Compartiment Evidență persoane, registratură și avizare documente

Se află în directa subordine a directorului executiv adjunct: Gall Monica

a) înmânează cărţile de alegător persoanelor la împlinirea vârstei de 18 ani;

b) cooperează cu alte autorităţi competente în vederea verificării, la cererea acestora, a unor date cu caracter personal, dacă solicitarea este justificată prin necesitatea îndeplinirii unei atribuţii prevăzute de lege, cu respectarea reglementărilor legale privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;

c) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru nerespectarea normelor legale privind domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, inclusiv asupra obligaţiilor pe care le au persoanele prevăzute de  Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) cooperează cu Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor  din Oradea pentru punerea în legalitate a persoanelor cu acte de identitate expirate şi a minorilor cu vârstă peste 14 ani, care nu au acte de identitate.

e) verifică, după caz, cazierul contravențional al persoanei pentru soluționarea unor cereri, adrese, reclamații, sesizări și pune la dispoziția polițiștilor locali din cadrul direcției informații punctuale privind cazierul contravențional  al persoanei, la solicitarea justificată a acestora. 

 

Principalele atribuţii ale Compartimentului Evidență Persoane, Registratură şi Avizare Documente sunt:

1. Desfăşoară activităţi de relaţii cu publicul, de secretariat, de primire, înregistrare şi expediere a corespondenţei, de redactare în sistem informatic a documentelor cu care lucrează;

2. Repartizează corespondenţa primită, pe bază de semnătură într-un registru special întocmit în acest scop;

3. Repartizarea corespondenţei către alte instituţii sau servicii descentralizate care se realizează prin poştă, cu confirmare de primire - prin întocmirea unor borderouri de predare a corespondenţei către poştă, prin Serviciul Relaţii cu Publicul din cadrul Primăriei Municipiului Oradea;

4. Asigură relaţiile cu publicul şi primirea sesizărilor scrise de la cetăţeni;

5. Asigură primirea cetătenilor în audiență la conducerea direcției şi urmăreşte comunicarea în termen a răspunsurilor către petiţionari în programul electronic CID (circuitul intern al documentelor);

6. Răspunde de păstrarea confidenţialităţii corespondenţei;

7. Planifică, organizează şi asigură buna desfăşurare a conferinţelor de presă în cazul în care sunt ţinute la sediul Direcției Poliţiei Locale Oradea;

8. Expediază corespondenţa direcției;

9. Asigură respectarea prevederilor legale privind publicarea de date şi protectia informatiilor clasificate.

10. Asigură afişarea la avizierul instituţiei și transmiterea tuturor actelor repartizate de către conducere, pentru luare la cunoştinţă de către toţi angajaţii;

11. Elaborarează şi revizuieşte Procedurile de lucru Operaţionale şi de Sistem, conform Ordinului nr. 600/2018 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entităţilor publice;

12. Verifică respectarea condiţiilor de formă şi conţinut în ceea ce priveşte procesele- verbale întocmite de către politiştii locali şi sesizează neregulile constatate în vederea includeri acestora în programul de pregătire profesională; 

13. Face informări privind modificările legislative apărute în domeniile de activitate ale Direcției Poliţia Locală Oradea;

14. Elaborează Planul de Pregătire Profesională Anual;

15. Elaborează Regulamentul de Organizare și Funcționare al Direcției Poliția Locală Oradea;

16. Elaborează Planul de Ordine și Siguranță Publică și întrunește Comisia Locală de Ordine Publică, în vederea avizării;

17. Elaborează Raportul de activitate anual, al Direcției Poliția Locală Oradea;

Primeşte corespondenţa repartizată spre competentă soluţionare;

Răspunde la notele interne transmise spre soluţionare în sarcina sa;

20. Întocmeşte modele de acte administrative;

21. Răspunde în scris cetăţenilor şi/sau persoanelor juridice care au formulat petiţii sau diferite cereri, în termen legal, operând soluția dată în programul electronic CID (circuitul intern al documentelor);

Colaborează cu medicul de medicina muncii în vederea asigurării examenului medical la angajare şi a controlului medical periodic, care cuprinde şi testarea psihologică anuală a personalului;

23. Întocmeşte şi vizează procesul verbal de elaborare a muniţiei, şi se preocupă de demersurile necesare privind valorificarea deşeurilor rezultate din respectiva procedură, precum şi scoaterea din evidenţa contabilă a tuburilor rezultate la tragere;

24. Se preocupă de scoaterea din evidenţa contabilă a mijloacelor de autoapărare neletale ,în momentul atingerii duratei maxime de valabilitate sau uzură;

25. Răspunde și întocmeste documentațiile ce trebuie înaintate I.P.J Bihor cu privire la avizările necesare pe linie de armament, viza autorizație de deținere, folosire și port arme.

26. Transmite procesele verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor precum şi dispoziţiile de ridicare întocmite de poliţiştii locali, Serviciului Monitorizare Cheltuieli în vederea introducerii în baza de date.

27. Redactează și actualizează procedurile operaționale ale Direcției Poliția Locală Oradea.

28. Execută orice alte  sarcini,  activităţi sau misiuni dispuse prin decizie sau rezoluţie, de către Șeful Poliției Locale sau înlocuitorul legal al acestuia, în limita competenţelor legale de soluţionare;

VACANT - consilier
ANDONE LUCIA - referent
BOTIȘ - DRĂGAN ANCUŢA - poliţist local

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut