Știri

aprilie 10, 2024

Share:

Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor va implementa un sistem informatic de nivel înalt

news-image

Proiectul Spitalului Clinic Județean de Urgență Bihor care prevede digitalizarea acestuia a fost aprobat pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) a investiției specifice I3.3 – Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală a unităților sanitare publice.

Unitatea sanitară urmează să intre într-un proces de transformare digitală, care va presupune implementarea unui sistem informatic de nivel înalt care să poată face față infrastructurii aflate în continuă dezvoltare. Această digitalizare va cuprinde sistemele informatice, software medical și non-medical, rețea wireless, sistem de CCTV etc. și va fi structurată pe 3 componente: îmbunătățirea rețelelor de comunicații (infrastructură IT), implementarea și/sau îmbunătățirea software-ului clinic și a interoperabilități precum și implementarea și/sau îmbunătățirea software-ului non-clinic și a interoperabilității.

În cazul componentei I se urmărește înlocuirea echipamentelor învechite sau suplimentarea celor existente, respectiv în unele cazuri dotarea cu aparatură, pe care unitatea spitalicească nu o deține în prezent, se vizează creșterea calității serviciilor medicale oferite populației deservite. Se urmărește îmbunătățirea calității și a rezultatelor activităților medicale și administrative, eficientizarea proceselor operaționale și asigurarea conexiunilor dintre cele 7 clădiri aparținând spitalului și furnizorii de mentenanță pentru echipamentele medicale de radiologie, laborator etc.

Prin implementarea și/sau îmbunătățirea software-ului clinic și a interoperabilități se dorește ca sistemul informatic de îngrijire a pacientului să fie cât mai complex, integrând vizualizarea datelor pacienților, etapele acordării asistenței medicale și îngrijirea clinică continuă cu suport pentru deciziile clinice din cadrul unității spitalicești. Această viziune integrată a îngrijirii continue a pacientului completează stratul de bază al asistenței medicale, valorificând informațiile din tot spitalul pentru a oferi clinicienilor date specifice pacientului. Sistemul stimulează accesul la informații cât mai detaliate la punctul de îngrijire, fiind configurabil pentru orice flux de lucru clinic.

Elementul de noutate al sistemului informatic este faptul că acesta colectează datele de la aparatele la care este conectat pacientului în salon (de ex. ventilatoare, incubatoare, injectomate, pompe de perfuzie, monitoare de funcții vitale, stații centrale de monitorizare, inclusiv din patul cu capabilități wireless etc.). Sistemul este de asemenea capabil să indice dacă pacientul are o alergie la unele medicamente, dar și dacă ingredientul activ al medicamentului care urmează să fie prescris poate provoca o reacție alergică.

În ceea ce privește componenta 3, având în vedere numărul mare de utilizatori din cadrul instituției și a faptului că activitatea se desfășoară în mai multe locații diferite, este necesară o soluție informatică securizată, care să asigure acces de la distanță la resursele informatice (stații de lucru și software). Pe lângă utilizatorii interni, specificitatea activității implică utilizarea în comun de resurse ale platformei IT a spitalului cu furnizorii externi de diverse servicii informatice și aparatură, în condiții care să asigure interoperabilitatea platformelor acestora cu sistemul informatic intern.

Urmărește-ne pe Social Media:

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut