În cadrul ședinței de Consiliu Local de marți, 8 septembrie 2015, consilierii locali vor analiza și vor vota studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici rezultaţi din studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie „Drum de acces pe relația strada Barcăului – strada Oneștilor – strada Simion Bărnuțiu”.
În prezent, intersecția dintre strada Oneștilor și accesul spre Kaufland este semaforizată, soluția aleasă fiind provizorie. Pentru a satisface noile condiții de trafic, se propune înființarea unui sens giratoriu în intersecția străzilor Barcăului, Oneștilor și drumul de acces spre Kaufland, realizându-se astfel continuitatea trotuarelor și a pistei de bicicliști, rezolvarea scurgerii apelor pluviale și a iluminatului public în girație.
Necesitatea și oportunitatea realizării investiției a fost justificată în cadrul studiului de fezabilitate elaborat de SC NV Construct SRL Cluj-Napoca, deoarece este nevoie de asigurarea îmbunătățirii conexiunii cu rețeaua de străzi din municipiu, de îmbunătățirea capacității portante și a siguranței circulației; precum și să se asigure un trafic rutier în condiții crescute de siguranță și confort;
Totodată, se asigură posibilitatea de acces, în condiții optime, a mijloacelor de intervenție rapidă în caz de nevoie (pompieri, salvare, poliția etc.) și a mijloacelor auto pentru transportul public.
Pentru realizarea sistemului rutier proiectantul a propus două soluții:
Soluţia 1 (Sistem Rutier Suplu) – Sistem rutier nou 1:
– geotextil cu rol anticontaminator bistrat
– realizarea unui strat inferior de fundaţie din balast nisipos cu grosimea de 30cm.
– realizarea unui strat superior de fundaţie din piatră spartă cu grosimea de 25cm.
– realizarea unui strat de bază din AB 25 cu grosimea de 6cm.
– realizarea unui strat de legătură din BAD 25 cu grosimea de 6cm.
– realizarea a unui strat de uzură din BA 16 cu grosimea de 4cm.
Soluţia 2 (Sistem Rutier Semi-Rigid) – Sistem rutier nou 2:
– geotextil cu rol anticontaminator bistrat
– realizarea unui strat inferior de fundaţie din balast nisipos cu grosimea de 30cm
– realizarea unui strat superior de fundaţie din balast stabilizat cu grosimea de 25cm.
– realizarea unui strat de bază din AB 25 cu grosimea de 6cm.
– realizarea unui strat de legătură din BAD 25 cu grosimea de 6cm.
– realizarea a unui strat de uzură din BA 16 cu grosimea de 4cm.
Proiectantul recomandă adoptarea unei structuri rutiere suple (Soluţia 1) din motivele:
– se oferă o soluţie viabilă printr-o investiţie la standarde europene in ceea ce priveşte calitatea lucrărilor ce vor fi executate;
– se folosește, cu randament ridicat, o tehnologie de execuție simplă, ușor de însușit si aplicat;
– se obține un strat rutier puternic, ce necesită o întreținere ulterioară simplă, mai puțin costisitoare;
– nu permite ridicarea apei la suprafață, îmbrăcămintea fiind anticapilară;
– se poate da în circulație imediat după terminarea lucrărilor de etanșare și răcirea liantului;
– soluţia 2 are valoarea de execuţie mai mare decât soluția 1.
Pentru realizarea investiției Direcția Tehnică a estimat un cost de 1.935,011 mii lei (438,609 mii euro) cu TVA înclus, iar ca durată de realizare a propus 3 luni.
În cazul în care Consiliul Local aprobă propunerea Direcției Tehnice, se va elabora proiectul Tehnic după care se va organiza licitația pentru realizarea lucrărilor.
septembrie 04, 2015
Fostul Cinematograf Transilvania necesită lucrări de reparații capitale, urmând să fie reamenajată în sală studio multifuncțională, cu capacitatea de 200 locuri. În urma expertizei tehnice...
septembrie 07, 2015
În perioada 01.08. - 03.09.2015, Patrula de Serviciu a Poliției Locale Oradea, formată dintr-un polițist local de la Poliţia Locală și un agent de poliție...