iulie 23, 2025
Primaria municipiului Oradea anunta elaborarea unui plan urbanistic zonal in vederea creerii accesibilitatii din Calea Bihorului la parcelele limitrofe, reorganizare functionala pentru asigurarea coerentei urbane, Oradea.
Zona de studiu a PUZ-ului: Contextul urban studiat, este delimitat de: La EST: Zona de dealuri ale Oradiei pana la limita UAT Biharia si Paleu, La NORD: Limita UAT Biharia, La VEST: Platforma de deseuri municipale a municipiului Oradea (Calea Ferata Oradea-Satu Mare), La SUD: Strada Matei Corvin si strada Ion Bogdan; Suprafata contextului urban studiat este de 577,63 Ha.(5.776.355, 27mp). Zona de intravilan luata in studiu este de 286,69 Ha. Zona de extravilan luata in studiu in prezenta documentatie este de 290, 94 Ha.
Planul urbanistic zonal a fost initiat de Primaria Municipiului Oradea si elaborat de SC Archistuff Studio SRL, Arh. RUR Sim Rodica si Popa Silviu.
– Prevederi P.U.G. – R.L.U. aprobate anterior:
– UTR: UTR TDA-Terenuri cu destinaţie agricolă – arabil, păşuni, fânaţe situate în extravilan
– UTR TDA_LV- Terenuri cu destinaţie agricolă – livezi sau vii – situate în extravilan
– UTR TDF- Terenuri cu destinaţie forestieră
– UTR A- Zonă a terenurilor şi unităţilor agricole situate în intravilan -păşuni, fânaţe, terenuri arabile, pepiniere
– UTR Ve- Zona verde de protecţie a apelor sau cu rol de culoar ecologic
– UTR Vpr- Zonă verde de protecţie faţă de infrastructura majoră, de protecţie sanitară, plantaţii cu rol de stabilizare a versanţilor şi de reconstrucţie ecologică
– UTR Vp- Zona verde – păduri în intravilan
– UTR ALV- Zonă a terenurilor agricole situate în intravilan -livezi şi vii
– UTR LiL- Locuinţe cu regim redus de înălţime dispuse în zone cu livezi şi vii
– UTR Lir- Locuinţe cu regim redus de înălţime cu caracter rural
– UTR Liu- Locuinţe cu regim redus de înălţime dipuse pe un parcelar de tip urban
– UTR Lc- Zonă de locuinţe colective realizate după anul 1990
– UTR Lc_A- Ansambluri de locuinţe colective realizate înainte de anul 1990
– UTR M4- Zonă mixtă cu regim de construire deschis, adiacentă arterelor de importanţă locală
– UTR IS- Zonă de instituţii şi servicii constituite în ansambluri independente
– UTR Et- Zonă de activităţi economice cu caracter terţiar şi de tip comercial desfăşurate în unităţi de mari dimensiuni – big box, mall, showroom
– UTR Tf- Zonă de circulaţie feroviară şi amenajări aferente
– UTR G_c- Gospodărire comunală -Cimitire, capele, clădiri administrative şi anexe ale cimitirelor
– UTR G_d- Gospodărire comunală – Rampă de depozitare a deşeurilor
– UTR Episcopia Bihor
– UTR ZCP 03- Complexul de pivnite din Episcopia Bihor
– UTR Uliu- Zonă de urbanizare Locuinţe cu regim redus de înălţime dipuse pe un parcelar de tip urban Locuinţe colective mici
– UTR UEt- Zonă de urbanizare – Zonă de activităţi economice cu caracter terţiar
– UTR UEi- Zonă de urbanizare – Zonă de activităţi economice cu caracter industrial;
– regim de construire: conform RLU PUG;
– funcţiuni predominante: conform RLU PUG
– H max: conform RLU PUG;
– POT max = conform RLU PUG;
– CUT max = conform RLU PUG;
– retragerea minimă faţă de aliniament: conform RLU PUG
– retrageri minime faţă de limitele laterale; conform RLU PUG
– retrageri minime faţă de limitele posterioare: conform RLU PUG
– Prevederi P.U.Z. – R.L.U. propuse:
– zona functionala propusa :
– L1c – Locuinte unifamiliale si anexele acestora, Locuinte semicolective cu doua unitati locative destinate pentru doua familii (doua apartamente). Locuinte in cascada, Locuinte insiruite.
– Lc_1 – Locuinte colective de dimensiuni mici- izolate.
– Lc_2 – Locuinte colective de dimensiuni mici- izolate cu parter comercial.
– Zm_1 – Zona de activitati economice cu caracter tertiar- locuire.
– Zm_2 – Zona de activitati economice cu caracter tertiar si de tip commercial desfasurate in unitati de mari dimensiuni.
– Z_ip / Z_is – Zona institutii publice si servicii- educatie/ Zona institutii de educatie cu caracter privat.
– Z_v1 – Zona verde destinata tuturor categoriilor de varsta- circulatii velo-pietonale.
– regim de construire: conform RLU aferent PUZ;
– funcţiuni predominante: conform RLU aferent PUZ
– H max : conform RLU aferent PUZ;
– POT max, CUT max = conform RLU aferent PUZ
– retragerea faţă de aliniament: conform RLU aferent PUZ;
– retrageri față de mejdii: conform RLU aferent PUZ
– circulaţii şi accese: accesul în zonă se realizează pe strazile existente si noi propuse;
– echipare tehnico-edilitară: se va realiza racordul la retelele edilitare existente în zonă.
– Prezenta documentatie de tip PUZ reprezinta viziunea generala de dezvoltarea a noilor zone functionale si a infrastructurii rutiere, cat si reglementarile cadru pentru zonele functionale previzionate in directa concordanta cu reglementarile existente, relief, tendintele identificate cat si conectivitatea existenta a zonei. Se previzioneaza posibilitatea extinderii zonei de intravilan cu suprafetele de teren marcate expres in prezenta documentatie.
– Viziunea PUZ va fi aplicată prin PUZ-uri de zona care vor stabilii si reglementa in detaliu fiecare dintre zonele in cauza.
– Fiecare „PUZ de zona” asa cum este denumit in prezenta documentatie va stabilii servitutile de utilitate publica aferente dezvoltarii tramei stradale de interes local, infrastructura edilitara, spatiile verzi, reglementari de construibilitate asupra parcelelor destinate edificarii de constructii etc, in directa concordanta cu viziune prezentei documentatii (PUZ) si a Masterplan aprobat.
– In cadrul contextului studiat, s-au previzionat posibilitati de interventie din punct de vedere a reglementarilor pe o suprafata de 4.404.745,68mp (44,04 Ha).
– Interventiile se vor realiza prin PUZ-uri ulterioare care vor studia posibilitatile utilizare a terenului in directa concordanta cu regulamentele de urbanism cadru previzionate in prezenta documentatie. In prezenta documentatie s-au identificat terenuri ce isi pastreaza reglementarile existente stabilite prin PUG, cu o suprafata de 769.143,49mp (76,91 Ha). Totodata s-au identificat terenuri ce isi pastreaza reglementarile existente stabilite prin PUZ-uri anterioare, terenuri cu o suprafata de 602.466,10mp (60,24 Ha).
– MODERNIZAREA CIRCULATIEI/DEZVOLTAREA RETELEI STRADALE
– Documentația prevede servituți de utilitate publică privind lărgiri și modernizări de drumuri existente, precum și dezvoltări de noi legături, în urma identificărilor și analizelor realizate asupra circulațiilor existente în zonă (vezi planșa aferentă, U16). Drumurile noi marcate pe plan cu profile detaliate, sunt previzionate spre dezvoltare in viziunea prezentei documentatii. Ele se vor studia prin PUZ-uri de zona, in functie de caz/ context, si vor putea suferi modificari in cazuri justificate (relief, constructii autorizate, retele, solutii tehnice etc.).
Dezvoltarea conectivitatii la nivel local
– Dezvoltarea strazii Calea Bihorului spre vest pana la intersectia cu drumul E 671.
– Dezvoltarea legaturii Strazii Santaului cu drumul expres, respectiv cu autostrada A3.
– Dezvoltarea drumului de legatura intre drumul E671 si Strada Santaului si Strada Matei Corvin.
– Dezvoltarea drumului de legatura zona de dealuri (Paleu) si Calea Bihorului respectiv spre sud Strada Matei Corvin.
– Fluidizarea traficului prin dezvoltarea pasajului suprateran pe relatia Oradea Biharia pe drumul E 671 la intersectia cu Strada Calea Bihorului.
Dezvoltarea conectivitatii in context metropolitan
– Dezvoltarea Centurii Paleu ce va avea conectivitate cu drumul in curs de proiectare ce ce se va dezvolta spre sud din zona dealurilor spre strada Calea Bihorului si Strada Matei Corvin.
– Dezvoltarea inelului metropolitan de nord ce va realiza legatura drumului DN 1 Oradea Cluj cu drumul E671 Oradea Satu Mare prin zona de dealuri la nord de zona luata in studiu. Zona studiata se va conecta la inelul metropolitan de nord prin drumul in curs de proiectare ce va lega strada Calea Bihorului si Strada Matei Corvin.
–ZONE FUNCTIONALE
– În urma analizelor urbanistice realizate asupra teritoriuilui studiat s-a concluzionat faptul ca din punct de vedere al relatiilor spatial functionale (relief, forma parcelarului, infrastructura existenta, documentatii aprobate anterior, se pot stabili trei UTR-uri distincte din punct de vedere al reglementarilor previzionate, si al operatiunilor cu privire la urbanizarea/ restructurarea terenurilor. Aceste trei zone majore au fost definite in cadrul documentatiei cu UTR-A; UTR-B si UTR-C;
– UTR A, cu suprafata de 80,04 ha (13,86%), destinata locuirii si dotarilor complementare, structurilor mixte ce includ servicii si activitati economice de tip tertiar.
– UTR B, cu suprafata de 186,84 ha (32,34%), destinata locuirii si dotarilor complementare, institutiilor si serviciilor de interes public, activitatilor economice de tip tertiar;
– UTR C, cu suprafata de 310,75 ha (53,80%), destinata activitatilor economice cu caracter tertiar si de tip comercial desfasurate in unitati de mari dimensiuni;
– Reglementarile previzionate ale acestora (UTR A, UTR B, UTR C) sunt detaliate in plansele demunite Fisa UTR-A- U15.4; Fisa UTR-B- U15.5 si Fisa UTR-C- U15.6;
– UTR-urile A, B si C vor fi subimpartite in subzone denumite ’’Subzone de reglementare PUZ (prescurtat SR)’’. In total sunt prevazute 16 subzone; Documentatiile de urbanism viitoare vor analiza si reglementa intreaga subzona din care face parte terenul care initiaza documentatia. Documentatiile vor urmarii punerea in aplicare a servitutilor e utilitate publica, functiunile previzionate si asigurarea dotarilor publice necesare reglementari specifice. Se va avea in vedere la momentul reglementarii terenurilor regulamentul cadru din prezenta documentatie pentru fiecare subzona in parte.
– Nota: Limitele subzonelor de reglementare PUZ (denumite prescurtat SR) se vor pot modifica in cazuri justificate prin Aviz Arh Sef.
– Noile zone functionale vor vi denumite dupa cum urmeaza:
– L1 – Locuinte unifamiliale si anexele acestora, Locuinte semicolective cu doua unitati locative destinate pentru doua familii (doua apartamente).
– L1c – Locuinte unifamiliale si anexele acestora, Locuinte semicolective cu doua unitati locative destinate pentru doua familii (doua apartamente). Locuinte in cascada, Locuinte
insiruite.
– Lc_1 – Locuinte colective de dimensiuni mici- izolate.
– Lc_2 – Locuinte colective de dimensiuni mici- izolate cu parter comercial.
– Zm_1 – Zona de activitati economice cu caracter tertiar- locuire.
– Zm_2 – Zona de activitati economice cu caracter tertiar si de tip commercial desfasurate in unitati de mari dimensiuni.
– Z_ip / Z_is – Zona institutii publice si servicii- educatie/ Zona institutii de educatie cu caracter privat.
– Z_v1 – Zona verde destinata tuturor categoriilor de varsta- circulatii velo-pietonale.
– Zonificare functionala previzionata in UTR A: L1, Lc_1, Lc_2, Zm_1, Zm_2;
– Zonificare functionala previzionata in UTR B: L1, L1c, Zm_2, Z_ip, Z_is;
– Zonificare functionala previzionata in UTR C: L1, Zm_2, Z_ip, Z_is, Z_v1;
– Reglementarile previzionate ale acestora (UTR A, UTR B, UTR C) sunt detaliate in plansele demunite Fisa UTR-A- U15.4; Fisa UTR-B- U15.5 si Fisa UTR-C- U15.6;
– Nota: Indicii urbanistici POT si CUT din prezentul regulament cadru vor putea suferi modificari in functie de caz si context la momentul elaborarii PUZ de zona.
PROCEDURA DE INTRODUCERE DE NOI TERENURI AGRICOLE IN INTRAVILANUL MUN.ORADEA in concordanta cu viziune de dezvoltare.
– Avand in vedere PUG Oradea, Articolul 4, alineatul 1 din Regulamentul Local de Urbanism unde se mentioneaza: ’’ Prin Planul Urbanistic General se stabileşte intravilanul municipiului, care nu se va extinde pe perioada de valabilitate a PUG. Prin excepţie, introducerea de noi terenuri agricole în intravilanul localităţii se va face numai în cazuri temeinic fundamentate, la iniţiativa Consiliului Local şi în considerarea interesului public, pe baza unor Planuri Urbanistice Zonale aprobate şi condiţionat de asigurarea realizării prealabile a infrastructurii, asigurarea accesului la reţelele edilitare şi, atunci când este cazul, de asigurarea obiectivelor de utilitate publică’’.
– Pentru detalierea procesului de introducere de noi terenuri agricole in intravilanul municipiului Oradea in concordanta cu prezenta viziune de dezvoltare s-a intocmit un ’’Indrumar’’, parte compomenta a prezentei documentatii.
– Avand in vedere situatia existenta a elementelor ce compus zona luata in studiu se identifica doua categorii de terenuri evidentiate in prezenta documentatie din punct de vedere al procesului de introducere de noi terenuri agricole in intravilan in concordanta cu reglementarile previzionate in prezenta documentatie.
– UTR-A: Terenurile situate in ’’UTR-A’’- Sunt terenuri aflate in intravilanul localitatii si asupra caror sunt previzionate reglementari sau sunt pastrate cele existente in functie de caz. Aceasta include si terenuri situate in extravilan care vor avea posibilitatea de a fi introduse in intravilan odata cu aprobarea prezentei documentatii urmand a fi reglementate punctual prin PUZ-uri de zona in etape viitoare, unde se vor respecta servitutile de utilitate publica stabilite in prezenta documentatie, zonificarea functionala, dotarile publice previzionate, cat si asigurarea echiparii edilitare si amenajarea drumurilor.
– UTR A cuprinde un numar de 5 subzone de reglementare ce se vor analiza si reglementa prin PUZ in etape viitoare;
– UTR-B si UTR-C: Terenurile situate in ’’UTR-B’’ si ’’UTR-C’’ -Sunt terenuri aflate in intravilanul localitatii si asupra caror sunt previzionate reglementari sau sunt pastrate cele existente in functie de caz. Aceste UTR-uri includ si terenuri situate in extravilan care vor avea posibilitateade a fi introduse in intravilan prin PUZ-uri de zona in etape viitoare, unde se vor respecta servitutile de utilitate publica stabilite in prezenta documentatie, zonificarea functionala, dotarile publice previzionate cat si asigurarea echiparii edilitare si amenajarea drumurilor;
Procedura reglementarii terenurilor din UTR- A, UTR B si UTR-C:
– In UTR-A; UTR-B si UTR-C se regasesc terenuri situate in intravilan sau in extravilan. Pentru acestea s-au prevazut etape ce vor fi urmate in vederea introducerii in intravilan (daca este cazul) reglementarii in directa concordanta cu prezenta viziune de dezvoltare.
– Etapele necesare pentru terenuri situate in intravilan:
-Etapa 1: Initierea documentatiei de oportunitate. Se va urmari respectarea urmatoarelor conditii:
– acces la drum public*.
– acces la retele edilitare (echipare completa a strazii)*.
– conformarea parcelarului la servitutile de utilitate publica (acolo unde este cazul).
– asigurarea compatibilitatii functionale a investitiei propuse, asigurarea incadrarii/ corelarii cu regulamentul cadru aferent zonei din care face parte prezenta documentatie.
– Daca la momentul solicitarii avizului de oportunitate parcela in cauza nu are asigurata infrastructura, respectiv asigurarea accesului la retele edilitare (acces la drumuri publice amenajate cu strat de uzura asfalt, trotuare pietonale, borduri si rigole de scurgere a apei pluviale; retele edilitare (echipare completa), oportunitatea investitiei va fi conditionata de realizarea/ construirea in prealabil a infrastructurii si predarea catre domeniul public a lucrarilor/ amenajarilor realizate cu privire la drumurile publice si retele edilitare extinse pana la proprietatea in cauza. Drumurile si retelele se vor amenaja pana la proprietatea in cauza pe toata lungimea frontului sau fronturilor in cazul parcelelor de colt. Extinderea retelelor si a drumurilor amenajate se va face de la punctul cel mai apropiat, in relatie cu drumurile deja amenajate si echipate edilitar.
– Pentru realizarea lucrarilor de amenajare a drumurilor se va realiza un proiect tehnic care va avea in vedere respectarea profilelor previzionate in prezenta documentatie. Documentatia tehnica Aviz CMUAT cu privire la stabilirea culoarului de utilitate publica unde se vor prezenta planuri de amplasament si delimitare a imobilelor pentru terenurile ce urmeaza a fi cedate pentru formarea profilului unitar al drumului sustinute de declaratii notariale ale proprietarilor cu privire la acest fapt.
– Aprobarea in Consiliul Local documentatiei de urbanism va fi posibila doar după receptionarea lucrarilor de extindere a retelelor edilitare si a drumurilor publice.
– Daca prin documentatia de urbanism (PUZ de zona) sunt propuse drumuri noi fata de cele previzionate in prezenta documentatie, acestea se vor amenaja cu strat de uzura asfalt, trotuare pietonale, rigole de scurgere a apelor pluviale, si echiparea edilitara completa prealabil aprobarii acesteia in HCL, respactand conditiile mentionate in Avizul Arh.Sef al PUZ de zona.
– NOTA: Prin avizul arhitectului-șef pot fi menționate caracteristici sau particularități specifice, în funcție de caz sau de contextul investiției solicitate, care nu au fost prevăzute explicit în prezentul material, în măsura în care acestea au rolul de a clarifica sau particulariza investiția propusă pentru inițiere. Atât în etapele procedurii de elaborare, cât și în fazele necesare atingerii obiectivului investiției, aceste aspecte vor fi menționate în mod explicit în avizul arhitectului-șef, dacă se consideră necesar.
– Proiectele de amenajare a infrastructurii rutiere, precum și extinderea rețelelor edilitare (apă, canalizare, energie electrică, gaze, telecomunicații etc.) vor fi realizate, în funcție de circumstanțele concrete ale fiecărui caz, fie prin investiții din fonduri private, fie prin încheierea unor parteneriate public-private. Alegerea formei de finanțare va ține cont de fezabilitatea economică, de cadrul legal aplicabil și de interesul public, fiind stabilită prin negociere directă, proceduri competitive sau alte mecanisme specifice, în conformitate cu legislația în vigoare.
– Etapa 2: Implementarea conditiilor din avizul CMUAT prin propuneri urbanistice in vederea realizarii obiectivului:
– zona de studiu in directa concordanta cu cerintele solicitate.
– terenurile necesare pentru formarea culoarelor de utilitate publica.
– conditii suplimentare in functie de caz si context pentru realizare procesului de elaborare, avizare si aprobare a documentatiei de urbansim initiate.
– locatia de unde se vor extinde retelele edilitare si amenajarea drumurilor. (acolo unde este cazul).
– Etapa 3: Realizarea proiectelor tehnice aferente drumurilor și rețelelor edilitare se va efectua, dacă este necesar, conform precizărilor din Avizul de Oportunitate. În vederea obținerii Avizului CMUAT pentru aceste proiecte tehnice, este obligatorie întocmirea unei documentații tehnice și a unor schițe cadastrale, realizate de specialiști atestați, în colaborare cu elaboratorul documentației de urbanism, pentru delimitarea culoarului de acces aferent drumului public. La momentul solicitării Avizului CMUAT, se va face dovada privind posibilitatea de implicare a terenurilor corespunzatoare culoarului de drum pentru stabilirea categoriei juridice de utilizare a terenului (recomandat drum public). Daca implica transfer sau schimb de teren acesta se va realiza in concordanta cu legislatia in vigoare in acord cu (beneficiari/proprietari ai terenurilor afectate) sau, în situații justificate de interes public, prin proceduri precum negocierea directă, vânzarea, schimbul, exproprierea sau alte mijloace juridice -obtinerea avizului CMUAT pentru proiectul tehnic de drum si retele edilitare in baza documentatiei tehnice si schitelor cadastrale realizate de specialisti atestati in corelare cu prezenta documentatie de urbanism pentru stabilirea culoarului necesar dezvoltarii drumului public de acces.
– Etapa 4: Executarea lucrarilor (valabil daca este necesar etapa 3).
– se vor executa lucrarile cu privire la extinderea retelelor edilitare. Lucrarile vor fi receptionate si puse in functiune.
– se vor executa lucrarile cu privire la amenajarea drumurilor, pistelor de bicicleta spatiilor verzi din componenta profilelor. Lucrarile vor fi receptionate si date in folosinta.
– Etapa 5: Obtinerea avizelor si acordurilor necesare in derularea procesului de elaborare a documentatiei de urbanism.
– Etapa 6: Informarea si consultarea publicului in elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului si urbanism conform Ordinului 2701/2010.
– Etapa 7: Aprobarea in consiliul local a documentatiei de urbanism si a regulamentului aferent
– La momentul inaintarii spre aprobare a documentatiei de urbanism in Consiliul Local se va face dovada finalizarii lucrarilor de extindere a retelelor si amenajare a drumurilor publice.
– În situația în care, la momentul înaintării documentației spre aprobare în Consiliul Local al Municipiului Oradea, nu se poate face dovada recepționării lucrărilor de extindere a rețelelor edilitare și a drumurilor publice aferente traseului stabilit prin Avizul de Oportunitate, documentația va fi respinsă. Aceasta va putea fi reluată în procesul de aprobare doar după îndeplinirea tuturor condițiilor impuse de autoritățile competente.
– Etapa 8: Demararea procesului de autorizare a lucrarilor de construire a obiectivelor private de investitii pe terenurile reglementate prin PUZ de zona
Etapele necesare pentru terenuri situate in extravilan:
Etapa 1: Initierea documentatiei de oportunitate in vederea obtinerii avizului oportunitate
– Se va urmari respectarea urmatoarelor conditii:
– acces la drum public*.
– acces la retele edilitare (echipare completa a strazii)*.
– conformarea parcelarului la servitutile de utilitate publica (acolo unde este cazul).
– asigurarea compatibilitatii functionale a investitiei propuse, asigurarea incadrarii/ corelarii cu regulamentul cadru aferent zonei din care face parte prezenta documentatie.
– Daca la momentul solicitarii avizului de oportunitate parcela in cauza nu are asigurata infrastructura, respectiv asigurarea accesului la retele edilitare (acces la drumuri publice amenajate cu strat de uzura asfalt, trotuare pietonale, borduri si rigole de scurgere a apei pluviale; retele edilitare (echipare completa), oportunitatea investitiei va fi conditionata de realizarea/ construirea in prealabil a infrastructurii si predarea catre domeniul public a lucrarilor/ amenajarilor realizate cu privire la drumurile publice si retele edilitare extinse pana la proprietatea in cauza. Drumurile si retelele se vor amenaja pana la proprietatea in cauza pe toata lungimea frontului sau fronturilor in cazul parcelelor de colt. Extinderea retelelor si a drumurilor amenajate se va face de la punctul cel mai apropiat, in relatie cu drumurile deja amenajate si echipate edilitar.
– Pentru realizarea lucrarilor de amenajare a drumurilor se va realiza un proiect tehnic care va avea in vedere respectarea profilelor previzionate in prezenta documentatie.
– Documentatia tehnica Aviz CMUAT cu privire la stabilirea culoarului de utilitate publica unde se vor prezenta planuri de amplasament si delimitare a imobilelor pentru terenurile ce urmeaza a fi cedate pentru formarea profilului unitar al drumului sustinute de declaratii notariale ale proprietarilor cu privire la acest fapt.
– Aprobarea in Consiliul Local documentatiei de urbanism va fi posibila doar după receptionarea lucrarilor de extindere a retelelor edilitare si a drumurilor publice.
– Daca prin documentatia de urbanism (PUZ de zona) sunt propuse drumuri noi fata de cele previzionate in prezenta documentatie, acestea se vor amenaja cu strat de uzura asfalt, trotuare pietonale, rigole de scurgere a apelor pluviale, si echiparea edilitara completa prealabil aprobarii acesteia in HCL, respactand conditiile mentionate in Avizul Arh.Sef al PUZ de zona.
– Proiectele de amenajare a infrastructurii rutiere, precum și extinderea rețelelor edilitare (apă, canalizare, energie electrică, gaze, telecomunicații etc.) vor fi realizate, în funcție de circumstanțele concrete ale fiecărui caz, fie prin investiții din fonduri private, fie prin încheierea unor parteneriate public-private. Alegerea formei de finanțare va ține cont de fezabilitatea economică, de cadrul legal aplicabil și de interesul public, fiind stabilită prin negociere directă, proceduri competitive sau alte mecanisme specifice, în conformitate cu legislația în vigoare.
– Etapa 2: Implementarea conditiilor din avizul CMUAT prin propuneri urbanistice in vederea realizarii obiectivului:
– zona de studiu in directa concordanta cu cerintele solicitate.
– terenurile necesare pentru formarea culoarelor de utilitate publica.
– conditii suplimentare in functie de caz si context pentru realizare procesului de elaborare, avizare si aprobare a documentatiei de urbansim initiate.
– locatia de unde se vor extinde retelele edilitare si amenajarea drumurilor. (acolo unde este cazul).
– Etapa 3: Realizarea proiectelor tehnice aferente drumurilor și rețelelor edilitare se va efectua, dacă este necesar, conform precizărilor din Avizul de Oportunitate. În vederea obținerii Avizului CMUAT pentru aceste proiecte tehnice, este obligatorie întocmirea unei documentații tehnice și a unor schițe cadastrale, realizate de specialiști atestați, în colaborare cu elaboratorul documentației de urbanism, pentru delimitarea culoarului de acces aferent drumului public. La momentul solicitării Avizului CMUAT, se va face dovada privind posibilitatea de implicare a terenurilor corespunzatoare culoarului de drum pentru stabilirea categoriei juridice de utilizare a terenului (recomandat drum public). Daca implica transfer sau schimb de teren acesta se va realiza in concordanta cu legislatia in vigoare in acord cu (beneficiari/proprietari ai terenurilor afectate) sau, în situații justificate de interes public, prin proceduri precum negocierea directă, vânzarea, schimbul, exproprierea sau alte mijloace juridice. -obtinerea avizului CMUAT pentru proiectul tehnic de drum si retele edilitare in baza documentatiei tehnice si schitelor cadastrale realizate de specialisti atestati in corelare cu prezenta documentatie de urbanism pentru stabilirea culoarului necesar dezvoltarii drumului public de acces.
-Etapa 4: Executarea lucrarilor (valabil daca este necesar etapa 3)
– se vor executa lucrarile cu privire la extinderea retelelor edilitare. Lucrarile vor fi receptionate si puse in functiune.
– se vor executa lucrarile cu privire la amenajarea drumurilor, pistelor de bicicleta spatiilor verzi din componenta profilelor. Lucrarile vor fi receptionate si date in folosinta.
-Etapa 5: Obtinerea avizelor si acordurilor necesare in derularea procesului de elaborare a documentatiei de urbanism
-scoaterea terenului din circuitul agricol*.
– Scoaterea din circuitul agricol se va face pentru suprafata solicitata de beneficiar si agreata de comisia de specialitate (CMUAT) din cadrul Primariei Municipiului Oradea.
-Etapa 6: Informarea si consultarea publicului in elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului si urbanism
-Etapa 7: Aprobarea in consiliul local a documentatiei de urbanism si a regulamentului aferent
– La momentul inaintarii spre aprobare a documentatiei de urbanism in Consiliul Local se va face dovada finalizarii lucrarilor de extindere a retelelor si amenajare a drumurilor publice.
– În situația în care, la momentul înaintării documentației spre aprobare în Consiliul Local al Municipiului Oradea, nu se poate face dovada recepționării lucrărilor de extindere a rețelelor edilitare și a drumurilor publice aferente traseului stabilit prin Avizul de Oportunitate, documentația va fi respinsă. Aceasta va putea fi reluată în procesul de aprobare doar după îndeplinirea tuturor condițiilor impuse de autoritățile competente.
Etapa 8: Demararea procesului de autorizare a lucrarilor de construire a obiectivelor private de investitii pe terenurile reglementate prin PUZ de zona.
FISE PARTICULARITATI
– Perimetru (Fisa 01) cu evidentierea zonei de studiu pentru ilustrarea/ reglementarea mobilarii initiata prin Aviz Arh Sef.1400/ 04.08.2022.
– Teren nr.cad. 217251; 216783; si 207650, terenuri studiate prin Aviz Arh Sef. consultativ nr.1400/ 04.08.2022.
– Nota teren nr.cad.217251; 216783 si 217250:
– Avand in vedere contextul urbanistic existent, cu privire la pozitia parcelei in interiorul cvartalului, initierea in prealabil a unei documentatii de oportunitate, avand avizul consultativ Nr.1400/ 04.08.2022, construibilitatea parcelei se va stabilii prin Aviz Arh.Sef, cu respectarea urmatoarelor conditii:
– Utilizare functionala: Funcţiuni de administrarea afacerilor, Funcţiuni financiar bancare, Funcţiuni terţiare, Funcţiuni de cultură, Funcţiuni de învăţământ şi cercetare, Funcţiuni de sănătate şi asistenţă socială, Funcţiuni sportive, Fucţiuni de turism, Fucţiuni comerciale en detail, inclusiv alimentatie publica inclusa in cladiri cu functiuni mixte şi servicii de mari dimensiuni;
– Limitele de implantare: Limitele de implantare vor fi conform celor stabilite in avizul consultativ Nr.1400/ 04.08.2022.
– Respectarea servitutilor de utilitate publica din prezenta documentatie:Pentru Strada Calea Bihorului se prevede un profil unitar de 18m.
– Nota: Reglementari suplimentare cu privire la zona in cauza se vor asimila conform reglementari cadru Zm_2 din prezenta documentatie.
– Perimetru (Fisa 02) cu evidentierea zonei de studiu pentru ilustrarea/ reglementarea terenului Nr.CAD.162669; 153960
– Nota teren nr.cad.162669; 153960:
– Avand in vedere contextul urbanistic existent, cu privire la pozitia parcelei in interiorul cvartalului, suprafata parcelei cu 200% mai mare decat parcelele invecinate din cadrul cvartalului, front la strada Calea Bihorului cu o lungime de cca.30,00ml, si front la strada situata pe latura sudica cu o lungime de cca. 78,00ml coroborat cu zonele functionale existente invecinate, construibilitatea parcelei se va stabili prin Aviz Arh.Sef. cu respectarea urmatoarelor conditii raportat la utilizarile functionale posibile a fi studiate/ initiate prin Aviz Arh Sef:
– Utilizare functionala:
– Locuinte individuale (unifamiliale),
– Locuinte semicolective cu maximum doua unitati locative (apartamente);
– Locuinte colective mici, cuprinzand maximum 6 unitati locative/ corp de cladire. Se recomandă organizarea de ansambluri de locuinţe individuale, semicolective şi/sau colective mici, organizate în jurul unor accese şi spaţii verzi de folosinţă comună şi configurate după tipologii rezidenţiale variate.
– Funcţiuni de administrare a afacerilor;
– Funcțiuni de sănătate și asistență socială.
– Limitele de implantare: Limitele de implantare fata de parcelele existente ocupate de locuinte individuale vor fi de minim 9m, acolo unde lungimea frontului la strada depaseste 30m. In cazul parcelelor cu lungimea frontului la strada mai mic de 30m retragerea fata de limita de proprietate va fi de H/2 dar nu mai putin de 4,5m. In zona de retragere fata de parcelele ocupate de locuinte individuale se vor realiza plantatii de arbori de talie mica, medie si mare cu rol separator.
– Inaltimea maxima a cladirilor: (1S+P+2E). Inaltimea maxima la punctul cel mai inalt va fi de maxim 12m.
– Spatii verzi: Minim 40% pe sol natural.
-Indici urbanistici: POT maxim admis = 35%, CUT maxim admis = 0,9;
– Respectarea servitutilor de utilitate publica din prezenta documentatie: Pentru Strada Calea Bihorului se prevede un profil unitar de 18m.
– Nota: Reglementari suplimentare cu privire la zona in cauza se vor asimila conform RLU UTR Lia din PUG Oradea.
Perimetru (Fisa 03) cu evidentierea zonei de studiu pentru ilustrarea/ reglementarea terenului Nr.cad.206017, 206016
– Nota teren nr.cad.206017; 206016:
– Avand in vedere contextul urbanistic existent, cu privire la pozitia parcelei in interiorul cvartalului, front la strada Calea Bihorului cu o lungime de cca.30,00ml, si front la strada Bajor Andor cu o lungime de cca. 30,00ml coroborat cu zonele functionale existente invecinate, construibilitatea parcelei se va stabili prin Aviz Arh.Sef, cu respectarea urmatoarelor conditii raportat la utilizarile functionale posibile a fi studiate/ initiate prin Aviz Arh Sef:
– Reglementari cu privire la terenurile in cauza se vor asimila conform RLU cadru Lc_2 din prezenta documentatie. Daca nu se indeplineste criteriul suprafetei minime (1000mp) ale parcelei, pentru conformarea cladirii pe parcela se va realiza PUD.
In temeiul art. 28 al Regulamentului local de implicare a publicului in elaborarea sau revizuirea documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului, aprobat prin HCL 495/2019, modificat prin HCL 817/2024, in perioada 23.07.2025-18.08.2025 publicul poate sa consulte si sa-si exprime opinia, in scris privind documentele complete ale propunerilor PUZ-ului.
Plansele cu reglementarile propuse prin PUZ poate fi consultata pe pagina de internet www.oradea.ro la https://oradea.ro/urbanism/planuri-urbanistice/ sau https://sites.google.com/view/puz-caleabihorului?usp=sharing la sediul Primariei Oradea- in Centrul de Relatii cu Publicul, marti si vineri, intervalul orar 13-15.
Sesizarile/sugestiile se pot trimite la adresa de e-mail: alina.cadar@oradea.ro , prin posta la adresa: Primaria municipiului Oradea, Piata Unirii, nr.1,Directia Arhitect Sef, Compartiment Urbanism si Avize sau in Centrul de Relatii cu Publicul, la sediul Primariei Oradea.
Persoana responsabila cu informarea si consultarea publicului este d-na Alina Cadar, consilier in cadrul Directiei Arhitect Sef–Compartimentul Urbanism si Avize, telefon 0259/408876, e-mail: alina.cadar@oradea.ro.
Raspunsul la observatiile transmise va fi publicat in intervalul 19.08.2025-03.09.2025 pe paginile de internet: www.oradea.ro.
Va informam faptul ca in situatia in care depuneti sesizari/observatii, la prezenta documentatie, termenul raspunsului nostru catre dumneavoastra se poate prelungi, depinzand de punctul de vedere formulat de arhitect impreuna cu initiatorul acestui plan.
ÎNDRUMAR-Consultare-semnat
descarcă
02_RLU_consultare II-semnat
descarcă
U01_Plan de încadrare în teritoriu-semnat_M
descarcă
U02_Plan de încadrare în zonă-semnat_M
descarcă
U03_Plan de încadrare în PUG – Reglementări UTR-semnat_M
descarcă
U04_Plan de incadrare in PUG – Zonificare functionala-semnat_M
descarcă
U17_Proprietatea si circulatia terenurilor-semnat_M
descarcă
U16-Drumuri previzionate-semnat_M
descarcă
U15_Reglementari-semnat_M
descarcă
U15.7_Mobilare urbana cu caracter orientativ-semnat_M
descarcă
U15.6_Fisa UTR C-semnat_M
descarcă
U15.5_Fisa UTR B-semnat_M
descarcă
U15.4_Fisa UTR A-semnat_M
descarcă
U15.3-Plan fisa 03-semnat_M
descarcă
U15.2-Plan fisa 02-semnat_M
descarcă
U15.1-Plan fisa 01-semnat_M
descarcă
U14_Situatie existenta-Sinteza si diagnostic mobilitate-semnat_M
descarcă
U13_Mobilitate – circulatie pietonala-semnat_M
descarcă
U12_Mobilitate – transport in comun-semnat_M
descarcă
U11_Mobilitate – infrastructura rutiera-semnat_M
descarcă
U10_Diagnostic parcelar existent-semnat_M
descarcă
U09_Situația existentă_analize- Zona 1-semnat_M
descarcă
U09.15_Situația existentă_analize- Zona 16-semnat_M
descarcă
U09.14_Situația existentă_analize- Zona 15-semnat_M
descarcă
U09.13_Situația existentă_analize- Zona 14-semnat_M
descarcă
U09.12_Situația existentă_analize- Zona 13-semnat_M
descarcă
U09.11_Situația existentă_analize- Zona 12-semnat_M
descarcă
U09.10_Situația existentă_analize- Zona 11-semnat_M
descarcă
U09.9_Situația existentă_analize- Zona 10-semnat_M
descarcă
U09.8_Situația existentă_analize- Zona 9-semnat_M
descarcă
U09.7_Situația existentă_analize- Zona 8-semnat_M
descarcă
U09.6_Situația existentă_analize- Zona 7-semnat_M
descarcă
U09.5_Situația existentă_analize- Zona 6-semnat_M
descarcă
U09.4_Situația existentă_analize- Zona 5-semnat_M
descarcă
U09.2_Situația existentă_analize- Zona 3-semnat_M
descarcă
U09.1_Situația existentă_analize- Zona 2-semnat_M
descarcă
U08_Retele edilitare-semnat_M
descarcă
U07_Existent corelat cu documentatii-semnat_M
descarcă
U07.1_Plan evidentiere limite de interventie propuse-semnat_M
descarcă
U06_Plan parcelar existent -semnat_M
descarcă
U05_Plan de incadrare in PUG – Plan verde-semnat_M
descarcă
iulie 23, 2025
Primaria municipiului Oradea anunta elaborarea unui plan urbanistic zonal in vederea creerii accesibilitatii din Calea Bihorului la parcelele limitrofe, reorganizare functionala pentru asigurarea coerentei urbane,...
iulie 30, 2025
Primaria municipiului Oradea anunta intentia de elaborare a unui plan urbanistic zonal in vederea parcelarii si reglementarii unui teren pentru locuinte, nr.cad.17581, str. Piatra Craiului,...