Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor

Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor

Gheorghe Seica

Data nașterii: 6 iunie 1967
Telefon: 0259/408.879
Interior: 170
Orar cu publicul: nu are program cu publicul
Program de audiențe: în fiecare zi de marți între orele 10:00 – 12:00
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii, nr.1, parter, camera 121
Subordonat: Consiliului Local al Municipiului Oradea și Primarului Municipiului Oradea
 
 
 
 
 
Compartimentul de Evidență a Persoanelor
Telefon: 0259/432.823
 
Compartimentul de Stare Civilă
Telefon: 0259/408.825
 
 
  • eliberarea actelor de identitate;
  • înregistrarea actelor și faptelor de stare civilă (naștere, căsătorie, deces, divorț);
  • schimbarea pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice.
  • asigură activitatea de eliberare a cărții de identitate simple, a cărții electronice de identitate, a cărții de identitate provizorii și a dovezii de reședință, sens în care completează în sistem informatic cererea de emitere a cărții de identitate simple și cărții de identitate electronice și o prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise și semnarea acesteia;
  • desfășoară activități de punere în legalitate a persoanelor cu acte de identitate ca urmare a stabilirii domiciliului  din  străinătate în România sau ca urmare a dobândirii/redobândirii cetățeniei române;
  • eliberează acte de identitate persoanelor internate în unitățile sanitare și de     protecție socială, precum și celor aflate în arestul unităților de poliție ori în unitățile de detenție din zona de responsabilitate;
  • identifică – pe baza mențiunilor operative – persoanele urmărite, cele cu interdicția prezenței în anumite localități și anunță unitățile de poliție în vederea luării măsurilor legale ce se impun;
  • deservește prin stația mobilă cele 11 comune limitrofe arondate Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor al Municipiului Oradea (Hidișelu de Sus, Lăzăreni, Tămășeu, Biharia, Nojorid, Sântandrei, Paleu, Cetariu, Oșorhei, Copăcel și Ineu);
  • desfășoară activități de primire, examinare și rezolvare a petițiilor cetățenilor în domeniul de evidența persoanelor;
  • pentru îndeplinirea întocmai a atribuțiilor și sarcinilor de serviciu, răspunde de aplicarea dispozițiilor legale, a ordinelor și instrucțiunilor care reglementează activitatea pe linia regimului de evidență a persoanelor;
  • întocmește situațiile statistice, sintezele ce conțin activitățile desfășurate lunar, trimestrial și anual, în cadrul compartimentului;
  • răspunde de activitățile de selecționare, creare, folosire și păstrare a arhivei specifice;
  • întocmește, la cerere sau din oficiu, în sistem informatic și pe suport de hârtie potrivit legii, acte de naștere, de căsătorie și de deces și eliberează gratuit certificatele doveditoare/ extrasele multilingve;
  • înscrie mențiuni, în condițiile legii și a metodologiilor, pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare și trimite comunicări de mențiuni pentru înscriere în registre, exemplarul I sau II, după caz;
  • transcrie actele de stare civilă ale cetățenilor români , înregistrate în străinătate;
  • întocmește, completează, rectifică, anulează sau reconstituie actele de stare civilă, precum și orice mențiuni făcute pe actele de stare civilă și pe actele de identitate, în condițiile legii;
  • primește cererile de înscriere de mențiuni cu privire la modificările intervenite în străinătate, în statutul civil al persoanei, determinate de divorț, adopție, schimbare de nume și/sau prenume, precum și documentele ce susțin cererile respective, pe care le înaintează Serviciului Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Bihor în vederea avizării înscrierii mențiunilor corespunzătoare sau, după caz, a emiterii aprobării;
  • eliberează gratuit, la cererea autorităților publice, extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civilă, precum și fotocopii ale documentelor aflate în arhiva proprie, cu respectarea prevederilor Legii nr. 16/1996 a Arhivelor Naționale, actualizată, precum și ale Regulametului (UE) 2016/679.
  • întocmește buletinele statistice de naștere, de căsătorie și de deces, în conformitate cu normele Institutului Național de Statistică pe care le trimite lunar Direcției Județene de Statistică Bihor;
  • atribuie codul numeric personal (CNP), pe baza listelor de coduri precalculate, pe care le arhivează și le păstrează în condiții depline de securitate;
  • la solicitarea instanțelor judecătorești efectuează verificări cu privire la anularea, completarea ori modificarea actelor de stare civilă, declararea dispariției sau a morții pe cale judecătorească;
  • desfășoară activități de primire și soluționare a petițiilor cetățenilor in domeniul de stare civilă;
  • asigură colaborarea și schimbul permanent de informații cu unitățile operative ale M.A.I., în scopul realizării operative și de calitate a sarcinilor comune ce revin în temeiul legii;
  • colaborează cu formațiunile de poliție pentru identificarea unor cavadre și persoane cu identitate necunoscută, precum și a părinților copiilor abandonați în unitățile medicale;
  • îndeplinește și alte atribuții, stabilite de conducerea serviciului în limita legii.
  • asigură înregistrarea actelor și faptelor de stare civilă precum și eliberarea actelor de identitate pe raza de competență, în interesul statului și al persoanei.
  • Intern: cu toate compartimentele de muncă, cu secretarul municipiului, viceprimarii și primarul.
  • Extern: cu Direcția Generală de Evidență a Persoanelor București, Direcția de Evidență a Persoanelor a Județului Bihor, autorități și instituții publice, instanțe de judecată, persoane juridice și persoane fizice.
CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut