind de un Info-Desk mai mare și de panouri publicitare în cadrul târgului. Pe lângă oferta Oradea – Băile Felix, în standul României și-au mai prezentat oferta turistică, la fel ca și în anii trecuți, orașe sau regiuni din România ca: Sibiu, Timișoara, Cluj-Napoca, Consiliul Județean Suceava (oferta Bucovina), Alba Iulia, Gioagiu-Băi precum şi agenții de turism sau operatori de turism.
Legat de acest aspect, viceprimarul Ovidiu Mureșan a menționat: „Mulțumim pe această cale Autorității Naționale pentru Turism și Biroului de promovare şi informare turistică al României din Viena pentru sprijinul acordat în vederea participării, ca oraș partener, în cadrul târgului de turism. Sunt convins că rezultatele propuse prin participarea la acest eveniment nu vor întârzia să apară, iar în viitor vom găsi formulele optime să participăm și la celelalte evenimente de acest gen pentru a promova turismul în Oradea.”
În cadrul târgului au fost 780 de expozanți din 70 de țări, iar în ceea ce privește numărul de vizitatori, acesta se ridică în cursul celor 4 zile la 150.000.
În cadrul târgului de turism, reprezentanții municipiului au prezentat Oferta turistică Oradea – Băile Felix, rezumată în titlul „Capitala Art Nouveau și a Băilor termale din România”, care este cuprinsă într-o broșură de promovare. Acestă broșură tratează pentru prima dată specificitatea celor două oferte în mod unitar și complementar. Broșura a fost concepută pentru a surprinde cât mai bine cele mai importante aspecte pe care un turist le poate vedea și în același timp oferă diferențierea față de alte oferte din regiune, prin faptul că propune atât componenta urban-culturală, încărcată de istorie, cât și componenta băilor termale, punctând foarte clar calitățile unice ale apelor termale din Băile Felix și Oradea.
„Această ofertă este completată de numeroasele obiective turistice din județul Bihor, fie că vorbim de munții Apuseni sau de peșterile Farcu sau Meziad. Materialul de promovare este conceput cu câte o versiune distinctă pentru vorbitorii de germană, engleză, maghiară și română. Turiștii trebuie să se obișnuiască cu destinația Oradea, iar promovarea trebuie începută din timp. Dorim prin ofertele aduse să recâștigăm foștii turiști care veneau în Oradea și Băile Felix, dar să atragem și clienți noi care să viziteze orașul nostru”, a declarat în cadrul conferinței Mihai Jurcă.
Realizarea materialului a fost coordonată de Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune, iar în cadrul târgului de turism internațional din Viena, Oradea a fost promovată atât prin broșuri și panouri de promovare, cât și prin interviuri și momente artistice, în cadrul unei seri românești.
„Scopul principal al participării la acest eveniment a fost, pe lângă atragerea turiștilor în Oradea și Băile Felix, de a lega contacte cu cât mai mulți parteneri de turism din țară și stăinătate, în vederea includerii orașului Oradea ca destinație turistică în pachetele agențiilor de turism”, a explicat Mihai Jurcă importanța evenimentului.
Anul acesta Oradea va mai participa la târgurile de turism de la Budapesta, București și Cluj, cu scopul de a crește numărul de turiști și, implicit, de a dezvolta economia locală direct sau indirect implicată în activități de turism, au adăugat reprezentanții municipalității la conferința de presă.
Detalii legate de Asociația pentru Promovarea Turismului în Oradea și participarea la Târgul Internațional de Turism din Viena găsiți în atașament.
Târg de turism Viena.doc
descarcă
ianuarie 21, 2015
Efectivele Poliţiei Locale Oradea au întreprins în perioada 01- 21.01.2015 acţiuni de surprindere a persoanelor care depozitează moloz şi resturi menajere pe domeniul public din...
ianuarie 21, 2015
Azi au început lucrările la grădina publică de pe Dealul Ciuperca, lucrări cuprinse în proiectul „Dezvoltarea de habitate naturale de floră spontană şi specii de...