Compartiment Documentaţii tehnico-economice
- Potrivit documentatiilor de urbanism ale municipiului Oradea si Planul Integrat de Dezvoltare al municipiului Oradea coroborat cu Master Planul General de Transport al Romaniei , compartimentul elaboreaza programele anuale precum si programele multianuale si respectiv programele de perspectiva privind modernizarea, reabilitarea, extinderea retelei stradale a municipiului Oradea corelat cu nevoile reale ale municipiului si ale cetatenilor acestuia;
- Întocmeste programele de investiţii publice anuale în vederea cuprinderii în proiectele de buget pentru Primăria municipiului Oradea, pentru asigurarea resurselor financiare necesare si respectiv pentru executia acestora, pentru obiectivele de investitii ale Directiei Tehnice;
- Întocmeste listele obiectivelor de investiţii cu finanţare parţială sau integrală de la buget, pe capitole şi subcapitole de cheltuieli bugetare, inclusiv eşalonarea pe trimestre în urma aprobării bugetului de venituri şi cheltuieli în Consiliul Local al municipiului Oradea pentru Primăria municipiului Oradea;
- Transmite listele obiectivelor de investiţii cu finanţare parţială sau integrală de la buget aprobată tuturor celor interesaţi: Serviciului Buget - Ordonanţări, directorului directiei tehnice si altor solicitanti;
- Întocmeste note de fundamentare, rapoarte de specialitate, referate şi dispoziţii ale primarului pentru aprobarea modificărilor din cadrul capitolelor de cheltuieli bugetare a listelor obiectivelor de investiţii cu finanţare parţială sau integrală de la buget;
- Reface listele de investiţii cu finanţare parţială sau integrală de la buget, pentru: Primăria municipiului Oradea, Directia Tehnica, ori de cate ori intervin modificari privind sumele alocate sau obiectivele finantate;
- Urmăreste realizarea investiţiilor cuprinse în listele obiectivelor de investiţii cu
- finanţare parţială sau integrală de la buget pentru : Primăria municipiului Oradea, Directia Tehnica;
- Intocmeste raportări /informari trimestriale, anuale şi de câte ori sunt solicitări privind investiţiile realizate de Primăria municipiului Oradea în cursul unui an bugetar, pentru Direcţia Regională de Statistică Oradea;Instituţia Prefectului, conducerea Primariei Municipiului Oradea, Consiliului Local, etc;
- Urmareste cuprinderea fondurilor necesare în listele de investiţii a Primăriei municipiului Oradea, pentru demararea lucrărilor de proiectare aferente activitatii Directiei Tehnice;
- Intocmeste referatele de necesitate în vederea organizării procedurilor de achizitie publica pentru prestari servicii si / sau lucrari, la solicitarea conducerii Directiei Tehnice sau din propria initiativa potrivit bugetului aprobat in acest sens;
- Asigura elaborarea notelor conceptuale, a temelor de proiectare pentru obiectivele de investiţii si alte categorii de lucrari derulate prin Directia Tehnica, in conformitate cu standardele, normativele si cerintele tehnice aplicabile categoriilor de lucrari in cauza, realizand totodata estimarea valorilor cheltuielilor de proiectare si a costurilor lucrarilor de construire. Ulterior in urma procedurii de achizitie publica incheiate, in conformitate cu prevederile contractului incheiat pentru prestarea serviciului de proiectare urmareste realizarea corespunzatoare a serviciului contractat.
- Asigura, dupa avizarea de catre conducerea Directiei Tehnica si de catre ordonatorul de credite a temelor de proiectare, a caietelor de sarcini, a referatelor, a notelor justificative, inaintarea catre Serviciul Achizitii Publice a documentatiilor necesare in vederea achizitiei serviciului (de proiectare, verificare a proiectelor, coordonare in materie de Securitate si Sanatate in Munca) ;
- Asigura si raspunde de transmiterea catre prestatorul serviciului, a Comenzii/Ordinului de incepere a prestarii serviciului cu termen de realizare, in vederea elaborarii pe baza temei de proiectare avizate, pentru fiecare faza de proiectare a documentatiilor tehnico-economice, sau a prestarii serviciului in conformitate cu prevederile contractului incheiat in acest scop de catre Municipiul Oradea corelat cu prevederile actelor normative in vigoare;
- Verifica şi urmăreste realizarea serviciilor (de proiectare, verificare a documentatiilor de proiectare, asigurarea serviciului de coordonare in materie de Securitate si Sanatate in Munca) respectarea termenelor asumate (pentru elaborarea documentatiilor tehnico-economice pe fiecare faza de proiectare, respectiv a continutului documentaţiilor tehnico - economice pentru toate fazele de proiectare, acceptându-se la plată numai dacă au fost intocmite cu respectarea temei de proiectare, corespund condiţiilor tehnice şi de calitate şi dacă se încadrează în standarde, normative şi legislaţia in vigoare; pentru asigurarea serviciilor prestate in conditiile contractelor incheiate) ;
- Întocmeste referate şi dispoziţii pentru aprobarea componenţei comisiilor de recepţie a documentaţiilor tehnico-economice si a aerviciilor prestate prin Compartimentul Documentatii Tehnico Economice;
- Asigura organizarea receptiilor si participa în comisiile de recepţie a documentaţiilor tehnico-economice elaborate pentru modernizare, reabilitare străzi, poduri, pasaje, pasarele, amenajare giraţii, parcări, alei, trotuare, alte constructii etc., executate din fonduri locale, de stat, structurale sau alte fonduri legal constituite, precum si a serviciilor prestate in cadrul activitatii Compartimentului Documentatii Tehnico Economice;
- Asigura transmiterea, prin Nota interna,a unui exemplar din documentatia tehnico-economica elaborata, pentru fiecare etapa de proiectare catre structura Directiei Tehnice prin care urmeaza a se executa lucrarile potrivit atributiilor specifice structurilor componente din Directia Tehnica;
- Verifica documentatiile tehnico-economice elaborate si asigura transmiterea, cu avizul conducerii Directiei Tehnice, catre prestatorul servicului de proiectare, pentru fiecare faza de elaborare a documentatiei tehnico-economice, a solicitarii de clarificari/completari/modificari la documentatiile verificate, urmareste raspunsul la clarificari atat cu privire la continut cat si cu privire la respectarea termenelor stabilite in acest sens in contractul de achizitie a serviciului de proiectare;
- Asigura secretariatul si pune la dispoziţia comisiei de recepţie a documentaţiilor de proiectare, în vederea verificării şi recepţionării acestora, dacă corespund în întregime cu prevederile din tema de proiectare, realitatea de pe teren, normative, STAS-uri, reglementări etc.;
- Asigura comunicarea catre Direcţia Economică a procesului verbal de receptie pentru plata facturilor privind serviciile de proiectare sau a celorlalte servicii prestate prin activitatea derulata de Compartimentul Documentatii Tehnico Economice;
- Monitorizeaza derularea serviciilor de proiectare: denumirea lucrărilor, faza de proiectare, asigurarea obţinerii avizelor/acordurilor, contract, valoare acte adiţionale, respectarea termenelor de proiectare in conformitate cu prevederile contractuale, stadii fizice, plăţi, alte evenimente ale proiectării;
- Asigura obţinerea, unde este cazul, a acordurilor/avizelor necesare, obţinerea certificatelor de urbanism/ autorizaţiilor de construire prin depunerea documentaţiilor necesare obţinerii certificatelor de urbanism (CU), acordurilor / avizelor necesare, precum şi a autorizaţiilor de construire (AC), asigura urmărirea procedurilor de obtinere a acestor acte;
- Asigura predarea autorizatiei de construire către structurile Directiei Tehnice în a caror domeniu de competenta se afla investitia, în vederea demarării lucrărilor de execuţie;
- Întocmeste adrese de înaintare, referate pentru plata taxelor privind diferite avize solicitate în certificatele de urbanism;
- Intocmeste referate, rapoarte, proiecte de Hotatari ale Consiliului Local , note de fundamentare aferent activitatii Compartimentului Documentatii Tehnico-Economice;
- Prezinta si sustine in fata comisiilor de specialitate ale Consiliului Local si in plenul acestuia, daca este cazul, rapoartele de specialitate si proiectele de Hotarari al Consiliului Local aferente domeniului de activitate al Compartimentului Documentatii Tehnico – Economice;
- Intocmeste rapoarte, proiecte de Hotatari ale Consiliului Llocal , note de fundamentare in vederea aprobarii indicatorilor tehnico-economici si documentatiilor tehnico–economice din care acestia rezulta, aferent obiectivelor de investitii prevazute a fi realizate prin Directia Tehnica cu finantare de la bugetul local sau alte surse legal constituite;
- Intocmeste rapoarte, proiecte de Hotatari ale Consiliului Local, note de fundamentare in vederea aprobarii indicatorilor tehnico-economici si documentatiilor tehnico – economice din care acestia rezulta, aferent obiectivelor de investitii prevazute a fi realizate, prin societati comerciale subordonate Consiliului Local al Municipiului Oradea cu finantare de la bugetul local, bugetul propriu al societatii comerciale sau alte surse legal constituite;
- Prezinta si sustine in fata comisiilor de specialitate ale Consiliului Local si in plenul acestuia, daca este cazul, rapoartele de specialitate si proiectele de Hotarari al Consiliului Local aferente domeniului de activitate al Compartimentului Documentatii Tehnico – Economice;
- Înainteaza către Compartimentul de specialitate al Consiliului Local referatele, rapoartele de specialitate, proiectele de hotărâri, notelor de fundamentare privind investiţiile care necesită aprobarea Consiliului Local;
- Monitorizeaza contractele care se deruleaza prin Directia Tehnica si transmite lunar sau de cate ori se impune comunicari catre responsabilii de lucrari in vederea respectarii termenelor intermediare si / sau finale de prestare a unor servicii si /sau de executie a unor lucrari
- Pregateste si asigura predarea documentaţiei pentru organizarea procedurii de achizitie, în vederea contractării execuţiei lucrărilor/prestarii serviciilor, întocmirea referatelor de necesitate în vederea demarării procedurilor de achiziţie, punerea la dispoziţia Serviciului Achiziţii Publice a documentaţiei necesare în format scris şi electronic, pentru derularea procedurilor de achizitie;
- Participa in comisiile de receptie a documentatiilor tehnico-economice, aferent fiecarei etape de proiectare pentru obiective de investitii ce se deruleaza prin Directia Tehnica sau prin alte structuri ale Primariei Municipiului Oradea, potrivit numirii lor prin Dispozitii emise de Primarul Municipiului Oradea;
- Participa în comisiile de achizitie publica a Primăriei municipiului Oradea, atunci
când sunt emise in acest sens dispoziţii ale Primarului;
- Are obligatia cunoaşterii şi aplicarii legislaţiei în vigoare aferente indeplinirii sarcinilor si atributiilor potrivit prezentului regulament;
- Primeste corespondenţa repartizata cu privire la sesizările, adresele, plângerile cetăţenilor ,repartizate de conducerea Directiei Tehnice spre solutionare;
- Asigura verificarea sesizarilor repartizate, redacteaza si transmite raspunsurile la sesizarile petentilor, raspunde de soluţionarea, în termenul prevazut de legislatia in vigoare privind regimul petitiilor si respectiv accesul liber la informatii publice, adreselor si petitiilor repartizate si raspunde potrivit prevederilor legale in cazul nerespectarii termenelor de raspuns prevazute in legislatia specifica;
- Asigura respectarea in indeplinirea sarcinilor de serviciu a Procedurilor Operationale si de Sistem aplicabile activitatilor din domeniul de activitate si conexe asa cum au fost acestea stabilite, aprobate si difuzate conform OSGG nr. 600/20.04.2018 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entitatilor publice
- Participarea la activităţi extraprofesionale cum sunt: alegerile locale, alegerile generale, calamităţi, recensământ,etc.;
Relaţii interne:
PRIMAR:
- primeşte informări privind situaţia investiţiilor din municipiu;
- primeste la semnat referate, rapoarte de specialitate, proiecte de Hotarari ale Cosiliului Local, aferente domeniului de activitate al Directiei Tehnice-Compartimentul Documentatii Tehnico - Economice;
- transmite dispoziţii, corespondenţa;
VICEPRIMAR (coordonator al Directiei Tehnice)
- primeşte informări privind situaţia investiţiilor din municipiu;
- primeste la semnat procesele verbale de receptie a serviciilor prestate aferente domeniului de activitate al Directiei Tehnice-Compartimentul Documentatii Tehnico Economice;
- primeşte la semnat toate documentele rezultate din activitatea Directiei Tehnice- Compartimentului Documentatii Tehnico – Economice pentru care Primarul i-a delegat dreptul de semnatura;
- transmite dispoziţii, corespondenţa;
DIRECTOR EXECUTIV
- primeşte informări privind activitatea Compartimentului Documentatii Tehnico Economice;
- Asigura elaborarea anuală a programelor de investiţii publice pe clasificaţie funcţională cât şi programe pentru următorii 3 ani, respectiv 5 ani;
- primeşte la semnat toate lucrările din cadrul Compartimentului Documentatii Tehnico Economice;
- transmite corespondenţa, dispoziţii şi repartizează sarcini de serviciu
- prezinta si sustine in fata comisiilor de specialitate ale Consiliului Local si in plenul acestuia, rapoartele de specialitate si proiectele de Hotarari al Consiliului Local aferente domeniului de activitate al Compartimentului Documentatii Tehnico - Economice si cele prin care se propune spre aprobare Consiliului Local a indicatorilor tehnico-economici si documentatiilor tehnico – economice din care acestia rezulta, aferent obiectivelor de investitii prevazute a fi realizate prin Directia Tehnica, sau prin societatile comerciale subordonate Consiliului Local al Municipiului Oradea, cu finantare de la bugetul local, bugetul propriu al societatii comerciale sau alte surse legal constituite.
DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
- conduce direct Compartimentului Documentatii Tehnico Economice;
- stabileste sarcinile de serviciu, pentru fiecare post în parte, inclusiv cu privire la Procedurile Operationale si de Sistem aplicabile fiecarui post, asa cum au fost acestea stabilite, aprobate si difuzate conform OSGG nr. 600/28.04.2018
- pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entitatilor publice
- urmărind o încărcare judicioasă a acestora, conform pregătirii profesionale şi funcţiei detinute;
- primeşte informări privind activitatea Compartimentului Documentatii Tehnico Economice;
- primeşte la semnat toate lucrările din cadrul Compartimentului Documentatii Tehnico Economice;
- transmite corespondenţa, dispoziţii şi repartizează sarcini de serviciu;
- Coordoneaza elaborarea anuală a programelor de investiţii publice pe clasificaţie funcţională cât şi programe pentru următorii 3 ani, respectiv 5 ani;
- Coordoneaza si raspunde de intocmirea raportărilor trimestriale, anuale şi de câte ori sunt solicitări privind investiţiile realizate de Primăria municipiului Oradea în cursul unui an bugetar, pentru Direcţia Regională de Statistică Oradea, Instituţia Prefectului etc aferent activitatii compartimentului;
- Cordoneaza intocmirea de rapoarte, informări, note de fundamentare cu privire la lucrările de investiţii în urma solicitării conducerii Primăriei municipiului Oradea şi a Consiliului Local;
- Primeste spre avizare si verifica modul de elaborare a notelor conceptuale, a temelor de proiectare pentru obiectivele de investiţii derulate prin Directia Tehnica, Compartimentul Documentatii Tehnico Economice si pentru care urmeaza a fi achizitionat serviciul de proiectare sau executia lucrarilor, dupa caz;
- Asigura si verifica cuprinderea fondurilor necesare în listele de investiţii a Primăriei municipiului Oradea, pentru demararea proiectarii si respectiv a executiei lucrarilor Directiei Tehnice;
- Asigura intocmirea referatelor de necesitate în vederea organizării achizitiei publice a servicilor derulate prin Compartimentul Documentatii Tehnico Economice;
- Primeste spre avizare si verifica modul de elaborare a Notelor conceptuale, a temelor de proiectare pentru obiectivele de investiţii derulat prin Compartimentul Documentatii Tehnico Economice , în conformitate cu standardele, normativele si cerintele tehnice aplicabile categoriilor de lucrari in cauza.
- Asigura predarea documentaţiei pentru organizarea procedurii de achizitie, in vederea contractării execuţiei lucrărilor / prestarii serviciilor, întocmirea referatelor de necesitate în vederea demarării procedurilor de achiziţie, punerea la dispoziţia Serviciului Achiziţii Publice a documentaţiei necesare în format scris şi electronic, pentru derularea procedurilor de achizitie;
- Urmareste transmiterea catre prestatorul serviciului de proiectare, a Comenzii/Ordinului de incepere a prestarii serviciului cu termen de realizare, in vederea elaborarii pe baza temei de proiectare avizate, pentru fiecare faza de proiectare a documentatiilor tehnico-economice, in conformitate cu prevederile contractului incheiat in acest scop de catre Municipiul Oradea prin Serviciul Achizitii Publice;
- Urmareste derularea serviciului de proiectare: denumirea lucrărilor, faza de proiectare, asigurarea obţinerii avizelor / acordurilor, contract, valoare, acte adiţionale, respectarea termenelor de proiectare in conformitate cu prevederile contractuale, stadii fizice, plăţi, alte evenimente ale proiectării;
- Verifica şi urmăreste elaborarea documentaţiilor tehnico - economice pentru toate fazele de proiectare asigurand acceptarea la plată numai dacă corespund condiţiilor tehnice şi de calitate şi dacă se încadrează în standarde, normative şi legislaţie, dupa verificarea acestora de catre verificatorii tehnici atestati conform reglementarilor tehnice in vigoare si a serviciilor contractate in acest sens;
- Primeste spre verificare si semnare referate, rapoarte, proiecte de Hotarari ale Consiliului Local, note de fundamentare, aferent activitatii Compartimentului Documentatii Tehnico Economice;
- Prezinta si sustine in fata comisiilor de specialitate ale Consiliului Local si in plenul acestuia, daca este cazul, rapoartele de specialitate si proiectele de Hotarari al Consiliului Local aferente domeniului de activitate al Compartimentului Documentatii Tehnico Economice;
- Primeste spre verificare si semnare referate, rapoarte, proiecte de de Hotarari ale Consiliului Local, note de fundamentare in vederea inaintarii catre Consiliul Local pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici si documentatiilor tehnico – economice din care acestia rezulta, aferent obiectivelor de investitii prevazute a fi realizate prin Directia Tehnica, Compartimentul Documentatii Tehnico Economice cu finantare de la bugetul local sau alte surse legal constituite;
- Primeste spre verificare si semnare rapoarte, referate, proiecte de de Hotarari ale Consiliului Local, in vederea supunerii spre aprobare Consiliului Local a indicatorilor tehnico-economici si documentatiilor tehnico – economice din care acestia rezulta, aferent obiectivelor de investitii prevazute a fi realizate, prin societati comerciale subordonate Consiliului Local al Municipiului Oradea cu finantare de la bugetul local, bugetul propriu al societatii comerciale sau alte surse legal constituite;
- Prezinta si sustine in fata comisiilor de specialitate ale Consiliului Local si in plenul acestuia, daca este cazul, referatele, rapoartele de specialitate si proiectele de Hotarari ale Consiliului Local aferente domeniului de activitate al Compartimentului Documentatii Tehnico Economice si cele prin care se propune spre aprobare Consiliului Local a indicatorilor tehnico-economici si documentatiilor tehnico – economice din care acestia rezulta, aferent obiectivelor de investitii prevazute a fi realizate prin societati comerciale subordonate Consiliului Local al Municipiului Oradea cu finantare de la bugetul local, bugetul propriu al societatii comerciale sau alte surse legal constituite.
DIRECTOR EXECUTIV DIRECŢIA ECONOMICĂ
- primeşte informări privind necesitatea investiţiilor din municipiu;
- primeşte la semnat lista obiectivelor de investitii cu anexele aferente, respectiv referate de necesitate, rapoarte de specialitate, note de fundamentare concepute in cadrul Compartimentului Documentatii Tehnico Economice;
- transmite dispoziţii.
RELAŢII CU CELELALTE COMPARTIMENTE DIN CADRUL PRIMĂRIEI :
- Compartimentul Documentatii Tehnico Economice primeşte şi solicită direcţiilor din cadrul Primăriei documente privind rezolvarea unor probleme de investiţii . În acest sens colaborează cu toate direcţiile şi compartimentele din cadrul Primăriei municipiului Oradea.
Relaţii externe:
CETĂŢENII, diferite persoane juridice, şcoli, licee, etc,.
- verifica in teren, intocmeste si transmite răspunsuri, informmatii la cererile contribuabililor.
ALTE INSTITUŢII ŞI AUTORITĂŢI :
- ministere si alte autoritati ale administratiei centrale
ALTE INSTITUTII/STRUCTURI :
- Institutia Prefectului Judeţului Bihor, Consiliul Judeţean, Direcţia Regională de Statistică, SC ADP SA Oradea, S.C. O.T.L. S.A, SC COMPANIA DE APĂ SA, SC TERMOFICARE SA, POLITIA LOCALA ORADEA, SC ELECTRICA SA; SC DISTRIGAZ VEST SA; SC ROMTELECOM, Curtea de Conturi, Directia Generala a Finantelor Publice Bihor.
VACANT - consilier
KRAUSZ VIORICA - consilier
TIVADAR MIOARA AURELIA - consilier
DITTRICH CYNTHIA ALEXANDRA - consilier
POPA MARIA CĂLINA - consilier
PETRICA IOAN PAVEL - consilier