Serviciul Drumuri publice
Ciursas Cristian
Șef serviciu
BIROUL DRUMURI PUBLICE, structura care asigura verificarea si pastrarea starii tehnice corespunzatoare a cailor de acces rutiere si pietonale, a semnelor de circulatie, a semaforizarilor stradale, a podurilor, pasajelor, pasarelelor in contextul asigurarii circulatiei in conditii de siguranta si confort pentru toti participantii la trafic, pe raza municipiului Oradea;
Elibereaza avize de executie a lucrarilor aferente retelelor tehnico-edilitare realizate pe domeniul public al Municipiului Oradea (cu exceptia situatiei in care terenul se afla in administrarea altor persoane fizice sau juridice), în conformitate cu legislaţia în vigoare si a Regulamentului de eliberare a acordului si avizului de executie a lucrarilor aferente retelelor tehnico-edilitare realizate pe domeniul public al Municipiului Oradea aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr 1315/12.12.2018, verificând în prealabil documentele prezentate, pentru extinderi/reabilitări/retele si/sau bransamente de apă-racorduri canalizare menajeră/ pluvială/ termoficare/ telefonie fixă si mobilă/ bransamente electrice si de gaze naturale, etc.;
- Intocmeste studii si propuneri pentru executia lucrarilor de intretineri, reparatii strazi, poduri, pasaje, lucrari pentru siguranta circulatiei, trafic rutier;
- Avand in vedere si obligatiile ce revin, potrivit legislatiei in vigoare, administratiei publice locale in calitate de administrator al cailor rutiere de comunicatie, Biroul Drumuri Publice, asigura si raspunde de urmarirea si identificarea cailor de circulatie rutiera pe care starea carosabilului modernizat sau nemodernizat , lipsa semnelor de circulatie, marcajelor rutiere, limitatoarelor de viteza, semafoarelor existente sau lipsa unor astfel de dotari legale si necesare raportant la conditiile de trafic /vizibilitate/ zona/categorie de drum sau deteriorarea tehnica a acestora, reprezinta risc pentru siguranta participantilor la trafic si are obligatia promovarii cu prioritate si maxima urgenta a lucrarilor necesare eliminarii deficientelor constatate si restabilirii sigurantei pentru toti particiapntii la traficul rutier.;
- Asigura organizarea si functionarea Comisiei Tehnice pe probleme de circulatie si trafic rutier in municipiul Oradea;
- Propune anual si actualizeaza, lunar sau de cate ori este nevoie, lucrările privind interventiile prin reparatii/intretinere la infrastructura/suprastructura arterelor de circulaţie, poduri, pasaje, trafic rutier,etc.;
- Asigura organizarea şi participarea la predarea-primirea amplasamentului către constructor la lucrări, împreună cu deţinătorii de reţele de utilitate publica existente pe amplasament;
- Asigură derularea procedurilor legale pentru recepţia la terminarea lucrărilor şi recepţia finală, pentru toate lucrarile de intretinere, reparatii privind toate categoriile de drumuri de pe teritoriul municipiului Oradea (drumuri modernizare si nemodernizate, strazi, alei circulabile, poduri, podete, pasaje, etc.) lucrari de realizare, reparaţii, întretinere, aferente trotuarelor, aleilor pietonale, amenajari specifice pentru parcare autovehicule, lucrarilor si semnalizarilor pentru siguranta circulatiei pentru care are contracte in derulare si respectiv a emis comanda pentru executia lucrarilor si a asigurat urmarirea executiei acestora;
- Asigura verificarea sesizarilor, redacteaza si transmite raspunsurile la sesizarile petentilor, raspunde in termenul prevazut de legislatia in vigoare privind regimul petitiilor si respectiv accesul liber la informatii publice, adreselor si petitiilor repartizate si raspunde potrivit prevederilor legale in cazul nerespectarii termenelor de raspuns prevazute in legislatia specifica;
- Colaboreaza cu alte servicii de specialitate din instituţie / alte autoritati, pentru a obţine sprijinul necesar în rezolvarea problemelor specifice domeniului său de competenta sau care au conexiuni cu activitatea specifică acestora;
- Asigura si raspunde de urmarirea, inclusiv prin verificari in teren,a stadiului realizarii lucrarilor, pentru care au fost emise avize pentru inceperea lucrarilor de extinderi/reabilitări / retele si/ sau bransamente de apă-racorduri canalizare menajeră/ pluvială/ termoficare/ telefonie fixă si mobilă/ bransamente electrice si de gaze naturale si respectiv avize pentru inceperea lucrarilor ce urmeaza a se executa in regim de Urgenta (avarie), verifica respectarea conditiilor tehnice impuse prin avize cu privire la refacerea/aducerea terenului la starea anterioara inceperii lucrarilor avizate si a termenelor de refacere a provizorie si definitiva, respectiv a termenului de receptie asa cum a fost acesta stabilit prin aviz si in conditiile respectarii tuturor prevederilor ‘’Regulamentului de eliberare a acordului si avizului de executie a lucrarilor aferente Retelelor tehnico-edilitare realizate pe domeniul public al Municipiului Oradea‘’, aprobat prin HCL1315/12.12.2018;
Raspunde de respectarea legislatiei in vigoare precum si de respectarea regulamentului de ordine interioara a Primariei Municipiului Oradea.
Colaboreaza cu toate compartimentele, serviciile, birourile din cadrul Primariei Municipiului Oradea.
Ciursas Cristian – Sef Serviciu – int. 281
Cadar Ioan – consilier – int. 156
Stanescu Adrian – referent de specialitate – int.156
Balog Adriana – consilier – int. 156
Birta Olga – consilier – int. 156
Junea Mariana – consilier- int.260
Pop Paulina – consilier- int.260
Miclea Gabriela – consilier- int.260