Știri

decembrie 29, 2015

Share:

Documentația tehnico-economică a proiectului terminalului intermodal a fost finalizată

news-image

Managerul de proiect Delia Ungur și coordonatorul de proiect Ana Maria Sava au anunțat azi, 29 decembrie, reprezentanților presei faptul că a fost finalizată documentația tehnico-economică pentru proiectul „Dezvoltarea unui centru intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier și feroviar în Zona Gării C.F.R din Episcopia Bihor”.

Delia Ungur a menționat că primăria Oradea a semnat în 11 noiembrie 2015 contractul de finanțare pentru proiectul respectiv, iar banii obținuți în cadrul acestui contract au fost folosiți pentru realizarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției.

Prin urmare, realizarea terminalului intermodal va costa 149.333.063,25 lei cu TVA, echivalentul a 33.413.076,60 de euro, iar durata de realizare a investiției este de 24 de luni. Documentația tehnico-economică a fost realizată de asocierea de firme SC AQUACONS SRL & SC ABED NEGO COM SRL & SC POLIART SRL – adăugat managerul de proiect.

„Lucrările proiectate se referă la realizarea acceselor rutier și feroviar la terminal, amenajarea infrastructurii rutiere și feroviare în incinta terminalului, platforme de preluare pe și de pe calea ferată a traficului de marfă pe mijloace de transport rutier precum și amenajarea unei zone de servicii.

Terminalul va fi construit în zona gării CFR din Episcopia Bihor pe o suprafață de 17,76 de hectare, în vecinătatea parcurilor industriale deținute de municipiul Oradea și administrate de SC Eurobusiness Parc Oradea SA. Astfel încât se vor amenaja: acces rutier din DN1/E60, acces feroviar din linia 17 stația Episcopia Bihor, 3 linii de cale ferată, două porți de acces pentru evitarea ambuteiajelor (una la intrare și una la ieșire),drumuri interioare, care vor avea două benzi de circulație, platformă pentru realizarea transferului rutier-feroviar ce va fi dotată cu echipamente și utilaje de transfer performante, hală de depozitare pe termen scurt și mediu a mărfurilor, infrastructura de utilități publice (apă, canalizare, iluminat interior și exterior, instalații antiincendii etc.), clădiri administrative și o zonă de servicii pentru angajați și șoferi (hotel, toalete, dușuri) precum și spații verzi”, a explicat Delia Ungur.

După deschiderea liniei de finanțare, municipiul Oradea va depune aplicația pentru accesarea fondurilor destinate finanțării lucrărilor de construcție a terminalului. Durata de realizare a lucrărilor este de doi ani. Se estimează că lucrările vor începe anul viitor, după ce va fi organizată licitația pentru atribuirea constructorilor.

Proiectul a fost finanțat prin FEDR și s-a încadrat în Programul Operațional Sectorial Transport, Axa Prioritară 3 „Modernizarea Sectorului de Transport în scopul îmbunătățirii protecției mediului, a sănătății umane și a siguranței pasagerilor B.3.5″, Domeniul Major de Intervenție 1 „Promovarea transportului intermodal”, Oradea fiind singurul oraș din țară care a câștigat finanțare europeană pentru un astfel de proiect.

Urmărește-ne pe Social Media:

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut