Știri

septembrie 07, 2015

Share:

Sens giratoriu nou pe relația str. Barcăului – Oneștilor – magazinul Kaufland

news-image

În cadrul ședinței de Consiliu Local de marți, 8 septembrie 2015, consilierii locali vor analiza și vor vota studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici rezultaţi din studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie „Drum de acces pe relația strada Barcăului – strada Oneștilor – strada Simion Bărnuțiu”.

În prezent, intersecția dintre strada Oneștilor și accesul spre Kaufland este semaforizată, soluția aleasă fiind provizorie. Pentru a satisface noile condiții de trafic, se propune înființarea unui sens giratoriu în intersecția străzilor Barcăului, Oneștilor și drumul de acces spre Kaufland, realizându-se astfel continuitatea trotuarelor și a pistei de bicicliști, rezolvarea scurgerii apelor pluviale și a iluminatului public în girație.

Necesitatea și oportunitatea realizării investiției a fost justificată în cadrul studiului de fezabilitate elaborat de SC NV Construct SRL Cluj-Napoca, deoarece este nevoie de asigurarea îmbunătățirii conexiunii cu rețeaua de străzi din municipiu, de îmbunătățirea capacității portante și a siguranței circulației; precum și să se asigure un trafic rutier în condiții crescute de siguranță și confort;

Totodată, se asigură posibilitatea de acces, în condiții optime, a mijloacelor de intervenție rapidă în caz de nevoie (pompieri, salvare, poliția etc.) și a mijloacelor auto pentru transportul public.

Pentru realizarea sistemului rutier proiectantul a propus două soluții:

Soluţia 1 (Sistem Rutier Suplu) – Sistem rutier nou 1:

– geotextil cu rol anticontaminator bistrat

– realizarea unui strat inferior de fundaţie din balast nisipos cu grosimea de 30cm.

– realizarea unui strat superior de fundaţie din piatră spartă cu grosimea de 25cm.

– realizarea unui strat de bază din AB 25 cu grosimea de 6cm.

– realizarea unui strat de legătură din BAD 25 cu grosimea de 6cm.

– realizarea a unui strat de uzură din BA 16 cu grosimea de 4cm.

Soluţia 2 (Sistem Rutier Semi-Rigid) – Sistem rutier nou 2:

– geotextil cu rol anticontaminator bistrat

– realizarea unui strat inferior de fundaţie din balast nisipos cu grosimea de 30cm

– realizarea unui strat superior de fundaţie din balast stabilizat cu grosimea de 25cm.

– realizarea unui strat de bază din AB 25 cu grosimea de 6cm.

– realizarea unui strat de legătură din BAD 25 cu grosimea de 6cm.

– realizarea a unui strat de uzură din BA 16 cu grosimea de 4cm.

Proiectantul recomandă adoptarea unei structuri rutiere suple (Soluţia 1) din motivele:

– se oferă o soluţie viabilă printr-o investiţie la standarde europene in ceea ce priveşte calitatea lucrărilor ce vor fi executate;

– se folosește, cu randament ridicat, o tehnologie de execuție simplă, ușor de însușit si aplicat;

– se obține un strat rutier puternic, ce necesită o întreținere ulterioară simplă, mai puțin costisitoare;

– nu permite ridicarea apei la suprafață, îmbrăcămintea fiind anticapilară;

– se poate da în circulație imediat după terminarea lucrărilor de etanșare și răcirea liantului;

– soluţia 2 are valoarea de execuţie mai mare decât soluția 1.

Pentru realizarea investiției Direcția Tehnică a estimat un cost de 1.935,011 mii lei (438,609 mii euro) cu TVA înclus, iar ca durată de realizare a propus 3 luni.

În cazul în care Consiliul Local aprobă propunerea Direcției Tehnice, se va elabora proiectul Tehnic după care se va organiza licitația pentru realizarea lucrărilor.

Urmărește-ne pe Social Media:

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut