Știri

noiembrie 13, 2015

Share:

Proiecte de investiții la OTL SA

news-image

Directorul OTL Csuzi Istvan a prezentat azi, în cadrul unei conferință de presă, planul de investiţii al societăţii pentru perioada 2016-2020, respectiv concluziile legate de autobuzul electric aflat în testare la SC Oradea Transport Local SA.

Csuzi Istvan a arătat că la realizarea planului de investiții a stat în principiu Planul de Mobilitate Urbană Sustenabil (SUMP), care este documentul de bază al strategiei de dezvoltare a unui municipiu, acesta fiind strâns legat de Masterplanul de Transport al localităţii şi al regiunii.

Conform spuselor directorului OTL, SUMP nu este un document static, el se analizează, se dezbate permanent şi se actualizează periodic după modificările survenite pe parcurs sau în urma schimbării unor date de intrare semnificative.

Directorul Csuzi Istvan a enumerat și proiectele majore asumate de către Primăria Oradea prin Programul Operațional Regional pentru perioada 2014-2020. Acestea sunt:

– Extinderea liniei de tramvai spre sud (lungime aproximativ de 8,5 km): refacerea intersecţiei Aradului/Decebal/Primăriei şi linie nouă pe Aradului, mal Peţa, în spatele centrelor comerciale Auchan şi Jumbo, Piaţa Obor, Universitate, str. Ceyrat, str. Atelierelor, b-dul Cantemir, modernizare Depou „Salca”, automatizare macaze intrare-ieşire „Peţa”;

– Extindere linii de tramvai spre vest (lungime ~ 3,5 km): traversare Eurobusiness Parc, înfiinţare Depou „Vest” (parcare), include şi o pasarelă peste Calea Borşului la sensul giratoriu „Sinteza”;

– Construcţie Autogară „Gara CFR”, staţii transbordare intermodală, modernizare staţii (sisteme informare călători, monitorizare GPS);

– Achiziţie autobuze ecologice, diverse capacităţi (5 buc. Midi – 7m, 20 buc.solo – 12m şi 4 buc. Burduf – 18m);

– Modernizare tramvaie TATRA (minim 30 buc. x 300.000 euro);

– Upgrade sistem e-ticketing municipal şi metropolitan (dotări validatoare la fiecare uşă, automate de bilete în fiecare vehicul);

– Sistem „bike-sharing” integrat în transportul public local (15 locaţii cu câte 20 biciclete, sistem non-stop cu Card OTL).

„Prin realizarea acestor investiții se are în vedere optimizarea transportului public, astfel încât OTL va putea deveni un furnizor de servicii de calitate și, funcție de necesități, vom putea deservi într-un grad înalt cetățenii”, a spus Csuzi Istvan.

Directorul OTL a menționat și faptul că din 1 noiembrie Oradea a avut posibilitatea să testeze, după Timișoara, Arad şi Cluj-Napoca, autobuzul electric, fabricat în Cehia. Autobuzul a avut o medie a consumului de 49,66 lei/100 km, în timp ce pe aceeași distanță consumul unui autobuz ISUZU este de 91,26 de lei. Conform spuselor directorului Csuzi Istvan, cu toate că se poate observa că utilizarea autobuzului electric ar fi mai economică, trebuie luat în considerare și faptul că un acumulator, cu care circulă autobuzul, costă aproximativ 380 mii de euro și trebuie înlocuit din doi în doi ani, astfel că investiția în asemenea autocare nu ar fi avantajoasă.

Urmărește-ne pe Social Media:

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut